Ik maak gebruik van de e-dentifier van ABN Amro gekoppeld via USB. Na de overstap naar Delta werkt dat niet meer. Is iemand bekend met poortblokkades door Delta aangezien er in de foutmeldingen van de inlogpagina 6 resources worden geblokkeerd. Ik heb alles al geprobeerd: Firewall op de PC uit, Firewall op de FritzBox uit, you name it. Niets werkt. Alles wijst op poortblokkades door Delta.
Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
Poortblokkades op Delta Glasvezelnetwerk?
Samenvouwen
X
-
Dat denk ik niet, ik gebruik ook een e-dentifier van ABN Amro weliswaar zonder USB kabel en dat werkt gewoon goed.
Heb je soms een bedrijf (zakelijke bankrekening) omdat je de USB kabel gebruikt ?Laatst bewerkt door driepinter; 20 Mar 2023, 18:39.
-
Oorspronkelijk gepost door Paul Rispens Bekijk berichtJa, we gebruiken de e-dentifier zakelijk en hebben de USB-koppeling nodig omdat we anders elke transactie apart moeten autoriseren.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Paul Rispens Bekijk berichtIk maak gebruik van de e-dentifier van ABN Amro gekoppeld via USB. Na de overstap naar Delta werkt dat niet meer. Is iemand bekend met poortblokkades door Delta aangezien er in de foutmeldingen van de inlogpagina 6 resources worden geblokkeerd. Ik heb alles al geprobeerd: Firewall op de PC uit, Firewall op de FritzBox uit, you name it. Niets werkt. Alles wijst op poortblokkades door Delta.
In de basis blokkeert Delta niets. Wel kan je PC, je eigen router of virussoftware/eigen firewalls zaken blokkeren.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Paul Rispens Bekijk berichtJa, we gebruiken de e-dentifier zakelijk en hebben de USB-koppeling nodig omdat we anders elke transactie apart moeten autoriseren.
- De cache, geschiedenis etc van de browser eens schonen.
- De laate versie van de plugin downloaden en opnieuw installeren
- Zoals Bor al aan geeft de virusscanner controleren/testen met de scanner even uitgeschakeld
succes!
Reageer
-
Door een bug in de Nokia XS-2426G is poort 443 (https poort) geblokkeerd. Ook als je de router in dmz heeft staan en "alles" door zou moeten laten.
Nokia schijnt ermee bezig te zijn.
https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...erd-door-delta
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door jmaijers Bekijk berichtDoor een bug in de Nokia XS-2426G is poort 443 (https poort) geblokkeerd. Ook als je de router in dmz heeft staan en "alles" door zou moeten laten.
Nokia schijnt ermee bezig te zijn.
https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...erd-door-delta
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk berichtDat is binnenkomend https verkeer
Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk berichtPoort 443 wordt voor zowel binnenkomend als uitgaand dataverkeer gebruikt.
Ik doel er op dat bij de bank applicatie er geen verbinding zal worden opgezet van buiten naar binnen op poort 443, enkel op established tcp poorten om applicatie data te vesturen.Laatst bewerkt door reddwarf; 21 Mar 2023, 16:37.
- 1 Like
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht
Dat is binnenkomend https verkeer en dat lijkt mij niet dat de bank dit gebruikt om de verbinding naar de klant op te zetten, enkel als er dus services luisteren de klant kant.
Ik heb geen ABN-Amro en ken de applicatie niet noch weet ik welke poorten deze gebruikt.
maar als je vraagt worden er poorten geblokkeerd op het glasvezelnetwerk: ja, als je de Nokia XS-2426G gebruikt in ieder geval poort 443. Door een bug weliswaar, maar toch.
Je kunt het via verschillende sites overigens vrij eenvoudig testen. Zelf gebruik ik "https://www.portcheckers.com/" geregeld.
Moet je wel weten welke poorten de ABN-Amro applicatie gebruikt.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door jmaijers Bekijk bericht
Paul vroeg of er poorten geblokkeerd worden door Delta.
Ik heb geen ABN-Amro en ken de applicatie niet noch weet ik welke poorten deze gebruikt.
maar als je vraagt worden er poorten geblokkeerd op het glasvezelnetwerk: ja, als je de Nokia XS-2426G gebruikt in ieder geval poort 443. Door een bug weliswaar, maar toch.
Je kunt het via verschillende sites overigens vrij eenvoudig testen. Zelf gebruik ik "https://www.portcheckers.com/" geregeld.
Moet je wel weten welke poorten de ABN-Amro applicatie gebruikt.
Reageer
-
Ik heb het modem van Nokia eruit gekieperd en vervangen door een FritzBox 5590 van AVM. Dat werkt fantastisch, vooral de UI is uitmuntend. Maar ... ik heb hen wel eerst 'de schuld' gegeven van dit probleem en zij zijn er diep ingedoken, ik heb zelfs een lab-versie van FritzOS gekregen om daarmee te testen: het blijkt niet aan de FritzBox te liggen. Natuurlijk is de verouderde troep waarmee ABN Amro werkt het eigenlijke probleem, dat snap ik ook. We beheren tientallen rekeningen voor cliƫnten, dus 'even overstappen' is er niet bij. De bank hult zich in stilzwijgen, uiteraard, het is een bank. Als poort 443 het het probleem, maar in de Nokia zit, dan kan dat het niet zijn. Zelf als ik mijn laptop als 'exposed host' helemaal openzet (alle poorten), dan nog werkt het niet. Reageert er hier wel eens iemand van Delta zelf eigenlijk?
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door Paul Rispens Bekijk berichtReageert er hier wel eens iemand van Delta zelf eigenlijk?
Maar niet getreurd: er zitten soms juweeltjes van suggesties in deze forums waar zelfs iemand van Delta zelf niet aan heeft gedacht. Btw: wat heeft ABN/Amro met deze thread te maken?Laatst bewerkt door Webkabouter; 26 Mar 2023, 00:12.Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...
Reageer
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer