Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Bellen met VOIP

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Bellen met VOIP

    Sinds kort ben ik nieuw bij Delta op glas. Ik kom van XS4all VDSL en loop tegen iets aan.

    -VOIP werkt goed via de Nokia XS-2426G-A modem op de analoge poort zoals het hoort met een analoog toestel.
    -Ik heb een Siemens VOIP centrale met handsets die werkt ook prima via de Nokia modem met VOIPbuster aangesloten op mijn Cisco 28 poorts switch in het netwerk.
    -Ik wil graag het lokale nummer dat ik heb via Delta instellen op de Siemens centrale naast VOIPbuster. Ik wil dus géén gebruik maken van de analoge poort op de Nokia modem.
    -De benodigde SIP gegevens zijn (lijkt het nu voor mij) alleen te krijgen als ik een eigen modem koop, bijv de Fritz!box 5530 Fiber… !

    Mijn vragen zijn de volgende:
    Werkt de Siemens dan (met eigen modem) opeens wel zelfstandig als ik de SIP gegevens heb of werken de SIP gegevens alleen maar via de diverse modems en is er een technische reden (qua protocol etc) voor dat ik Delta niet in kan stellen als VOIP cliënt in de Siemens zoals bijvoorbeeld VOIPbuster. Dus dan zit ik met een 5530 modem waar ik ook weer zit met de analoge poort…

    Via de chat van Delta kreeg ik niet helder wat de echte reden is. Volgende opties voor mij zijn o.a. een 085 nummer nemen of idd een Fritz!box Fiber modem aanschaffen maar dat lijkt mij nu complete onzin. Overstap naar Freedom Internet is natuurlijk ook een optie, compleet met Fritz!box Fiber modem.

    ik heb ook al veel op dit forum gelezen maar dat is ook niet eenduidig en ik lees tot nu toe nergens een reden waarom de SIP gegevens zo ‘geheim’ zijn.

  • #2
    De SIP-gegevens worden verstrekt 'omdat' je een eigen modem gebruikt. Dat je ze zo niet krijgt is natuurlijk een beetje flauw. Er is geen technische reden.
    Al is het feit dat dat Nokia modem niet in bridge mode kan natuurlijk een flink nadeel. Je kunt wel de poorten forwarden maar hebt dan toch NAT ertussen zitten.

    Je hebt nog een optie nl. het Delta nummer porteren naar Cheapconnect (8,95/jaar) of daar een regionaal nummer nemen. Uitbellen kun je nog steeds via Voipcheap doen, ook met het meesturen van je regionale nummer.

    Voordeel van de Fritz!box is wel dat je de DECT toestellen rechtstreeks op je router kunt aanmelden. Weer een apparaat minder.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Richard73 Bekijk bericht
      Ik heb een Siemens VOIP centrale met handsets
      Welk type is die centrale en welk type handsets gebruik je daarbij?

      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #4
        Punt is dat je nu aan die SIP gegevens helemaal niets hebt. Je bent op dit moment met handen en voeten gebonden aan het verstrekte Nokia device. Er is geen bridge mode met dat device en andere oplossingen zijn er (nog) niet.

        Dat betekent dat het Nokia device, als je dus een abonnement met VoIP afneemt, de SIP gegevens gebruikt en dat SIP account dus blokkeert. Een ander device kan op dat moment met diezelfde SIP gegevens niets aanvangen. Voorbeeld: ik heb de SIP gegevens uit de Genexis 7840 en Zoip of een dergelijke cliënt werkt niet, er komen foutmeldingen dat het account niet gebruikt kan worden. Logisch, al in gebruik door de Genexis. Alleen een extern extra VoIP account zou kunnen werken.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
          De SIP-gegevens worden verstrekt 'omdat' je een eigen modem gebruikt. Dat je ze zo niet krijgt is natuurlijk een beetje flauw. Er is geen technische reden.
          Al is het feit dat dat Nokia modem niet in bridge mode kan natuurlijk een flink nadeel. Je kunt wel de poorten forwarden maar hebt dan toch NAT ertussen zitten.

