Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Veel websites niet bereikbaar \ slechte upload?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Veel websites niet bereikbaar \ slechte upload?

    Dag allemaal,

    Sinds ongeveer een week hebben we eindelijk ook glasvezel in Driebergen, aangelegd door Delta (we hebben ook een abonnement van Delta). Na de modem aangesloten te hebben viel ons echter op echter op dat veel websites een timeout gaven en pas na meerdere keren herladen goed in beeld kwamen. Ook geven verschillende applicaties errors dat hun servers niet bereikbaar zijn...

    We hebben al een signaalmonteur van BAM gehad die heeft aangegeven dat de lijn goed is aangesloten en dat het verder een probleem van Delta is. Nadat ik al vijf medewerkers heb gesproken van de Servicedesk en eindelijk een nieuwe modem heb gekregen lijkt het helaas nog steeds niet opgelost te zijn.

    Wat ik al geprobeerd heb:
    - Alle apparaten zijn losgekoppeld.
    - Met één mobiel device (Android) getest op de WLAN van de modem zelf, probleem speelt nog steeds.
    - Met een laptop bekabeld op de modem direct getest, ook nog steeds.
    - Met een desktop bekabeld op de modem, ook.
    - Na iedere test een reset gedaan met alles weer losgekoppeld.
    - Op de test apparaten IPv6 uitgeschakeld (op de modem kan het blijkbaar niet), lijkt ook niet te helpen.
    - Op de modem de DNS servers van Google op de DHCP ingesteld, lijkt ook niet te helpen.

    Ik heb een paar voorbeelden bijgevoegd. Ik heb op 1 speedtest een goeie snelheid gehaald, maar alleen op die van Delta zelf. Op vrijwel alle andere krijg ik of een veel lagere snelheid, of een timeout error. En ik weet dat een snelheid van 130Mbps niet bepaald 'laag' is, maar het lijkt wel een indicatie dat er iets niet goed zit.

    Ik word hier een beetje bedroefd van. Naar mijn idee is zo ongeveer alles wel uitgesloten, maar toch loopt het niet lekker. De modem die we hebben gekregen van Delta is een Nokia XS-2426G-B. Heeft iemand nog een idee wat ik zelf kan doen?

    Groet en alvast dank voor jullie tijd,

    Thomas R.
    Bijgevoegde bestanden

  • #2
    Deze minimum snelheden houdt Delta aan :

    Wat kan ik verwachten van de internetsnelheid op mijn adres? | DELTA Fiber Nederland BV

    Dus er zit waarschijnlijk toch iets niet goed in je verbinding.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Shade1982 Bekijk bericht
      De modem die we hebben gekregen van Delta is een Nokia XS-2426G-B.
      Dat was een goede probleembeschrijving, bedankt hiervoor.
      Heb toch het idee dat er of iets in je lokale netwerk niet goed zit of dat er een instelling op het modem niet optimaal staat ingesteld. Als support zelf je modem test, gebeurt dat op een andere laag in hetzelfde netwerk, terwijl internetten vanuit een netwerk naar een ander netwerk via andere netwerken gebeurt.
      - Heb je een vast ip adres?
      - Is het mogelijk dat je ergens in je lokale netwerk een utpkabel verkeerd hebt aangesloten?
      - Het lijkt er op dat je netwerk geen goede verbinding kan maken met de ingestellde DNS server.
      - Stel in de DHCP instelling van je router de DNS eens in op 1.1.1.1 (alleen die)
      - Sluit via een UTP kabel een desktop aan (kijk eerst of deze geen vast IP adres/DNS server heeft ingesteld).
      - Herstart die desktop
      + Voordat je je browser opstart geef je in de COMMAND mode (= DOS prompt) twee keer het command "ipconfig /flushdns' .
      + Maak de internet cache van je browser leeg en probeer dan nog eens een Speedtest.
      Laatst bewerkt door Webkabouter; 10 Jan 2023, 16:17.
      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #4
        In Haaren is ook pas Delta glasvezel aangesloten. Ik ben overgestapt naar Delta vanwege de beloofde hoge snelheid. De meetresultaten zijn echter bedroevend. Omdat ik mijn laptop en mobiele telefoon altijd draadloos gebruik het ik dat ook zo gemeten met Delta-speedtest. Afstand 3m tot het modem.
        Resultaat: laptop = 85,8 download, 61,0 upload; resultaat mobieltje = 3,4 download en 3,0 upload
        Zie bijlage

        Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Speedtest.jpg
Bekeken: 593
Grootte: 64,3 Kb
ID: 251759

        Reageer


        • #5
          Mart-in Die hoge snelheid kan je alleen bedraad halen. De snelheid via wifi zal vele malen lager zijn en is afhankelijk van je hardware.

