Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Toegangskosten Delta Fiber glasvezel

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Toegangskosten Delta Fiber glasvezel

    Hierbij een verklaring voor de hoge toegangskosten van Delta Fiber :

    Delta Fiber onderbouwt hoge toegangskosten glasvezel | Totaal TV

  • #2
    Delta Netwerk moet hier iets aan doen voordat het zichzelf buiten spel zet.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
      Hierbij een verklaring voor de hoge toegangskosten van Delta Fiber :

      Delta Fiber onderbouwt hoge toegangskosten glasvezel | Totaal TV
      Eerlijk gezegd wil ik Delta niet voor leugenaars uitmaken. Maar de uitleg bewijst eerder dat ze oneerlijke concurrentie plegen dan dat ze dat niet doen. Of beter: van hun uitleg klopt geen helemaal niets.

      Waarom mogen Delta en Caiway de abonnementen dan wel zo goedkoop aanbieden en dient de aanleg niet via die abonnementen terug te worden verdiend? Er zit bij kans bijna 20 euro tussen de abonnementen van de eigen providers en de andere providers.

      Dus waarom moet men al de aanlegkosten doorberekenen aan de providers die willen toetreden en laat men de "eigen" providers ongemoeid? Dat is toch een vorm van oneerlijke concurrentie die bewust plaatsvindt om een monopolie te creëren voor Caiway en Delta?

      En er wordt dan verwezen naar andere netwerken, maar daar kunnen en mogen providers tegen concurrerende prijzen leveren t.o.v. KPN zonder dat deze verveeld worden dat ze alle aanlegkosten van KPN op hun nek krijgen. Sterker nog retehoge vergoedingen voor aanlegkosten. Dat doet KPN helemaal niet, terwijl KPN OOK buitenaf heeft aangelegd en in moeilijk te bereiken gebieden.

      Bovendien is ook de uitleg van glasvezel buitenaf niet terecht, al die abonnees betalen standaard al een hogere fee en moeten dit ook tig jaren blijven doen of als altenatief voor een fors bedrag afkopen.
      En Delta en Caiway hebben ook voldoende normale dorpskernen aangelegd, zelfs naast KPN.

      Delta schiet in de verdediging, of beter met deze uitleg schiet Delta zichzelf in de voet.
      Aantoonbaar klopt de uitleg niet (bij glasvezel buitenaf betaald de abonnee een deel of zelfs een groot deel van de aanlegkosten) en aantoonbaar mogen andere providers de overige aanleg betalen en laten ze de "eigen" providers buiten schot.

      De rekening voor providers die willen toetreden zijn torenhoog t.o.v. wat KPN en ODF doen en gezien de uitleg handelt Delta wel erg laakbaar. Dit is een vorm van zeer oneerlijke concurrentie, waarbij de uitleg van de torenhoge toegangsprijzen gewoonweg niet strookt en als ik me zo mag uitdrukken bullshit is.
      Laatst bewerkt door Bordewolf; 17 Jul 2023, 21:16.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

        Eerlijk gezegd wil ik Delta niet voor leugenaars uitmaken. Maar de uitleg bewijst eerder dat ze oneerlijke concurrentie plegen dan dat ze dat niet doen......... Dit is een vorm van zeer oneerlijke concurrentie, waarbij de uitleg van de torenhoge toegangsprijzen gewoonweg niet strookt en als ik me zo mag uitdrukken bullshit is.
        De uitleg van Delta zó verdraaien?

        Over 'laakbaar' gesproken.....

        [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

        Reageer


        • #5
          Ze hadden ook beter eerst eens kunnen kijken in het hele land wie er glas ging aanleggen.
          Kijk Zeelandnet heeft een zeer goed coax kabel in Zeeland gemaakt waar nergens in de rest van het land iemand tegen op kon en kan.
          Kpn is altijd bagger geweest met hun snelheiden van 0.5 mb tot 7.5 mb als je dicht tegen de telefoon centrale woonde.
          Ze willen allemaal snel internet maar er staat nergens beschreven dat ze alles apart moeten doen.
          Ga samenwerken Coax en Glas kan ook samen hoor.

          Nu kost het een vermogen om alles dubbel aan te leggen.
          Wist van te voren dat dit ging gebeuren.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
            Eerlijk gezegd wil ik Delta niet voor leugenaars uitmaken.
            Om het dan toch wèl te doen?

            Waarom mogen Delta en Caiway de abonnementen dan wel zo goedkoop aanbieden en dient de aanleg niet via die abonnementen terug te worden verdiend? Er zit bij kans bijna 20 euro tussen de abonnementen van de eigen providers en de andere providers. Dus waarom moet men al de aanlegkosten doorberekenen aan de providers die willen toetreden en laat men de "eigen" providers ongemoeid? Dat is toch een vorm van oneerlijke concurrentie die bewust plaatsvindt om een monopolie te creëren voor Caiway en Delta?
            Les 1 Marktwerking.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
              Om het dan toch wèl te doen?



              Les 1 Marktwerking.
              Wanneer je het stukje leest liegen ze niet, ze verzwijgen dat de buitenaf abonnees al mee betalen aam de aanleg en dat de aanlegfee niet voor de eigen providers geldt.
              Het straatje schoonvegen is daarmee naar mijn mening niet geslaagd.

              Zeker wanneer je kijkt neer ODF en KPN die ook buitenaf en in moeilijk bereikbare gebieden leggen klopt er natuurlijk niet veel van de uitleg. De kosten moeten in de lengte of de breedte worden doorgelegd. Bij buitenaf komt de rekening bij de abonnee sowieso, in 1x of via een opslag op het abonnement. Dus feitelijk wanneer deze zouden kiezen voor een andere provider dan Caiway of Delta worden ze dubbel genaaid, betalen ze nog eens extra voor de aanlegkosten.

              De gehele structuur van kosten doorberekenen klopt gewoonweg niet en riekt naar snel cashen en daarna doorverkopen.
              De eindklanten zijn er niet bij gebaat, de keuze voor providers blijft daardoor beperkt voor Caiway en Delta, omdat ze aanzienlijk goedkoper mogen leveren en niet vermoeid worden met de aanlegopslagen.

              Wel mooi dat Delta daar nu eerlijk over is dat ze expres een veel te hoge fee vragen aan de providers die willen toetreden.

              En noem het marktwerking, in noem het in stand houden van een monopoliepositie en overige providers op het eigen netwerk wegdrukken of niet toelaten door op voorhand een grote blokkade op te werpen in de vorm van een torenhoge toetreedfee.
              Laatst bewerkt door Bordewolf; 19 Jul 2023, 09:55.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
                Het straatje achoonvegen is daarmee naar mijn mening niet geslaagd,
                Ik ken er meer waar dat nooit slaagt...
                [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X