Dag allemaal,
Sinds ongeveer een week hebben we eindelijk ook glasvezel in Driebergen, aangelegd door Delta (we hebben ook een abonnement van Delta). Na de modem aangesloten te hebben viel ons echter op echter op dat veel websites een timeout gaven en pas na meerdere keren herladen goed in beeld kwamen. Ook geven verschillende applicaties errors dat hun servers niet bereikbaar zijn...
We hebben al een signaalmonteur van BAM gehad die heeft aangegeven dat de lijn goed is aangesloten en dat het verder een probleem van Delta is. Nadat ik al vijf medewerkers heb gesproken van de Servicedesk en eindelijk een nieuwe modem heb gekregen lijkt het helaas nog steeds niet opgelost te zijn.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Alle apparaten zijn losgekoppeld.
- Met één mobiel device (Android) getest op de WLAN van de modem zelf, probleem speelt nog steeds.
- Met een laptop bekabeld op de modem direct getest, ook nog steeds.
- Met een desktop bekabeld op de modem, ook.
- Na iedere test een reset gedaan met alles weer losgekoppeld.
- Op de test apparaten IPv6 uitgeschakeld (op de modem kan het blijkbaar niet), lijkt ook niet te helpen.
- Op de modem de DNS servers van Google op de DHCP ingesteld, lijkt ook niet te helpen.
Ik heb een paar voorbeelden bijgevoegd. Ik heb op 1 speedtest een goeie snelheid gehaald, maar alleen op die van Delta zelf. Op vrijwel alle andere krijg ik of een veel lagere snelheid, of een timeout error. En ik weet dat een snelheid van 130Mbps niet bepaald 'laag' is, maar het lijkt wel een indicatie dat er iets niet goed zit.
Ik word hier een beetje bedroefd van. Naar mijn idee is zo ongeveer alles wel uitgesloten, maar toch loopt het niet lekker. De modem die we hebben gekregen van Delta is een Nokia XS-2426G-B. Heeft iemand nog een idee wat ik zelf kan doen?
Groet en alvast dank voor jullie tijd,
Thomas R.
Sinds ongeveer een week hebben we eindelijk ook glasvezel in Driebergen, aangelegd door Delta (we hebben ook een abonnement van Delta). Na de modem aangesloten te hebben viel ons echter op echter op dat veel websites een timeout gaven en pas na meerdere keren herladen goed in beeld kwamen. Ook geven verschillende applicaties errors dat hun servers niet bereikbaar zijn...
We hebben al een signaalmonteur van BAM gehad die heeft aangegeven dat de lijn goed is aangesloten en dat het verder een probleem van Delta is. Nadat ik al vijf medewerkers heb gesproken van de Servicedesk en eindelijk een nieuwe modem heb gekregen lijkt het helaas nog steeds niet opgelost te zijn.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Alle apparaten zijn losgekoppeld.
- Met één mobiel device (Android) getest op de WLAN van de modem zelf, probleem speelt nog steeds.
- Met een laptop bekabeld op de modem direct getest, ook nog steeds.
- Met een desktop bekabeld op de modem, ook.
- Na iedere test een reset gedaan met alles weer losgekoppeld.
- Op de test apparaten IPv6 uitgeschakeld (op de modem kan het blijkbaar niet), lijkt ook niet te helpen.
- Op de modem de DNS servers van Google op de DHCP ingesteld, lijkt ook niet te helpen.
Ik heb een paar voorbeelden bijgevoegd. Ik heb op 1 speedtest een goeie snelheid gehaald, maar alleen op die van Delta zelf. Op vrijwel alle andere krijg ik of een veel lagere snelheid, of een timeout error. En ik weet dat een snelheid van 130Mbps niet bepaald 'laag' is, maar het lijkt wel een indicatie dat er iets niet goed zit.
Ik word hier een beetje bedroefd van. Naar mijn idee is zo ongeveer alles wel uitgesloten, maar toch loopt het niet lekker. De modem die we hebben gekregen van Delta is een Nokia XS-2426G-B. Heeft iemand nog een idee wat ik zelf kan doen?
Groet en alvast dank voor jullie tijd,
Thomas R.
Reageer