Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

News servers

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • News servers

    Had eerst Pure news toen was het internet 150 mbps.
    Toen had ik Eweka (200mbps download snelheid met 20 poorten) met internet 400 mbps.
    Heb vorig jaar internet van 1000 mbps genomen werkt perfect.
    Nu heb ik vanmorgen een andere pay server genomen om te testen
    Normaal gebruik ik grabit om nzb bestanden binnen te halen.
    Nu heb ik tweaknews met onbeperkt internet en 60 poorten.
    Bij deze zit een download programma erbij waar je kunt inloggen en zoeken en downloaden.
    En tot verbazing werkt die ook nog.
    Had uit 2006 wat gevonden wat ik met spotnet en grabit niet kon downloaden is nu wel gelukt.


    Zijn er nog meer hobbyisten hier die daar mee bezig zijn?

    Gaat over de coax
    Laatst bewerkt door Lepelaar; 22 Nov 2022, 12:18.

  • #2
    Grabit is hopeloos verouderd en werkt niet altijd goed. Je kan beter bv SABnzbd gebruiken (zit ook al in Spotnet Classic, niet in Spotnet v2)
    Als je Spotnet gebruikt neem dan Spotnet Classic 1.9.0.8. Deze wordt nog regelmatig geupdate. Spotnet v2 wordt al een tijd niet meer geupdate, zelfs de black/white lijsten worden niet meer bijgewerkt (veiligheids risico!) Ook ondersteund Spotnet v2 geen TLS waardoor sommige usenet providers geen veilige verbinding meer kunnen leveren. En bevat veel bugs, spam en minder mogelijkheden dan Spotnet Classic.

    Of je oude uploads kan downloaden wordt oa bepaald door de retentie van de server (tot hoever deze terug in de tijd gaat)
    Ook belangrijk is of deze snel is met een Notice & takedown / DMCA ( https://nl.wikipedia.org/wiki/Digita..._Copyright_Act ) die de upload onbruikbaar maakt. Vooral populaire films en series hebben daar snel last van.
    Laatst bewerkt door JanPietJoris; 22 Nov 2022, 14:43.

    Reageer


    • #3
      Heb SABnzbd van de week getest vraag me af of je die JanPietJoris ook gebruikt want er kwamen diversen dingen op me test pc om de hoek kijken waar ik niet vrolijk van wordt.
      Die zet namelijk WMI Provider Host op hoge snelheid en dat geeft veel problemen met je CPU met windows 10 maar ook met windows 11. Ook getest met en zonder tpm!
      Dan heb ik misschien een oude Grabit maar nooit geen problemen met me CPU en andere dingen die ineens een eigen leven gaan leiden.
      Nu zit er bij me nieuwe server ook een programma dat heet usenet wire.

      https://downloadcentrum.com/uploaden...nzb-bestanden/

      Dat werkt perfect zonder die pieken van het systeem.

      Reageer


      • #4
        SABnzbd is wat ik altijd gebruik. Er draait een versie op de pc en op de laptop en zelfs eentje op de NAS. Bedenk wel dat tijdens het downloaden de bestanden al uitgepakt worden, misschien dat dat jouw hoge cpu gebruik verklaart. Ik heb daar eigenlijk geen last van.
        Je zou ook eens naar NZBGet kunnen kijken, dat is een vergelijkbaar programma als SABnzbd, maar heeft wel een lager cpu gebruik voor de wat zwakkere pc's.
        En dan gebruik ik ook nog Newsleecher, al is dat meer om te zoeken en vooral om bepaalde groepen te headeren.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Lepelaar Bekijk bericht
          Zijn er nog meer hobbyisten hier die daar mee bezig zijn?
          Nee

          Reageer

          Om te reageren, moet je eerst .

          verwerken...
          X