Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wel verbinding, websites werken niet

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Wel verbinding, websites werken niet

    Vandaag het installatie pakket ontvangen en geïnstalleerd. Nokia XS2426G-B + Deco M5.

    Installatie is voltooid en alles lijkt naar behoren te werken, echter.. Zodra ik een website in een browser (meerdere browsers geprobeerd) probeer te openen, dan openen 9 vd 10 websites niet. Bijvoorbeeld delta.nlof Tweakers.net openen niet. Dit gebeurt zowel via WIFI als bedraad.

    Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Wellicht een instelling in het modem..?

  • #2
    Ter aanvulling. Het lukt ook niet om een Ping (speed) test te doen. Deze lijkt geen verbinding te kunnen maken met een server.

    Reageer


    • #3

      Reageer


      • #4
        Dan heb je waarschijnlijk dns problemen, probeer eens een andere dns server zoals 8.8.8.8 of 1.1.1.1

        https://www.dnsleaktest.com/

        Reageer


        • #5
          Bedankt voor je reactie. Dit lijkt echter niet het probleem. Op een andere DNS blijft de situatie hetzelfde.

          Reageer


          • #6
            Dan zou ik de storing melden bij Delta.

            Reageer


            • #7
              Storing gemeld bij Delta. Oorzaak zou liggen in een IP adres wat overgenomen is van een Zweedse partij (87.99 reeks). De database(s) hierachter zijn nog niet bijgewerkt, waardoor de website(s) denken dat ik uit Zweden kom en daardoor het verkeer niet toestaan. Delta is in contact om deze database(s) om te zetten. Verwachting is dat dit begin komende week opgelost is. Ik wacht af.

              Reageer


              • #8
                Alhoewel ik dan denk dat je best wel vanuit Zweden naar Tweakers.net of Delta.nl mag kijken. ​​​​

                Dat het problemen zal geven bij streamingdiensten zoals Netflix is begrijpelijk..

                Laatst bewerkt door driepinter; 8 Oct 2022, 19:01.

                Reageer


                • #9
                  Ook gisteren installatiepakket ontvangen en dezelfde problemen. Net via chat storing gemeld. Wordt hier snel op gereageerd?

                  Reageer


                  • #10
                    Via chat geen ervaring. Bellend zo’n 20 minuten in de wacht gehangen.

                    Reageer


                    • #11
                      Is opmerkelijk dat er nog niks (hosts) in de dns is geregistreerd :

                      87.99.128.0/17 - bgp.he.net

                      Reageer


                      • #12
                        Zojuist contact gehad met Delta. Ik heb vrijdag het modem aangesloten en kan ook diverse websites niet bezoeken. Naar nu blijkt ook in Riel ip-adressen uitgegeven in reeks 87.99 die actief zijn geweest in Zweden. Ik krijg een mail als de adressen zijn omgezet. Wordt pas in de loop van de week.

                        Reageer


                        • #13
                          Je zou tijdelijk een (gratis) VPN kunnen gebruiken en een Nederlandse server kiezen. Bijvoorbeeld via Windscribe
                          Of die sites dan wel toegankelijk zijn is natuurlijk een kwestie van proberen.

                          Reageer


                          • #14
                            Maandag gebeld en ik heb inderdaad ook een ip adres gekregen uit de reeks 87.99. De medewerker van Delta heeft mijn emailadres toegevoegd en ik wordt gemaild
                            als het opgelost is. Nog steeds geen melding, kan al sinds vrijdag niet fatsoenlijk gebruik maken van internet en heb mijn ziggo modem maar weer geactiveerd. Slecht begin voor Delta!
                            Ben benieuwd of het deze week nog wordt opgelost.

                            Reageer


                            • #15
                              Gisteren een mail van Delta gehad dat de storing (zoals ze het noemden) opgelost zou zijn. Bij thuiskomst bleek dit inderdaad het geval. Alles werkt na behoren, probleem opgelost.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X