In diverse topics wordt er gesproken over dit onderwerp maar omdat ik, ook geplaagd door dit probleem, per ongeluk tegen een voor mij werkende oplossing aanliep, wil ik die dit forum niet onthouden.
Gefrustreerd door het al maandenlang durende probleem weer eens kritisch naar alle aansluitingen gekeken, waaronder de stekker coax verbinding op de achterkant van het modem. Die los gehaald en opnieuw de stekker geplaatst. Tot mijn verbazing was het probleem daarmee opgelost (dus geen nieuwe kabels aanleggen zoals Delta beweert!) Maar bij de minste beweging van de stekker is het probleem terug, ook bij andere zenders. Er zit ook speling op de stekker met het aansluitpunt op het modem en dat lijkt me niet de bedoeling.
Ik weet dus nu bijna zeker dat de monteur die indertijd op initiatief van Delta het modem kwam omruilen, een kabel met een verkeerde stekker heeft gebruikt. Het aansluitpunt op het modem heeft een schroefdraad en de stekker van de kabel niet, die is over de schroefdraad heen geschoven (vandaar de speling?).
Delta gebeld en dit aangegeven bij de medewerker. Hij hoorde mij aan en ging overleggen met een collega. Na 25 minuten in de wacht gezeten te hebben was hij er weer. Omdat het geen monteur van Delta was geweest kon Delta niets voor me doen. Hij gaf wel aan dat de monteur dan een verkeerde kabel heeft gebruikt. Op mijn reactie dat het toch niet uitmaakte dat het een monteur VAN Delta of NAMENS Delta was, kreeg ik dezelfde reactie. Zijn suggestie was of een betaalde monteur van Delta langs laten komen of zelf ergens een goede kabel op de kop tikken (hij was zo vriendelijk om bol.com te suggereren…..). Omdat het gesprek dus nergens tot leidde, het maar beëindigd.
Kortom, mijn probleem lijkt vooralsnog opgelost en ik hoop dat anderen ook wat hebben aan deze beschrijving.
Gefrustreerd door het al maandenlang durende probleem weer eens kritisch naar alle aansluitingen gekeken, waaronder de stekker coax verbinding op de achterkant van het modem. Die los gehaald en opnieuw de stekker geplaatst. Tot mijn verbazing was het probleem daarmee opgelost (dus geen nieuwe kabels aanleggen zoals Delta beweert!) Maar bij de minste beweging van de stekker is het probleem terug, ook bij andere zenders. Er zit ook speling op de stekker met het aansluitpunt op het modem en dat lijkt me niet de bedoeling.
Ik weet dus nu bijna zeker dat de monteur die indertijd op initiatief van Delta het modem kwam omruilen, een kabel met een verkeerde stekker heeft gebruikt. Het aansluitpunt op het modem heeft een schroefdraad en de stekker van de kabel niet, die is over de schroefdraad heen geschoven (vandaar de speling?).
Delta gebeld en dit aangegeven bij de medewerker. Hij hoorde mij aan en ging overleggen met een collega. Na 25 minuten in de wacht gezeten te hebben was hij er weer. Omdat het geen monteur van Delta was geweest kon Delta niets voor me doen. Hij gaf wel aan dat de monteur dan een verkeerde kabel heeft gebruikt. Op mijn reactie dat het toch niet uitmaakte dat het een monteur VAN Delta of NAMENS Delta was, kreeg ik dezelfde reactie. Zijn suggestie was of een betaalde monteur van Delta langs laten komen of zelf ergens een goede kabel op de kop tikken (hij was zo vriendelijk om bol.com te suggereren…..). Omdat het gesprek dus nergens tot leidde, het maar beëindigd.
Kortom, mijn probleem lijkt vooralsnog opgelost en ik hoop dat anderen ook wat hebben aan deze beschrijving.
Reageer