          Reageer


          • #6
            Ja, dat is mij bekend, maar als je een abonnement hebt van 400 Mbps, dan verwacht je toch niet dat er voor een mobiele telefoon op 3m van het modem nog minder dan 1% overblijft.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Mart-in Bekijk bericht
              In Haaren is ook pas Delta glasvezel aangesloten. Ik ben overgestapt naar Delta vanwege de beloofde hoge snelheid. De meetresultaten zijn echter bedroevend. Omdat ik mijn laptop en mobiele telefoon altijd draadloos gebruik het ik dat ook zo gemeten met Delta-speedtest. Afstand 3m tot het modem.
              Resultaat: laptop = 85,8 download, 61,0 upload; resultaat mobieltje = 3,4 download en 3,0 upload
              Zie bijlage

              Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Speedtest.jpg
Bekeken: 593
Grootte: 64,3 Kb
ID: 251759
              Hoe oud is je laptop?

              Reageer


              • #8
                Ik zit wat verder van het modem: laptop = 58,8 download, 44,9 upload
                Heb een abo van 400 download, 100 upload
                Als ik mijn abo flink zou verhogen zou dat weinig verschil maken.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Shade1982 Bekijk bericht
                  Dag allemaal,

                  Sinds ongeveer een week hebben we eindelijk ook glasvezel in Driebergen, aangelegd door Delta (we hebben ook een abonnement van Delta). Na de modem aangesloten te hebben viel ons echter op echter op dat veel websites een timeout gaven en pas na meerdere keren herladen goed in beeld kwamen. Ook geven verschillende applicaties errors dat hun servers niet bereikbaar zijn...

                  We hebben al een signaalmonteur van BAM gehad die heeft aangegeven dat de lijn goed is aangesloten en dat het verder een probleem van Delta is. Nadat ik al vijf medewerkers heb gesproken van de Servicedesk en eindelijk een nieuwe modem heb gekregen lijkt het helaas nog steeds niet opgelost te zijn.

                  Wat ik al geprobeerd heb:
                  - Alle apparaten zijn losgekoppeld.
                  - Met één mobiel device (Android) getest op de WLAN van de modem zelf, probleem speelt nog steeds.
                  - Met een laptop bekabeld op de modem direct getest, ook nog steeds.
                  - Met een desktop bekabeld op de modem, ook.
                  - Na iedere test een reset gedaan met alles weer losgekoppeld.
                  - Op de test apparaten IPv6 uitgeschakeld (op de modem kan het blijkbaar niet), lijkt ook niet te helpen.
                  - Op de modem de DNS servers van Google op de DHCP ingesteld, lijkt ook niet te helpen.

                  Ik heb een paar voorbeelden bijgevoegd. Ik heb op 1 speedtest een goeie snelheid gehaald, maar alleen op die van Delta zelf. Op vrijwel alle andere krijg ik of een veel lagere snelheid, of een timeout error. En ik weet dat een snelheid van 130Mbps niet bepaald 'laag' is, maar het lijkt wel een indicatie dat er iets niet goed zit.

                  Ik word hier een beetje bedroefd van. Naar mijn idee is zo ongeveer alles wel uitgesloten, maar toch loopt het niet lekker. De modem die we hebben gekregen van Delta is een Nokia XS-2426G-B. Heeft iemand nog een idee wat ik zelf kan doen?

                  Groet en alvast dank voor jullie tijd,

                  Thomas R.
                  Dit was wel het openingsitem en probleem wordt nu "gekaapt".

                  Reageer


                  • #10
                    Je hebt gelijk Ptrol, sorry Shade1982

                    Reageer


                    • #11
                      Even heel simpel: je hebt al bekabeld direct op het modem een laptop aangesloten.
                      Het is van belang, whatever je direct aansluit dat het device zelf wel een netwerkkaart heeft die de hoge snelheden aan kan.
                      Dus geen laptop uit het jaar kruik (dat geldt ook voor te behalen wifisnelheden, een laptop zonder wifi5 of wifi6 geeft onbedraad echt minder dan 100 Mbit).

                      Wanneer het aansluiten van een laptop direct op het modem geen soelaas biedt, dan verwacht ik eerlijk gezegd dat er iets fout zit in de straatkast.
                      Bij XGPON wordt er per adres een aanpassing gedaan in de straatkast zodat je snelheden > 1 Gbit kan halen en het Nokiamodem uberhaupt kunt gebruiken.
                      Nu is mijn inschatting/aanname dat je een abo hebt van precies 1 Gbit, in de straatkast GEEN aanpassing is gedaan en je dus het oude modem (Titanium of Platinum) had moeten ontvangen.
                      Ik zou nog maar eens bellen met Delta en vragen of die monteur in plaats van de binnenhuisinstallatie de straatkast in wil gaan duiken en de XGPON aanpassing wil doen zodat je Nokiamodem snapt wat er aan de hand is.
                      Maar heel eerlijk: dit zijn mijn eigen aannames. Dus combinatie (verkeerde) modem met de aanpassingen die wel of niet moeten gebeuren in de straatkast.

                      Edit: dit betreft een compleet nieuw aangelegd netwerk. Daar is alles al XGPON. Dan nog zou er iets van de straatkast naar jou woning verkeerd kunnen gaan natuurlijk.
                      Laatst bewerkt door Bordewolf; 11 Jan 2023, 09:05.

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X