Is er hier iemand die iets verstandigs kan zeggen over glasvezel in de buitengebieden in Zeeland? Er zijn in Zeeland aardig wat adressen die qua aanleg niet of niet heel ver van agglomeraties liggen maar wel 'buitengebieden' zijn of genoemd worden. Zijn er gravers/aanleggers die daar plannen voor hebben? En welke?
Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
Glasvezel in buitengebieden?
Samenvouwen
X
-
Nu Glasdraad voor 50% in handen is van Glaspoort gok ik erop dat alle kleine zeeuwse dorpjes door deze aanbieder gedaan zullen worden.
Bericht hiervan heb ik helaas nog niet gehad.
De nieuwe glasvezel aanleg in Zeeland door Delta stokt op dit moment volgens mij een beetje, ze moeten immers eerst de bestaande (lopende) projecten zien af te maken.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk berichtNu Glasdraad voor 50% in handen is van Glaspoort gok ik erop dat alle kleine zeeuwse dorpjes door deze aanbieder gedaan zullen worden.
Laatst bewerkt door Koeba; 10 May 2023, 14:43.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk berichtNu Glasdraad voor 50% in handen is van Glaspoort gok ik erop dat alle kleine zeeuwse dorpjes door deze aanbieder gedaan zullen worden.
Bericht hiervan heb ik helaas nog niet gehad.
De nieuwe glasvezel aanleg in Zeeland door Delta stokt op dit moment volgens mij een beetje, ze moeten immers eerst de bestaande (lopende) projecten zien af te maken.
De toekomst gaat leren hoe het verder gaat met al die netwerken, maar zo veel netwerken als er nu bestaan blijft niet overeind, en dat geldt ook voor de providers, samengaan en je hebt meteen een groter gebied waarin je de diensten kan aanbieden.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door 4454at27
Zoeken is moeilijk voor je 27 juli 2022 zie hier https://www.borsele.nl/aanleg-glasve...k-heinkenszand
- 1 Like
Reageer
-
Beschikbaarheid snel internet in buitengebieden
De Provincie Zeeland onderzocht samen met de Zeeuwse gemeenten in 2021 wie glasvezel wilt aanleggen in de Zeeuwse buitengebieden. Uit dit onderzoek bleek dat alleen Glasdraad bereid is deze investering te doen. In 2023 startte Glasdraad met de aanleg van een glasvezelnetwerk in het buitengebied en de kleine kernen in Zeeuws-Vlaanderen.
In het voorjaar van 2023 is gestart met de voorbereidingen om dit project uit te breiden naar de Zeeuwse buitengebieden boven de Westerschelde.
We zullen zien of Glasdraad dan inderdaad boven de Westerschelde komt
Bron
Laatst bewerkt door driepinter; 12 Jun 2023, 09:56.
- 1 Like
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk berichtBeschikbaarheid snel internet in buitengebieden
De Provincie Zeeland onderzocht samen met de Zeeuwse gemeenten in 2021 wie glasvezel wilt aanleggen in de Zeeuwse buitengebieden. Uit dit onderzoek bleek dat alleen Glasdraad bereid is deze investering te doen. In 2023 startte Glasdraad met de aanleg van een glasvezelnetwerk in het buitengebied en de kleine kernen in Zeeuws-Vlaanderen.
In het voorjaar van 2023 is gestart met de voorbereidingen om dit project uit te breiden naar de Zeeuwse buitengebieden boven de Westerschelde.
We zullen zien of glasdraad dan inderdaad boven de Westerschelde komt
Bron
- 1 Like
Reageer
-
Paar lezersbrieven hierover :
Geen glasvezel van Delta in buitengebied: ‘Waar is het Zeeuwse nutsbedrijf van toen?’
https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/gee...toen~a0ae2d5a/
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk berichtPaar lezersbrieven hierover :
Geen glasvezel van Delta in buitengebied: ‘Waar is het Zeeuwse nutsbedrijf van toen?’
- 1 Like
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk berichtPaar lezersbrieven hierover :
Marco Visser zal de lijntjes toch echt wel strak hebben staan, hij zat bij KPN in het verleden.
Als de fusie met Glasdraad inderdaad aanstaande is, dan wordt het toch verstandig iets te gaan communiceren hoe men in Zeeland Delta via glasvezel kan afnemen en hoe men in het Cogasgebied in Twente KPN over Delta glasvezel gaat krijgen (hier nog steeds geen zicht op KPN). Glaspoort gaat wel de nog niet aangelegde industrieterreinen doen, de kernen staan niet (meer) op de rol. Al met al een teken dat er iets aanstaande is.Laatst bewerkt door Bordewolf; 10 May 2024, 12:00.
Reageer
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer