Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Kan ik echt alleen maar Delta kiezen?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Kan ik echt alleen maar Delta kiezen?

    Goedemiddag allen,

    Ik zal wel vreselijk ontwetend zijn, maar ik heb mij vandaag enorm verbaasd...

    Ik ga verhuizen van de Randstad naar een dorpje in Zeeland (gemeente Reimerswaal) . Tot mijn schrik kan ik nergens fantoenlijk internet afnemen zonder vebonden te zijn aan 1 enke provider, Delta.

    Als ik een andere aanbieder wil ( Ik had altijd Tmobile omdat ik goede korting kreeg icm met mobiel abbo) dan is er alleen ADSL beschikbaar? Ofterwijl enorm langzaam.
    Als ik 1GB wil dan is er alleen Delta, geen enkele concurrentie, en daarom ook een veel hogere prijs dan ik nu betaal voor Glasvezel, is dit echt het geval, of ben ik gewoon heel dom aan het zoeken?

    Glasvezel is nog niet beschikbaar, maar ik had gebeld met Delta en dat gaat dan ook alleen van Delta zijn, A 50 euro PM... Dit is echt heel veel duurder dan andere aanbieders.

    Dus mijn vraag, zijn er ook andere mogelijkheden, of zit ik echt vast aan Delta? Ben ik gewoon te verwend in de Randstad met al de keuzes?

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door JJ_Malice Bekijk bericht
    Goedemiddag allen,

    Ik zal wel vreselijk ontwetend zijn, maar ik heb mij vandaag enorm verbaasd...

    Ik ga verhuizen van de Randstad naar een dorpje in Zeeland (gemeente Reimerswaal) . Tot mijn schrik kan ik nergens fantoenlijk internet afnemen zonder vebonden te zijn aan 1 enke provider, Delta.

    Als ik een andere aanbieder wil ( Ik had altijd Tmobile omdat ik goede korting kreeg icm met mobiel abbo) dan is er alleen ADSL beschikbaar? Ofterwijl enorm langzaam.
    Als ik 1GB wil dan is er alleen Delta, geen enkele concurrentie, en daarom ook een veel hogere prijs dan ik nu betaal voor Glasvezel, is dit echt het geval, of ben ik gewoon heel dom aan het zoeken?

    Glasvezel is nog niet beschikbaar, maar ik had gebeld met Delta en dat gaat dan ook alleen van Delta zijn, A 50 euro PM... Dit is echt heel veel duurder dan andere aanbieders.

    Dus mijn vraag, zijn er ook andere mogelijkheden, of zit ik echt vast aan Delta? Ben ik gewoon te verwend in de Randstad met al de keuzes?
    Glasvezel van Delta heeft straks meerdere aanbieders:
    HeldenvanNu
    Kliksafe
    Plinq
    Freedom Internet (nog niet beschikbaar)
    Online.nl
    Tweak (nog niet beschikbaar)
    Netrebel (nog niet beschikbaar)
    Caiway (=Delta)
    Solcon (niet meer waar KPN glasvezel beschikbaar is)
    NG-BLU (zakelijke provider)
    Laatst bewerkt door Bordewolf; 10 Aug 2022, 16:25.

    Reageer


    • #3
      Bordewolf daar geloof ik niets van wat je daar schrijft heb contact gehad met delta en de glasvezel is alleen voor delta.
      Als glasdraad er komt dan heb je meer keus.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door ongeregeld Bekijk bericht
        Bordewolf daar geloof ik niets van wat je daar schrijft heb contact gehad met delta en de glasvezel is alleen voor delta.
        Als glasdraad er komt dan heb je meer keus.
        De genoemde partijen zijn nu al grotendeels te kiezen in Twente , Zeeland en andere gebieden van DFN (behalve de partijen die in aantocht zijn zoals genoemd).

        Zie ook dit draadje waar ook Zeelanders de postcodecheck deden bij genoemde providers en konden bestellen:
        https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...erk-in-zeeland

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door JJ_Malice Bekijk bericht
          Dus mijn vraag, zijn er ook andere mogelijkheden, of zit ik echt vast aan Delta? Ben ik gewoon te verwend in de Randstad met al de keuzes?
          Ja, kijk maar eens op : https://www.breedbandwinkel.nl/

          Wanneer je Delta glasvezel in Zeeland krijgt dan kun je naast Delta ook kiezen voor Solcon of Plinq.

          Doe de postcode check maar eens.


          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

            Ja, kijk maar eens op : https://www.breedbandwinkel.nl/

            Wanneer je Delta glasvezel in Zeeland krijgt dan kun je naast Delta ook kiezen voor Solcon of Plinq.

