Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Nokia glasmodem en ping

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Nokia glasmodem en ping

    Hoi, ineens merk ik dat ping naar de Nokia niet meer werkt. Log ik in het glasmodem in, kan ik naar mijn eigen DNS naam wel pingen. Uiteraard alleen via de internet vlan. Ping ik vanaf welke PC hier dan ook, bedraad, wireless, windows of linux, helaas geen resultaten. Ook vanaf een heel ander ip adres, geen ping. Doe ik de Delta speedtest, werkt ping ineens wel. Nu weet ik dat ISP's simpelweg ping uit kunnen schakelen, heeft Delta dit ook plotseling gedaan? Kan ik ergens dit weer aan laten zetten?

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door Quetensky Bekijk bericht
    Kan ik ergens dit weer aan laten zetten?
    Het ping commando bevestigt alleen maar om de bereikbaarheid van een andere node (host) te testen

    Zoek even met een browser op het web naar 'enable ICMP <router model/merk>'

    Met de slimme poortscanners van tegenwoordig kun je ook testen of een node online is, daar heb je het ping-commando niet voor nodig.
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
      Het ping commando bevestigt alleen maar om de bereikbaarheid van een andere node (host) te testen

      Zoek even met een browser op het web naar 'enable ICMP <router model/merk>'

      Met de slimme poortscanners van tegenwoordig kun je ook testen of een node online is, daar heb je het ping-commando niet voor nodig.
      btw, in de settings is de optie ICMP aan/uit niet meer aanwezig in de huidige firmware. Ik kan dus niks in het modem enabled zetten. Kortom delta, ICMP terug aub!

      Reageer


      • #4
        Nou, vandaag een TP-link router tussen de Nokia en m'n netwerk gezet, modem maakt DMZ naar de TP-Link. Nokia op 192.168.100.1 gezet, de 192.168.11.1 is nu voor de TP-Link, die heeft ook de DHCP van de Nokia over genomen. Helaas geen ping op de WAN poort mogelijk. Ja, als de Nokia simpelweg zijn eigen WAN pingt, maar dat gaat dus buiten het Internet om. Graag ping aanzetten aub. Dan hoef ik niet uit te zoeken hoe ik SmokePing op de https poort kan laten kijken of de Nokia en TP-Link het nog doen. Dank u!

        Reageer


        • #5
          Is zelfs een apart topic over op Tweakers :

          https://gathering.tweakers.net/forum...ssages/2165972
          ​​​​​

          Reageer

          Om te reageren, moet je eerst .

          verwerken...
          X