Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Van 1 naar 2Gbps - wat een ellende

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Van 1 naar 2Gbps - wat een ellende

    Hi all,

    Ik had een prima werkende 1Gbps verbinding, en kreeg een aanbieding voor 2Gbps. En daar ben ik ingetrapt, van de week werd die actief. En nu heb ik een zeer matige verbinding op één werkplek. Mijn Ubiquiti DreamMachine Pro router, mijn acces points en managed switches kan ik niet aangesloten krijgen. In de oude situatie had ik een modem in bridge mode, nu met XGS-Pon is dat nog niet beschikbaar. Weet iemand een oplossing om dit alsnog werkend te krijgen? Delta komt met lijstjes van modems die in bridge mode gezet kunnen worden, maar niets is leverbaar en ze laten zich niet uit of het gaat werken.

    De andere optie is om terug te gaan naar de oude situatie van 1Gbps. Delta zegt echter dat dit niet meer lukt. Dus ik vrees dat ik daar wat juridische breekijzers voor moet gaan inzetten. Volgens mij heb ik het recht om deze bestelling terug te draaien.

    Vloeken in de kerk misschien, maar verbetert de situatie als ik naar Helden van Nu overstap?

    Bedankt voor jullie adviezen.
    Jan



  • #2
    Bij HvN krijg je een Nokia ONT (zeg maar mediaconverter) waarachter je je eigen apparatuur kunt plaatsen. Met bridge dus.
    Hier heel veel info: https://gathering.tweakers.net/forum...ages/2062084/0

    Een mooie samenvatting: https://gathering.tweakers.net/forum...26178#75626178

    Reageer


    • #3
      Als ik het advies van Eucalypta lees, is jouw probleem snel opgelost.
      Ik kan me ook niet voorstellen dat het zo problematisch is.
      Anders zou Delta zeker geen 2 Gbs abonnement aanbieden toch?

      Reageer


      • #4
        Als je al een werkende 1Gbps verbinding had, dan zou het echt niet moeten uitmaken of dat wordt gewijzigd in 2Gbps.
        Ben je van kabel (1 Gbps, oude situatie) naar fiber (2Gbps) overgestapt?

        Om de volledige bandbreedte te kunnen benutten moet je interne netwerk via de 10G SFP+ poort zijn gekoppeld en moeten switches en access points (minimaal Wifi6) minimaal van 2,5 Gbps geschikt zijn. Anders blijf je op 1Gbps hangen en dat is zonde van je abonnement.

        Ik denk maar even mee
        Laatst bewerkt door Webkabouter; 19 Jun 2023, 11:05.
        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

        Reageer

        Om te reageren, moet je eerst .

        verwerken...
        X