          Je hebt nog een optie nl. het Delta nummer porteren naar Cheapconnect (8,95/jaar) of daar een regionaal nummer nemen. Uitbellen kun je nog steeds via Voipcheap doen, ook met het meesturen van je regionale nummer.

          Voordeel van de Fritz!box is wel dat je de DECT toestellen rechtstreeks op je router kunt aanmelden. Weer een apparaat minder.

          Bedankt voor het uitgebreide antwoord!

          Dat is idd heel kinderachtig. Ik was er al een beetje ‘bang’ voor maar wilde deze gedachte niet meteen online neergooien. Een technische reden was voor mij ook niet denkbaar. Ik heb zo’n 30 jaar ervaring met ICT al is dat met VOIP niet zoveel. Als elektronicus begrijp ik natuurlijk wel standaard al het nodige van deze techniek en ik verdiep mij er ook al een tijd in. Ik heb ook jaren zo nu en dan voor o.a. PTT en later KPN gefreelanced en die waren ook niet altijd transparant zeg maar. 😮

          Geen bridge optie hebben is niet heel handig al mis ik daar nu niet veel door. Ik heb voor de Nokia gewoon ook nog een Fritz!Box 7581 in mijn netwerk via de WAN interface en dat werkt uiteraard prima. De 7581 is nu een cliënt van de Nokia. Dat is hoofdzakelijk vanwege de uitstekende “Ouderlijk Toezicht” functie voor onze jongste van 10. Die is in de Nokia veel beperkter.

          Vandaag heb ik even een CheapConnect account in een “Gigaset Go Box 100’’ geklopt. Dat werkt uitstekend en ook gewoon met een lokaal nummer. Het Delta nummer was toch pas bij één van mijn contacten bekend. Dat scheelt!

          Op de Gigaset GO Box 100 zitten nu een Premium 300A met bedraad headset (handen vrij tijdens o.a. soldeerwerk) en een Chicago 330C handset en een DECT bureautoestel.

          Ik heb ook nog een paar (ook ISDN) centrales, o.a. een 2-8 en een Siemens DECT centrale en twee VOX930 toestellen en een Siemens 3015i. Die ISDN apparatuur wil ik een keer testen via een Fritz!Box 7583. Die zijn tweedehands ook leuk geprijsd. Ik hoop alleen dat dat ook werkt via de WAN poort - wat mij wel logisch lijkt - en dat zaken als nummerweergave van ook werken op de 930 en 3015i. Er zijn mensen die dat voor elkaar hebben las ik ergens dus het moet kunnen! 😊

          Verder probeer ik uiteindelijk ook zo min mogelijk apparaten aan te hebben staan als ik niet in mijn werkkamer zit.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
            Welk type is die centrale en welk type handsets gebruik je daarbij?
            Ik heb nu voor de handigheid een Gigaset Go Box 100 in gebruik genomen met o.a. een Premium 300A handset. (In mijn reactie hierboven staat wat meer info) Het was voor mij vooral belangrijk om in mijn werkkamer te kunnen bellen met een vast toestel en daar hangt ook mijn switch bij de servers. De Nokia staat nu in de huiskamer. Daar ligt ook een kleine Cisco 8 poorts switch met een CAT5e naar de serverkast in mijn werkkamer. Rond de Nokia staan al genoeg apparaten. (TV, Apple TV, Delta TV en audio.

            De KPN invoerkabel heb ik toen ik hier kwam wonen naar mijn werkkamer getrokken en daar is alles op ingericht nu. Daar zit ook het ISRA punt.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Eucalypta Bekijk bericht
              Punt is dat je nu aan die SIP gegevens helemaal niets hebt. Je bent op dit moment met handen en voeten gebonden aan het verstrekte Nokia device. Er is geen bridge mode met dat device en andere oplossingen zijn er (nog) niet.

