Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

DMZ werkt niet meer - Cgnat? - Standaard IP / Dynamisch IP

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• DMZ werkt niet meer - Cgnat? - Standaard IP / Dynamisch IP

Hi allemaal,

Thuis draai ik HomeAssistant en wil hier op afstand bij kunnen, al jaren doe ik dat met verschillende providers door DMZ in te stellen naar mijn Unifi Dreammachine.
    Sinds vorige week heb ik echter het probleem dat ik geen connectie meer kan krijgen met mijn thuis omgeving. Na wat uitzoekwerk zie ik wat bijzondere dingen, en weet ik niet of dit met elkaar te maken heeft, hopelijk weten jullie hier meer.

- Het is mij opgevallen dat mijn IP adres is gewijzigd, dit kan na een reboot / software update zijn geweest. ( HWVer:3FE49546BBAA / SWVer:3FE49544JJJL30)
    - Wanneer ik in Mijn Delta kijk heb ik de optie voor 'Standaard IP' en 'Dynamisch IP'.
    ->> Nu las ik dit artikel op Tweakers en dat dat dit er wellicht iets mee te maken had: https://tweakers.net/nieuws/209394/p...pv4-adres.html
    - Het IP adres wat ik in mijn Nokia Modem zie is een 100.108.xx.xx IP adres, wat een uitgesloten reeks is volgens de ICANN, wat duidt op een intern IP adres
    - Wanneer ik in Mijn Delta switch tussen Standaard IP en Dynamisch IP, mijn modem 20 minuten van de stroom haal krijg ik geen nieuw IP adres.
    ->> Ja, ik heb een mail ontvangen dat de aanpassing is verwerkt, verder geen uitleg.

Enig idee wat er aan de hand kan zijn met mijn verbinding?

Thanks!

Dan zul je de klantenservice telefonisch of per chat moeten benaderen of ze je uit de cgnat pool kunnen halen.

De aanduiding : IP Standaard zou cgnat moeten zijn.
    Laatst bewerkt door driepinter; 30 Jul 2023, 20:42.

Reageer

Bedankt driepinter!

Ik dacht dat ik dat had gedaan door in MijnDelta te kiezen voor een 'Dynamisch IP', staat ook verder nergens uitgelegd wat het verschil is tussen een 'Standaard IP' en een 'Dynamisch IP'

Blijft bijzonder dat ze niet een check doen op poortforwarding voor ze klanten in de cgnet pool gooien, én klanten niet informeren.
      Ik heb hier vandaag echt 4 uur lopen troubleshooten tot ik het vermoeden had dat het iets met cgnat te maken zou kunnen hebben.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
      X