Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Glasvezel in buitengebieden?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Glasvezel in buitengebieden?

Is er hier iemand die iets verstandigs kan zeggen over glasvezel in de buitengebieden in Zeeland? Er zijn in Zeeland aardig wat adressen die qua aanleg niet of niet heel ver van agglomeraties liggen maar wel 'buitengebieden' zijn of genoemd worden. Zijn er gravers/aanleggers die daar plannen voor hebben? En welke?

Oorspronkelijk gepost door 4454at27
    Buitengebieden beginnen aan het einde van de komborden van dorpen en steden.
    Ik was vergeten erbij te zeggen dat ik liever serieuze antwoorden heb van mensen met een beetje verstand.

Reageer

Nu Glasdraad voor 50% in handen is van Glaspoort gok ik erop dat alle kleine zeeuwse dorpjes door deze aanbieder gedaan zullen worden.

Bericht hiervan heb ik helaas nog niet gehad.

De nieuwe glasvezel aanleg in Zeeland door Delta stokt op dit moment volgens mij een beetje, ze moeten immers eerst de bestaande (lopende) projecten zien af te maken.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
        Nu Glasdraad voor 50% in handen is van Glaspoort gok ik erop dat alle kleine zeeuwse dorpjes door deze aanbieder gedaan zullen worden.
        Ik heb van de gemeente Borsele bevestigd gekregen dat ze daar eind 2024 willen beginnen. Voorshands blijf ik van mening dat dat in Heinkenszand moet beginnen!
        Laatst bewerkt door Koeba; 10 May 2023, 14:43.

Reageer

Bericht hiervan heb ik helaas nog niet gehad.

De nieuwe glasvezel aanleg in Zeeland door Delta stokt op dit moment volgens mij een beetje, ze moeten immers eerst de bestaande (lopende) projecten zien af te maken.
          Als Jarco Kriek gelijk heeft dan gaat het straks niet uitmaken via welke glasvezelpartij je T-Mobile afneemt toch?
          De toekomst gaat leren hoe het verder gaat met al die netwerken, maar zo veel netwerken als er nu bestaan blijft niet overeind, en dat geldt ook voor de providers, samengaan en je hebt meteen een groter gebied waarin je de diensten kan aanbieden.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door 4454at27

Zoeken is moeilijk voor je 27 juli 2022 zie hier https://www.borsele.nl/aanleg-glasve...k-heinkenszand
            Bekend, maar Delta lijkt zich toch te beperken tot de bebouwde kom, helaas.

Reageer

Beschikbaarheid snel internet in buitengebieden

De Provincie Zeeland onderzocht samen met de Zeeuwse gemeenten in 2021 wie glasvezel wilt aanleggen in de Zeeuwse buitengebieden. Uit dit onderzoek bleek dat alleen Glasdraad bereid is deze investering te doen. In 2023 startte Glasdraad met de aanleg van een glasvezelnetwerk in het buitengebied en de kleine kernen in Zeeuws-Vlaanderen.

In het voorjaar van 2023 is gestart met de voorbereidingen om dit project uit te breiden naar de Zeeuwse buitengebieden boven de Westerschelde.

We zullen zien of Glasdraad dan inderdaad boven de Westerschelde komt

Bron
              Laatst bewerkt door driepinter; 12 Jun 2023, 09:56.

Reageer

Beschikbaarheid snel internet in buitengebieden

De Provincie Zeeland onderzocht samen met de Zeeuwse gemeenten in 2021 wie glasvezel wilt aanleggen in de Zeeuwse buitengebieden. Uit dit onderzoek bleek dat alleen Glasdraad bereid is deze investering te doen. In 2023 startte Glasdraad met de aanleg van een glasvezelnetwerk in het buitengebied en de kleine kernen in Zeeuws-Vlaanderen.

In het voorjaar van 2023 is gestart met de voorbereidingen om dit project uit te breiden naar de Zeeuwse buitengebieden boven de Westerschelde.

We zullen zien of glasdraad dan inderdaad boven de Westerschelde komt

Bron
                Nice, dank voor de info en de link. Ik kan daar aan toevoegen dat Glasdraad aan de gemeente Borsele heeft aangegeven dat ze er naar streven in het najaar van 2024 glasvezel te willen gaan aanleggen in de gemeente. (Citaat uit mail van de gemeente)

Reageer

Paar lezersbrieven hierover :

Geen glasvezel van Delta in buitengebied: ‘Waar is het Zeeuwse nutsbedrijf van toen?’

https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/gee...toen~a0ae2d5a/

Reageer

Geen glasvezel van Delta in buitengebied: ‘Waar is het Zeeuwse nutsbedrijf van toen?’

Tsja. Delta is al jaren niet 'Zeeuws' meer en het is dus beetje raar en gezocht om daar nu nog lawaai over te maken. Je woont ergens en vindt dat iedereen tot in je woonkamer *moet* aanleggen, ongeacht de kosten. Dat is heel simpel onrealistisch en ook nogal naïef. Zelf wil je elke maand je salaris, maar internet moet dan blijkbaar magisch gratis aangelegd worden? Delta pakt nu en nog een tijdje het laaghangende fruit en is natuurlijk ook bezig met de 'lastiger' aan te leggen plaatsen. Het komt er, maar niet overal tegelijk.

Reageer

Zeer begrijpelijk. Ik heb me ook verbaasd over de kaartenactie waarin ze coax halstarrig blijven aanprijzen, terwijl bij Ziggo de klanten aantoonbaar weghollen naar Glasvezel. Dat ze niet over het KPN netwerk mogen leveren is een probleem dat zich gaat oplossen, of men moet toch zelf gaan aanleggen…
                      Marco Visser zal de lijntjes toch echt wel strak hebben staan, hij zat bij KPN in het verleden.

Als de fusie met Glasdraad inderdaad aanstaande is, dan wordt het toch verstandig iets te gaan communiceren hoe men in Zeeland Delta via glasvezel kan afnemen en hoe men in het Cogasgebied in Twente KPN over Delta glasvezel gaat krijgen (hier nog steeds geen zicht op KPN). Glaspoort gaat wel de nog niet aangelegde industrieterreinen doen, de kernen staan niet (meer) op de rol. Al met al een teken dat er iets aanstaande is.
                      Laatst bewerkt door Bordewolf; 10 May 2024, 12:00.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                      X