Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Smart-DHCP instelling op Deco

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Smart-DHCP instelling op Deco

    Heeft iemand ervaring met het in- of uitschakelen van de Smart-DHCP instelling bij een Deco set?
    Ik heb die set achter mijn Genexis router, ingesteld als Acces Point omdat deze niet meer moet doen dan de wifi dekkend maken in het hele huis. De wifi in de Genexis staat uit, en die router moet alle IP-adressen uitgeven (die is dus DHCP server).

    Nu zit er dus op de Deco (de app om dit in te stellen) ook iets wat ze "Smart-DHCP" noemen, en als dat aan staat deelt de Deco kennelijk ook te pas en te onpas IP-adressen uit. Die instelling staat standaard aan. Ik weet niet of die instelling er vanaf het begin in zat, maar hij valt me nu op, evenals dat het me opvalt dat enkele apparaten in mijn netwerk ineens een ander IP-adres hebben gekregen (terwijl de lease time van de Genexis op 2592000 staat, minuten is dat neem ik aan).

    Ik zou die Smart-DHCP gewoon uit kunnen zetten, maar weet even niet wat er dan gebeurt.

    Hier lees ik er ook niet al te positieve dingen over:
    https://itigic.com/nl/tp-link-deco-s...ution-for-now/
    https://community.tp-link.com/en/hom...Dir=ASC&page=1

    Iemand al ervaring mee?

  • #2
    Wat jammer dat niemand reageert. Wat is het advies van je provider? Ik heb het ook en overweeg uitschakelen bij de DECO en vaste IP adressen instellen.

    Reageer


    • #3
      Ja, het lijkt inderdaad een heel moeilijke vraag...

      Zelf heb ik inmiddels de gok genomen en de instelling in de Deco uitgezet. Het lijkt verder geen nadeling effect te hebben, en wat ik hoop (en verwacht) is dat er niet meer willekeurig IP adressen worden uitgegeven buitenom mijn router. En dat is eigenlijk waar het mij vooral om gaat. Instelling uitzetten is dus mijn advies. Tenzij er nog iemand met een goede reden komt om dat niet te doen (maar gezien het aantal reacties op mijn vraag verwacht ik dat niet).

      Reageer

      Om te reageren, moet je eerst .

      verwerken...
      X