Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Bedraad internet valt regelmatig kort uit (Wifi blijft werken)

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Bedraad internet valt regelmatig kort uit (Wifi blijft werken)

    Sinds een week hebben we Delta glasvezel internet en TV. Een paar keer per dag valt het bedraad internet (en ook de TV verbinding) een paar minuten uit en komt vanzelf weer terug.
    Je kunt dan nog wel via Wifi internetten (getest dat het echt de Wifi is en niet het mobiele netwerk).
    Tijdens de storing brandt het Powerlampje op het modem (Nokia) Oranje (rest is groen).
    Over een paar weken komt men ter plekke het probleem oplossen (waarschijnlijk ander modem). Wellicht herkent iemand het probleem? Ben dan benieuwd hoe het toen is opgelost.

  • #2
    Laat Delta jou weken aanmodderen?

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Gerardannelies Bekijk bericht
      Sinds een week hebben we Delta glasvezel internet en TV. Een paar keer per dag valt het bedraad internet (en ook de TV verbinding) een paar minuten uit en komt vanzelf weer terug.
      Je kunt dan nog wel via Wifi internetten (getest dat het echt de Wifi is en niet het mobiele netwerk).
      Tijdens de storing brandt het Powerlampje op het modem (Nokia) Oranje (rest is groen).
      Over een paar weken komt men ter plekke het probleem oplossen (waarschijnlijk ander modem). Wellicht herkent iemand het probleem? Ben dan benieuwd hoe het toen is opgelost.
      Men komt voor een modemwissel? Die konden ze niet opsturen? Is dit coax of glasvezel? Gisteren had ik via glasvezel wel hetzelfde fenomeen.
      Ik heb toen het modem 2 minuten stroomloos gemaakt. Maar ik heb dit niet herhaaldelijk in de zin van wekelijks of dagelijks.

      Reageer


      • #4
        Het gaat inderdaad om glasvezel. Of het een nieuw modem wordt, is een aanname van mijn kant. Het kan natuurlijk altijd ergens anders in zitten. Ik kan me uit de KPN tijd een soortgelijk storing herinneren. Daar zat het in de combinatie met de Sonos bridge. Ik ga eens wat testen met en zonder Sonos.
        Laatst bewerkt door Gerardannelies; 21 Jul 2023, 11:21.

        Reageer


        • #5
          Het is gelukt het probleem met het Oranje lampje te reproduceren. Als je de Sonos bedraad aansluit, wordt het lampje meteen oranje en valt je bedrade internet weg. Na een paar minuten komt het wel weer op, maar eens per zoveel uur valt het een paar minuten uit.
          Het probleem combinatie Sonos/Modem was nog niet bekend bij Delta, dus er was nog geen standaard oplossing voor. Nu de Sonos via Wifi aangesloten (niet meer bedraad).
          Dat zou wel eens de oplossing kunnen zijn. We gaan het zien

          Reageer


          • #6
            Ik kon geen zinnig antwoord of oplossing geven, maar vind het wel fijn dat je even terugkoppelt wat er sindsdien duidelijk is geworden.
            Dat doet lang niet iedereen, terwijl andere mensen er veel aan zouden kunnen hebben 👍

            Reageer


            • #7
              Heb je de firmware van je Sonos netjes bijgewerkt naar de laatste versie?

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Gerardannelies Bekijk bericht
                Het is gelukt het probleem met het Oranje lampje te reproduceren. Als je de Sonos bedraad aansluit, wordt het lampje meteen oranje en valt je bedrade internet weg. Na een paar minuten komt het wel weer op, maar eens per zoveel uur valt het een paar minuten uit.
                Het probleem combinatie Sonos/Modem was nog niet bekend bij Delta, dus er was nog geen standaard oplossing voor. Nu de Sonos via Wifi aangesloten (niet meer bedraad).
                Dat zou wel eens de oplossing kunnen zijn. We gaan het zien
                Wat ik veel meemaak is dat de firmware van de router niet wordt geüpdatete. Heb je al een eens een update doorgevoerd op jou router om te bezien of het daarna beter gaat?
                Ik heb eerder een Sitecom gehad en die had een of het andere vreemde instelling in het admin-menu die je moest uitzetten bij glasvezel (ik kwam toen van coax).
                Dus ik zou eens kijken of je iets anders moet instellen op het router zelf of de firmware (liefst bedraad met je router) een keer nazien en upgraden.

                Nog een aantal tips:
                Oplossing voor het 1e is om je switches in te stellen op STP danwel slechts 1 Sonos bekabeld, dan speelt het probleem niet. Persoonlijk zou ik de Boost van stal halen en die centraal in je huis plaatsen. Die is krachtiger in performance en antennekracht. Er is geen verschil in technische zin tussen 1 Sonos speaker danwel 1 Boost bekabelen. De Boost is een alternatief om je managed switched niet op STP te hoeven zetten.

                Als je IPTV hebt van Delta, dan is het raadzaam om in elk geval IGMP Snooping aan te zetten op je switches. Dan moet je wel managed-switches hebben.

                Verder raad Sonos deze settings aan:
                Configure STP settings to work with Sonos | Sonos
                Laatst bewerkt door Bordewolf; 23 Jul 2023, 13:05.

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X