Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Fritzfon c6 telefoons gebruiken icm Nokia XS-2426 glasvezel modem

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Fritzfon c6 telefoons gebruiken icm Nokia XS-2426 glasvezel modem

    Heeft iemand ervaring met aanmelden fritzfon c6 telefoons op Nokia xs-2426 modem? Deze telefoons hebben geen basisstation die dmv kabel op modem wordt aangesloten. Ik kreeg advies om router fritzbox 4060 aan te sluiten op modem. Gaat dit werken.
    alvast bedankt voor het meedenken. Suze

  • #2
    Dat is inderdaad een mogelijke oplossing.

    Wellicht dat je de router volgens het plaatje kunt aansluiten.

    IP-adres van de FRITZ!Box wijzigen | FRITZ!Box 4060 | AVM Nederland

    Er bestaat hierop het forum nog een topic over eigen glasvezel modems.

    https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...asvezel-modems


    Maar goed ongetwijfeld heeft iemand als Webkabouter daar nog andere (betere) ideeën over.
    Bijgevoegde bestanden
    Laatst bewerkt door driepinter; 28 Aug 2022, 15:28.

    Reageer


    • #3
      In principe werkt de F!fon het beste icm een Fritzbox, omdat de telefoon wordt gemanaged (en geconfigureerd) via deze modem(/router). Die functie heeft de Nokia xs-2426 niet. Zal nog even nazoeken wat er (on)mogelijk is.
      Laatst bewerkt door Webkabouter; 28 Aug 2022, 18:50.
      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #4
        De huidige opstelling is Nokia Xs-2426 glasvezel modem en daarachter de linksys velop tri band met 4 nodes in bridge mode.
        door de fritzbox 4060 als router achter de modem te plaatsen hoop ik niet dat ik vele aanpassingen moet doen in de instellingen. Wat ik al begreep uit eerdere Posts was dat de modem niet in bridge mode geschakeld kan worden. Liefst ga ik voor een oplossing met zo min mogelijk aanpassingen. Misschien is de optie van verkoop fon c6 telefoons en de aankoop van een bijvoorbeeld gigaset een makkelijke oplossing. Bedankt zover voor jullie tips. Suze

        Reageer


        • #5
          Voor telefonie instellingen kom je sowieso al terecht bij :

          Vrije modemkeuze | DELTA Fiber Nederland BV

          En dat is best vrij uitgebreid in de praktijk.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Suze Bekijk bericht
            door de fritzbox 4060 als router achter de modem te plaatsen hoop ik niet dat ik vele aanpassingen moet doen in de instellingen.
            Zo is het - in principe hoef je op je F! box niet zo heel veel te wijzigen (DHCP pool op F!box actief houden). Vergeet niet de poorten die op je f!box openstaan ook op je Nokia open te zetten.

            Persoonlijk zou ik overstappen op bellen via VoIP. Dat is heel makkelijk via de F!box te configureren en kost een fractie van wat je nu aan telefonie/minuut betaalt (CheapConnect, 12VoIP)
            Laatst bewerkt door Webkabouter; 29 Aug 2022, 13:23.
            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

            Reageer


            • #7
              De C6 werkt alleen goed samen met een Fritz!Box, eventueel met een ander DECT basisstation maar daar zou ik niet aan beginnen.

              Ik zie twee mogelijkheden:
              1. Fritz!Box met een glasvezelaansluiting, geschikt voor jouw type glasvezelverbinding
              2. Fritz!Box 4060, daarna een mediaconverter met daarin een SFP module voor de glasvezelverbinding. Waarschijnlijk kun je daarbij de SFP module uit het Nokia modem hergebruiken. Een mediaconverter die tot 1000 Mbit gaat zoals de TP-Link MC220L kost zo'n twintig euro.
                (Ik doe dit nu met een 7530 maar heb geen XGS-PON)
              Op beide manieren krijgt de Fritz!Box het externe ip-adres van je verbinding zodat je telefonieverbinding probleemloos werkt.

              Reageer


              • #8
                Ik weet het niet zeker, maar zo te zien op de foto bevat de Nokia XS2426GA een ingebouwde glasvezel module welke dus niet uitneembaar is.


                https://fccid.io/2ADZRXS2426GA/Inter...Photos-5099007
                Bijgevoegde bestanden

                Reageer


                • #9
                  Ik vrees dat je gelijk hebt driepinter - ik lees wel dat er op Tweakers wordt gesproken over een test met een Nokia mediaconverter. Misschien dat daar iets mee te bereiken valt?
                  Beetje jammer dat het van de providerkant het een beetje stil blijft op dit forum.

                  Reageer


                  • #10
                    Met alle berichten en info die allemaal lees over glasvezel, routers, telefonie, instellingen wordt ik wijzer maar ook steeds onzekerder wat nu de beste optie is. Met fritzshop had ik al een tip gekregen voor optie 4060.
                    Ik ga met jullie tips de router 4060 bij fritzshop kopen, waarbij ik gelijk een beroep doe op hun service zoals instellingen en dergelijke.
                    Zodra ik meer weet en ervaring heb over de juiste werking van de installatie deel ik dat weer op de forum.
                    de installatie gaat dan bestaan uit Nokia xs2426 glasvezelmodem, fritzbox router 4060 en daarachter de 4 nodes linksys velop triband.
                    Wordt vervolgd en tot zover bedankt voor jullie tips, groet

                    Reageer


                    • #11
                      Telefonie instellingen :

                      https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...ge6#post218913

                      https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...ge6#post218925

                      Alhoewel je na de Nokia geen VLAN 102 meer hebt.
                      Laatst bewerkt door driepinter; 31 Aug 2022, 17:17.

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X