Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Oplossing blokkerig/stilstaand beeld bepaalde zenders?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Oplossing blokkerig/stilstaand beeld bepaalde zenders?

    In diverse topics wordt er gesproken over dit onderwerp maar omdat ik, ook geplaagd door dit probleem, per ongeluk tegen een voor mij werkende oplossing aanliep, wil ik die dit forum niet onthouden.

    Gefrustreerd door het al maandenlang durende probleem weer eens kritisch naar alle aansluitingen gekeken, waaronder de stekker coax verbinding op de achterkant van het modem. Die los gehaald en opnieuw de stekker geplaatst. Tot mijn verbazing was het probleem daarmee opgelost (dus geen nieuwe kabels aanleggen zoals Delta beweert!) Maar bij de minste beweging van de stekker is het probleem terug, ook bij andere zenders. Er zit ook speling op de stekker met het aansluitpunt op het modem en dat lijkt me niet de bedoeling.

    Ik weet dus nu bijna zeker dat de monteur die indertijd op initiatief van Delta het modem kwam omruilen, een kabel met een verkeerde stekker heeft gebruikt. Het aansluitpunt op het modem heeft een schroefdraad en de stekker van de kabel niet, die is over de schroefdraad heen geschoven (vandaar de speling?).

    Delta gebeld en dit aangegeven bij de medewerker. Hij hoorde mij aan en ging overleggen met een collega. Na 25 minuten in de wacht gezeten te hebben was hij er weer. Omdat het geen monteur van Delta was geweest kon Delta niets voor me doen. Hij gaf wel aan dat de monteur dan een verkeerde kabel heeft gebruikt. Op mijn reactie dat het toch niet uitmaakte dat het een monteur VAN Delta of NAMENS Delta was, kreeg ik dezelfde reactie. Zijn suggestie was of een betaalde monteur van Delta langs laten komen of zelf ergens een goede kabel op de kop tikken (hij was zo vriendelijk om bol.com te suggereren…..). Omdat het gesprek dus nergens tot leidde, het maar beëindigd.

    Kortom, mijn probleem lijkt vooralsnog opgelost en ik hoop dat anderen ook wat hebben aan deze beschrijving.

  • #2
    Er zullen er een paar vaste klagers hier wel blij mee zijn dat ze zelf ook eens op onderzoek kunnen op hun probleem op te lossen.
    Heb er ook al een paar tips over gegeven werd niet serieus genomen.
    Ban blij dat je dit heb geschreven.
    Het motto was altijd bij Delta we leveren tot in de meterkast en nog een modem erbij maar daarna is voor je eigen.
    Daar is niks mis mee maar als je niet slim bent dan heb je veel klachten.
    Bedankt voor je stukje en ik zie dat dit een foutje was van de monteur of degene die dit heeft aangelegd.
    Laatst bewerkt door Lepelaar; 20 Dec 2022, 04:10.

    Reageer


    • #3
      @ wfg fijn dat uw probleem is opgelost , wat ik mij wel afvraag is dat er zoveel klachten zijn over blokjes beeld , is er dan bij al deze mensen een slechte verbinding die de laatste tijd is ontstaan ??

      Reageer


      • #4
        Ik weet zonet nog niet of er een verkeerde kabel is gebruikt.
        De aansluiting op je modem is een f-connector vrouwelijk.
        Je hebt kabels met f-connector mannelijk met schroefdraad maar ook snel aansluiting die je zo over het schroefdraad heen duwt.
        Ziggo gebruikt ook standaard de kabels met snel aansluiting van Technetix en dat levert geen problemen op.


        Reageer


        • #5
          Bedankt voor je reactie Stofdoek. Maar met de gebruikte kabel is er sprake van speling en dat kan toch niet de bedoeling zijn. Als er daardoor slecht beeld ontstaat. Bovendien gaf de medewerker van Delta aan dat er een verkeerde kabel is gebruikt.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door wfg Bekijk bericht
            Bedankt voor je reactie Stofdoek. Maar met de gebruikte kabel is er sprake van speling en dat kan toch niet de bedoeling zijn. Als er daardoor slecht beeld ontstaat. Bovendien gaf de medewerker van Delta aan dat er een verkeerde kabel is gebruikt.
            Maak er even een foto van en toon hem aan ons Aansluiting en kabel Groet Koekeroe

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X