Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Geen internet via Ethernet Router, wel WiFi via router

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Geen internet via Ethernet Router, wel WiFi via router

    Hai,

    Sedert vandaag 16.00 uur heb ik geen verbinding met internet via Ethernetkabel, wifi doet het wel.
    is wel erg vervelend daar ik ook internetradio, TV en gaming console via kabel beneden aangesloten heb.

    Opstelling:
    - 1x Netgear Nighthawk in woonkamer, verbonden met kabel naar modem. Hier zit PC op aangesloten
    Modem staat in Bridge mode
    vandaag om 16.00 geen verbinding meer via Ethernet.
    - kabel van router in woonkamer naar zolder, daar aangesloten op andere netgear Nighthawk. Hier ook PC
    - Wifi via Routers.

    Deze opstelling draait al 2 jaar zonder enig probleem, geen storing, geen hik, niets, nada, noppes.
    Kabels zijn allen minimaal CAT6, zijn 2 jaar gelee allemaal vervangen

    Wat heb ik gedaan:
    - router van boven naar beneden gewisseld. Geen effect
    - router beneden gereset en opnieuw ingesteld. Geen effect
    - router zolder gereset, beneden gezet en opnieuw geinstalleerd. Geen effect.
    - modem brigde mode uitgeschakeld en weer ingeschakeld. Geen effect
    - kabel rechtstreeks van modem naar PC, wel ethernet.
    - diezelfde kabel in routers, geen Ethernet.

    Mijn conclusie:
    - routers zijn technisch nog goed, geven Wifi af, dus krijgt internet van modem
    - bekabeling is goed

    Iemand een idee hoe ik ethernet werkend krijg?




  • #2
    Goedemorgen, 2 routers achter elkaar kunnen problemen geven, als je de IP ranges van beide routers niet goed configureer.
    Kan zelfs een tijd goed gaan en dan ineens problemen geven, ik zou eerder voor een ander oplossing gaan NightHawk beneden, met wifi extenders rest van huis voorzien van WiFi, en op zolder een goeie a merk switch neerzetten.

    <---kabelmodem--->NightHawk<------>Switch en zijn zat oplossingen om een soort mesh netwerk aan te leggen voor je wifi in en om het huis.

    Werk zelf met Cisco Meraki, maar dat is een overkill voor een huishouden. Maar een goeie TP-Link switch is betaalbaar en een goeie oplossing en anders unify is tevens goed en te managen via mooie software.

    Reageer

    Om te reageren, moet je eerst .

    verwerken...
    X