Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

DELTA laat andere aanbieders toe op hun glasvezelnetwerk

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• DELTA laat andere aanbieders toe op hun glasvezelnetwerk

Is het er toch nog van gekomen dan :

DELTA laat andere aanbieders toe op hun glasvezelnetwerk - Omroep Zeeland

Het open netwerk is vanaf vandaag, 15 december 2022, beschikbaar in wijken waar het glasvezelnetwerk actief is. Het gaat om wijken in Arnemuiden, Breskens, Goes, Hulst, Kapelle, Kloetinge, Krabbendijke, Kruiningen, Middelburg, Nieuw- en Sint Joosland, Oost-Souburg, Sint Laurens, Terneuzen, Vlissingen en Zierikzee.
    Laatst bewerkt door driepinter; 15 Dec 2022, 10:55.

Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

Het open netwerk is vanaf vandaag, 15 december 2022, beschikbaar in wijken waar het glasvezelnetwerk actief is. Het gaat om wijken in Arnemuiden, Breskens, Goes, Hulst, Kapelle, Kloetinge, Krabbendijke, Kruiningen, Middelburg, Nieuw- en Sint Joosland, Oost-Souburg, Sint Laurens, Terneuzen, Vlissingen en Zierikzee.
    En de rest van het Deltanetwerk dan?
    Laatst bewerkt door Bordewolf; 15 Dec 2022, 12:13.

Reageer

Bordewolf
      ​​​​​​​De rest van Nederland komt zeker ook nog wel een keer aan de beurt.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

Ik zie nog niet echt een provider waar ik graag klant zou worden. Ik gok voorlopig dat ik na mijn jaar Delta nog een jaartje of wat terug ga op xdsl en rustig afwacht tot KPN komt aanleggen. Dat of een nog verder gaande consolidatie waarbij 1 van de grote wordt opgekocht door een andere hele grote en netwerken opgenomen worden in grotere netwerken waardoor de keuze echt interessant kan worden.
        Online.nl, Solcon en Kliksafe. Voor consumenten gaat het bovendien ook om de volgende aanbieders: MultiFiber, Freedom, PlinQ, GlasNet en Libernet.
        De enige die er beetje boven uit steekt is Freedom en dat is meteen de duurste. Ik vind het maar een mager resultaat.
        Laatst bewerkt door Koeba; 15 Dec 2022, 11:37.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

En de rest van Nederland dan?
          Er is een x percentage adressen dat nooit, door geen enkele provider, aangesloten zal worden zonder flinke subsidie.
          Laatst bewerkt door Koeba; 15 Dec 2022, 11:38.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

Er is een x percentage adressen dat nooit, door geen enkele provider, aangesloten zal worden zonder flinke subsidie.
            Het is 1 netwerk toch?

Reageer

Ze kunnen alles op 1 glasvezel kabel aansluiten door heel het land.
              Waarom moet die KPN apart.
              Kost onnodig veel geld voor niks.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Lepelaar Bekijk bericht
                Wat weet jij dat KPN en DFN niet weten of snappen?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Lepelaar Bekijk bericht
                  Op welke pudding academia heeft u gestudeerd

Reageer

Ik kan niet bestellen bij Libernet, Multifiber (nota bene Twentse provider) en Freedom.

Mooie boel dit! Waarom zijn hier Zeeuwse voorkeuren aan verbonden?

Reageer

Het is 1 netwerk toch?
                      Want?

Reageer

Het is 1 netwerk toch?
                        In principe wel, maar dat (fysieke) netwerk is op zijn beurt weer opgebouwd uit een aantal wereldwijde spelers die investeren in lokale infrastructuren en waarvan er dan weer een aantal zijn die dat stukje netwerk koppelen aan partners die daar het signaal (waar wij dus onze verbinding op baseren) vermarkten.
                        Voeg daarbij de commercieele kant van het vermarkten van 'een' stuk netwerk aan de consument en je krijgt verschillen in beschikbaarheid en kwaliteit van TVkanalen, internetaanbieders, abonnementsprijzen, hardware, service, etc.

Als je Volvo rijdt, moet je niet zeuren over wat een Toyota allemaal meer kan. Je koopt dan beter een Toyota. Daar wringt de schoen: die Toyota's zijn niet overal en voor elke Volvorijder beschikbaar. Delta heeft per vandaag die deur een eindje opengezet en dat vind ik persoonlijk héél goed, sjappo!
                        Laatst bewerkt door Webkabouter; 15 Dec 2022, 20:37.
                        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

Reageer

Wat weet jij dat KPN en DFN niet weten of snappen?
                          Heb hier al heel veel gelezen over de glasvezel maar volgens mij maken je allemaal een fout.
                          Alle aansluitingen hier in Nederland kunnen op 1 die door het hele land loopt.
                          Kijk de Delta is in het Zeeuwse ontstaan.
                          Dus als ze een keuze maken over het openstellen van de glasvezel die door hun wordt aangelegd hebben wij als Zeeuwen daar op het eerste profijt van.
                          Toen het verkocht is aan het buitenland hebben ze in de contracten van uitbreiding internet dit wel vast gezet.
                          Kijk dat je in Twente er ook gelijk van wilt profiteren snap ik wel maar maar dat staat niet in die contracten.
                          Dus zal je nog even moeten wachten.

Wat ik weet en andere niet is niet de vraag (de vraag is wie wilt er ook aan verdienen)
                          Maar weet je wel hoeveel glasvezel kabels er van Europa naar Amerika lopen
                          Nee zeker
                          Maar 1 van 250Tbit/s en daar komt alle data door voor Europa en Nederland is maar een klein onderdeel in.
                          Wij moeten blij zijn dat ze Zeelandnet op de kaart hebben gezet.
                          En dat ze na jaren Nederland zijn ingegaan is voor de rest van het land enkel maar een pluspunt.
                          Tot een jaar of 5 terug wisten ze bij KPN niet eens dat je op de kabel internet bij zeelandnet 400mpbs per klant was een vriend van me die hier in de buurt woont
                          kwam ook naar zeelandnet omdat de verbinding 25mpbs was bij KPN weet je wat ze mailde die internet verbinding die ze je willen geven bij zeelandnet is voor heel je dorp.

Hoe kom ik aan die info
                          ja volgens driepinter google

https://tweakers.net/nieuws/177668/o...r-gebruik.html

Kijk maar eens hierna wat er in zo'n kabel zit die naar Amerika loopt https://youtu.be/M7stcJ65_X4
                          Laatst bewerkt door Lepelaar; 15 Dec 2022, 17:50.

Reageer

Want?
                            Ik verwacht dat de genoemde providers over het hele netwerk beschikbaar komen en niet in Zeeland. Of houdt de grens op bij Zeeland?
                            In Twente wachten we al jaren op meer providers en meer keuze.

Reageer

Dit zal enkel op de nieuwe XGS Pon infrastructuur zijn waar andere providers welkom zijn, ookal woon ik in Zeeland en in Middelburg zal ik nog even geduld moeten hebben voor eenprenium provider als Freedom.

Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: 35AC91BA-9FEC-4163-9390-2FAE9E671EE7.jpg Bekeken: 0 Grootte: 68,1 Kb ID: 248799

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X