            Doe de postcode check maar eens.

            Breedbandwinkel laat nog niet alle opties zien. Plinq staat er nog niet bij, wel beschikbaar

            Reageer


            • #7
              Glasvezel ligt er nog niet helaas, dus dan ben ik helaas toch alleen maar verbonden aan Delta tot het zover is.
              Elke andere aanbieder van de lijst kan enkel 60mb/s te verkrijgen.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door JJ_Malice Bekijk bericht
                Glasvezel ligt er nog niet helaas, dus dan ben ik helaas toch alleen maar verbonden aan Delta tot het zover is.
                Elke andere aanbieder van de lijst kan enkel 60mb/s te verkrijgen.
                Klopt helemaal...
                [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door JJ_Malice Bekijk bericht
                  Glasvezel ligt er nog niet helaas, dus dan ben ik helaas toch alleen maar verbonden aan Delta tot het zover is.
                  Elke andere aanbieder van de lijst kan enkel 60mb/s te verkrijgen.
                  Klopt maar je vroeg naar de opties die beschikbaar zijn op glasvezel.
                  Rinus je bent niet op de hoogte… wees dus zelf voorzichtig met wat je roept en niet.

                  Plinq is al beschikbaar aldus driepinter.
                  Laatst bewerkt door Bordewolf; 10 Aug 2022, 20:06.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door JJ_Malice Bekijk bericht
                    Ben ik gewoon te verwend in de Randstad met al de keuzes?
                    Helaas is dat waar, zeker als je naar een buitengebied gaat verhuizen. Ik geloof dat Clearmind wel in zakelijke aansluitingen voorziet, maar dat zal dan waarschijnlijk een soort Glasdraadoplossing (Zeeuws-Vlaanderen) zijn.

                    Wat er in de toekomst allemaal kan zou ik maar even laten voor wat het is. Dat zijn allemaal marketing-geruchten die nog alle kanten op kunnen vallen.
                    Laatst bewerkt door Webkabouter; 10 Aug 2022, 21:22.
                    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door JJ_Malice Bekijk bericht
                      Glasvezel ligt er nog niet helaas, dus dan ben ik helaas toch alleen maar verbonden aan Delta tot het zover is.
                      Er is helemaal niets mis met een (zakelijke) kabelaansluiting van Delta. Een prima alternatief tot het moment dat iemand in jouw regio 2,5Gb via fiber gaat leveren.
                      Laatst bewerkt door Webkabouter; 10 Aug 2022, 21:23.
                      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                      Reageer


                      • #12
                        Wat een gel..l allemaal ,wat er allemaal wordt geleverd of niet , Delta kan niet eens glasvezel leveren in een appartement gebouw ,
                        Postcodecheck gedaan geeft aan dat dit geen probleem en dan ga je bellen en dan hoor je alleen maar gehakkel dat dit niet mogelijk is , misleiding is dat .
                        valse voorwendselen zijn dat , verschillende keren hier contact over gehad maar ze blijven er mee door gaan

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                          Wat er in de toekomst allemaal kan zou ik maar even laten voor wat het is. Dat zijn allemaal marketing-geruchten die nog alle kanten op kunnen vallen.
                          Een waarheid als een koe.
                          Ik hoop dat bewoners v/h grote dierenbos dit ook lezen/begrijpen.

                          [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                            Er is helemaal niets mis met een (zakelijke) kabelaansluiting van Delta. Een prima alternatief tot het moment dat iemand in jouw regio 2,5Gb via fiber gaat leveren.

                            Het gaat er mij niet om of het wel of niet goed internet is. Ik vind het vervelend geen keuze te hebben, je wordt "verplicht" bij 1 aanbieder af te nemen als je afhankelijk bent (voor werk) van redelijk internet. Daarnaast is deze 1 aanbieder ook grof duurder dan wat ik vooraf gewend ben. Het scheelt toch al snel 20 euro per maand, en in deze tijden is 240 per jaar toch best veel geld! En dan bedoel ik 1 op 1 vergelijking qua snelheid en aansluiting.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door JJ_Malice Bekijk bericht
                              Het gaat er mij niet om of het wel of niet goed internet is. Ik vind het vervelend geen keuze te hebben
                              Ik snap je frustratie - je hebt wel een keus, maar geen gelijkwaardige. Die situatie is nu eenmaal zo en daar zal je (en wij ook) het even mee moeten doen totdat er een oplossing wordt aangedragen.
                              Laatst bewerkt door Webkabouter; 11 Aug 2022, 00:31.
                              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X