              Dat betekent dat het Nokia device, als je dus een abonnement met VoIP afneemt, de SIP gegevens gebruikt en dat SIP account dus blokkeert. Een ander device kan op dat moment met diezelfde SIP gegevens niets aanvangen. Voorbeeld: ik heb de SIP gegevens uit de Genexis 7840 en Zoip of een dergelijke cliënt werkt niet, er komen foutmeldingen dat het account niet gebruikt kan worden. Logisch, al in gebruik door de Genexis. Alleen een extern extra VoIP account zou kunnen werken.
              Dat begrijp ik en dat is dus blijkbaar ook niet uit te schakelen in de Nokia? (Ik heb mij nog niet heel erg verdiept in de Nokia)

              Ik heb nu een VOIPbuster en sinds vandaag een CheapConnect account draaien met een nieuw lokaal nummer.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Eucalypta Bekijk bericht
                Punt is dat je nu aan die SIP gegevens helemaal niets hebt. Je bent op dit moment met handen en voeten gebonden aan het verstrekte Nokia device. Er is geen bridge mode met dat device en andere oplossingen zijn er (nog) niet.

                Dat betekent dat het Nokia device, als je dus een abonnement met VoIP afneemt, de SIP gegevens gebruikt en dat SIP account dus blokkeert. Een ander device kan op dat moment met diezelfde SIP gegevens niets aanvangen. Voorbeeld: ik heb de SIP gegevens uit de Genexis 7840 en Zoip of een dergelijke cliënt werkt niet, er komen foutmeldingen dat het account niet gebruikt kan worden. Logisch, al in gebruik door de Genexis. Alleen een extern extra VoIP account zou kunnen werken.
                Dat is leuk! De Amroh 402 spoel als avatar. 😊

                En ik zag idd dat je de VOIP functie niet zelf uit kunt zetten in de Nokia…

                Reageer


                • #9
                  Ik heb een soortgelijke vraag: 2 jaar geleden overgestapt van XS4ALL naar Delta Glasvezel. Bij XS4ALL hadden we CheapConnect VoIP die ik zelf ingesteld kreeg in de Fritzbox. Bij Delta Glasvezel de Genexis modem erbij gekregen. Volgens de Delta klantenservice destijds was het niet mogelijk om CheapConnect in te stellen en konden we enkel Telefonie van Delta afnemen.
                  Nu willen we toch wel echt graag terug naar CheapConnect. Is dat inmiddels mogelijk (zonder ingewikkelde extra randapparatuur )?
                  Overigens is het enkel om ons alarm te kunnen laten uitbellen.

                  Alvast bedankt voor de hulp!

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door JannekeR Bekijk bericht
                    Ik heb een soortgelijke vraag: 2 jaar geleden overgestapt van XS4ALL naar Delta Glasvezel. Bij XS4ALL hadden we CheapConnect VoIP die ik zelf ingesteld kreeg in de Fritzbox. Bij Delta Glasvezel de Genexis modem erbij gekregen. Volgens de Delta klantenservice destijds was het niet mogelijk om CheapConnect in te stellen en konden we enkel Telefonie van Delta afnemen.
                    Nu willen we toch wel echt graag terug naar CheapConnect. Is dat inmiddels mogelijk (zonder ingewikkelde extra randapparatuur ​)?
                    Overigens is het enkel om ons alarm te kunnen laten uitbellen.

                    Alvast bedankt voor de hulp!
                    Nee met een Genexis zit je nu éénmaal vast aan Delta telefonie, misschien dat een losse VoIP adapter wel gaat werken met CheapConnect.

                    ATA's - Voipshop.nl

                    Maar dan zul je waarschijnlijk wel de SIP poort(en) moeten forwarden op de Genexis.
                    Laatst bewerkt door driepinter; 1 Dec 2022, 09:22.

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X