Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Connectieverlies Netgear switches

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Connectieverlies Netgear switches

Goedemiddag, hebben er toevallig meer mensen last van het feit dat de Netgear Switches de connectie met het Nokia modem model XS-2426G-B verliezen?
    ik heb nu sinds 19 februari het glasvezel abonnement en het werkte allemaal perfect. Maar sinds donderdag 9 maart verliezen mijn switches de connectie met het modem. ik moet ze dan herstarten maar soms moet dat vaker en gaat de snelheid omlaag. Is daar ook een oplossing voor?

Is het een managed switch? Kun je de errors zien voor send/receive? Kan ook iets simpels zijn als een slechte utp kabel of een defecte poort.

Denk dat de casus Nokia modem met Netgear switch wel heel specifiek is voor dit geweldige forum :-) wat meer informatie qua switch, snelheden en wat je al getest hebt om zaken uit te sluiten helpt wel…

succes!

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Domerunner Bekijk bericht
      Is daar ook een oplossing voor?
      Netgear switches werken (ook) met Netgear Insight Management (Cloudoplossing).
      Maak je daar toevallig ook gebruik van en is die support beëindigd? Het is mogelijk dat je nieuwe modem (uplink) daar ook in moet worden geconfigureerd.
      Laatst bewerkt door Webkabouter; 12 Mar 2023, 21:03.
      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

Reageer

Het is een unmanaged switch, de TL-SG105 Ik had er eerder geen last van. had een 8 poort unmanaged Netgear switch, de
        gs-108v4 en daar kreeg ik connectieproblemen mee. maar ook na het wisselen van de switches blijf ik problemen houden.
        Het aparte is dat ik een aantal weken totaal geen problemen had maar sinds een paar dagen valt de verbinding weg en bijvoorbeeld bij een PS5 is dan de downloadsnelheid nog wel goed maar de uploadsnelheid is minimaal.
        Het aparte is ook dat ik de digitale tv-ontvanger rechtstreeks op het modem heb verbonden maar ook daar valt dan de verbinding weg.

Reageer

Dat klinkt dan niet fat het iets te maken heeft met de Netgear switch maar meer met het Nokia modem of de glasverbinding, met connectieproblemen bedoel je dus de verbinding met internet en niet tussen je lokale devices op het lokale netwerk? Kun je vanaf eenlaptop of ander bekabeld device een snelheidstest doen?

Als het in de verbinding zit naar het internet zou ik contact opnemen met Delta en kunnen ze hopelijk je glasverbinding uitlezen qua kwaliteit

scces!

Reageer

Als ik connectieproblemen heb dan zet ik de switch even uit en dan weer aan. De ene keer heb ik dan 930 Mbps up en down maar de voltx kan het 150 Mbps up en down zijn. Ik heb de televisie rechtstreeks aan het modem verbonden maar vorige week hebben ze de digitale tv ontvanger een reboot gegeven want die had ook geen connectie meer.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
            X