Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Airplay naar bedrade apparaten

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Airplay naar bedrade apparaten

    Ik ervaar dat streamen via airplay (vanaf mijn iPhone of iPad) naar al mijn bedrade apparaten niet werkt, naar via WIFI aangesloten apparaten wel.

    Ik heb een Sony TV met Airplay en wil via Apple's screen mirroring (airplay) mijn scherm delen. Mijn iPhone ziet de TV wel maar als ik wil verbinden lukt dit niet. Idem voor mijn bedraad aangesloten versterker, iets afspelen via Airplay lukt niet. Beide apparaten zijn bedraad aangesloten. Zet ik 1 van deze apparaten op WIFI dan werkt Airplay WEL. Een losse luidspreker verbonden via WIFI, kan ook goed verbinden met Airplay. Omdat het met meerdere bedrade apparaten niet werkt, heb ik de indruk dat er iets in mijn netwerk zit dat dit op 1 of andere wijze tegenhoud. Mijn SETUP is simpel, Delta SAGEMCOM modem, ingesteld als router, die tevens ook een WIFI signaal uitzend en verder alleen "domme" apparaten in huis (draadloze access points op verdiepingen, en unmanaged simpele switches). Ik lees op Internet dat dit vrij veel voorkomt. Het vreemde is dat wanneer ik mijn modem/router herstart het heel even lijkt te werken...maar na korte tijd weer niet. Wie heeft er enig idee waar dit aan kan liggen.

  • #2
    Zomaar, opeens werkt het niet meer, of het heeft nog nooit gewerkt? Wat ik mis in je post is wat je al hebt geprobeerd om het werkend te krijgen en je bevindingen betreffende je netwerk tijdens de probeersels.
    Ik heb ook Sagecom, maar dan in bridge modus en is via diens Lan-poort 1 verbonden met mijn router. Aan mijn router is ook een (managed) switch verbonden en een, deels bedraad deels onbedraad, mesh netwerk. Dus ja, het komt vaker voor dat (ethernet) switches en mesh nodes in thuisnetwerken zijn opgenomen. Ik gebruik overigens geen Airplay maar Chromecast.
    De verbinding tussen het netwerk en I-Phone is draadloos. Daarvoor is het noodzakelijk dat je I-Phone en de TV op het zelfde WiFi netwerk zitten. Maar zoals ik je begrijp kun je wel met de TV verbinden als je dat via WiFi doet. Dus het WiFi netwerk an sich lijkt mij ok. De problemen ontdek je als je de via ethernet aan het netwerk verbonden apparatuur wilt bereiken. Als je de Sagecom router uit en weer aan zet dan werkt het altijd wel of nooit? Als het wel werkt hoe lang werkt het dan en is de duur altijd hetzelfde?
    Ervan uitgaande dat je zeker weet dat alle andere ethernet verbindingen helemaal ok zijn dan lijkt mij de Sagecom de oorzaak van de problemen.

    Reageer


    • #3
      Het is inderdaad wel handig om te weten wat voor modem/router en configuratie er wordt gebruikt. Maar ik zou in ieder geval zoeken naar de functie MultiCast/IGMP en deze aanzetten.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door spunsjketa Bekijk bericht
        Zomaar, opeens werkt het niet meer, of het heeft nog nooit gewerkt? Wat ik mis in je post is wat je al hebt geprobeerd om het werkend te krijgen en je bevindingen betreffende je netwerk tijdens de probeersels.
        Ik heb ook Sagecom, maar dan in bridge modus en is via diens Lan-poort 1 verbonden met mijn router. Aan mijn router is ook een (managed) switch verbonden en een, deels bedraad deels onbedraad, mesh netwerk. Dus ja, het komt vaker voor dat (ethernet) switches en mesh nodes in thuisnetwerken zijn opgenomen. Ik gebruik overigens geen Airplay maar Chromecast.
        De verbinding tussen het netwerk en I-Phone is draadloos. Daarvoor is het noodzakelijk dat je I-Phone en de TV op het zelfde WiFi netwerk zitten. Maar zoals ik je begrijp kun je wel met de TV verbinden als je dat via WiFi doet. Dus het WiFi netwerk an sich lijkt mij ok. De problemen ontdek je als je de via ethernet aan het netwerk verbonden apparatuur wilt bereiken. Als je de Sagecom router uit en weer aan zet dan werkt het altijd wel of nooit? Als het wel werkt hoe lang werkt het dan en is de duur altijd hetzelfde?
        Ervan uitgaande dat je zeker weet dat alle andere ethernet verbindingen helemaal ok zijn dan lijkt mij de Sagecom de oorzaak van de problemen.
        Het heeft eigenlijk altijd goed gewerkt, ik kan alleen niet precies benoemen vanaf wanneer niet meer (want gebruik het niet dagelijks). Wat heb ik geprobeerd:
        - Apparaten via WIFI (resultaat: werkt goed...maar ik wil ze bedraad ook kunnen aansturen)
        - Ik heb slechts 1 netwerk, 2 WIFI SSID's maar dat is hetzelfde netwerk. Bekabeld lijkt me nog steeds hetzelfde netwerk als met WIFI SSID's (denk ik, want alles is zichtbaar, zelfde IP-range). SAGEMCOM staat als router. Hierachter zitten alleen maar access points en unmanaged switches van Netgear.
        - TV bekabeld, vast IP adres gegeven -> werkt nog steeds niet). Toen maar weer terug naar dynamisch IP.
        -UpnP uitgezet -> maakt geen verschil

        Verder weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik nog kan proberen. Ik heb gezocht naar instellingen die iets met multicast/broadcasts deden, aangezien het Bonjour protocol blijkbaar zo werkt, maar heb ik geen instelling in het Delta SAGEMCOM 3890v3 modem gevonden dat hier op lijkt. Posts op andere forums wijzen ook een beetje in die richting maar ik kan er niet mee experimenteren omdat ik die instelling niet kan vinden. Enig idee waar dit zit?

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht
          Het is inderdaad wel handig om te weten wat voor modem/router en configuratie er wordt gebruikt. Maar ik zou in ieder geval zoeken naar de functie MultiCast/IGMP en deze aanzetten.
          Wil ik best doen....als ik weet waar ik die functie kan vinden in het (afgeschermde) SAGEMCOM 3890v3 Delta modem/router....

          Reageer


          • #6
            Hier het Sagemcom modem ook in bridge mode maar zo te horen heb je al goed gezocht naar de mogelijkheden die Delta open heeft gezet. Ik lees in bovenstaand bericht ook TP link switches en AP’s, ik neem even aan dat deze AP’s ook in bridge mode staan aangezien ze hetzelfde IP range gebruiken? Al een keer getest door de TV direct met een (lange) kabel op de Sagemcom aan te sluiten? Weet dat er issues zijn met goedkope switches en IGMP.

            stap voor stap zaken uitsluiten, werkt het wel als de wifi wordt gebruikt van het Sagemco modem?

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door ItsaMes Bekijk bericht
              Ik ervaar dat streamen via airplay (vanaf mijn iPhone of iPad) naar al mijn bedrade apparaten niet werkt, naar via WIFI aangesloten apparaten wel.
              Airplay is een eigen (draadloos) netwerkprotocol dat wellicht in de weg wordt gezeten door je netwerk zelf, vandaar dat het even werkt als je jouw router herstart.
              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

              Reageer


              • #8
                Nadat ik mijn unmanaged switch heb veranderd naar een ubiquity managed switch werkt (en alles op deze switch had aangesloten) werkte het ineens weer....Iets in mijn netwerk hield het blijkbaar tegen...Fijn dat het opgelost is, maar echt begrijpen doe ik het niet....

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X