Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Welk glasvezel modem installeert Delta bij iedereen?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Welk glasvezel modem installeert Delta bij iedereen?

Ik heb veel gezocht naar welk glasvezel modem nieuwe klanten krijgen maar het enigste wat ik kan vinden is dat er een Genexis 7840 modem geleverd word
    maar dat kan toch niet, zelfs mijn huidige Asus AC68U is nog sneller
    Dus iedereen, met 1gbit, heeft zo'n oud ding in de meterkast hangen... of worden er nu andere geleverd en welke dan?

bij mij hebben ze ook de genexis 7840 geinstalleerd ik ben er niet tevreden over ik kom niet aan de juiste snelheid en de wifi is ook niet constant
    de wifi bij het internet via de kabel was veel stabieler

Reageer

Bij nieuwe XGS-PON installaties altijd de Nokia XS-2426G-A

delta-installatiehandleiding-nokia-xs-2426g-a-r1e.pdf

Reageer

Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

delta-installatiehandleiding-nokia-xs-2426g-a-r1e.pdf
        Waarom hebben we niet allemaal de Nokia XS-2426G-A i.p.v. de Genexis 7840?

Reageer

Peer

Nou ja, najaar 2022 zou Delta beginnen met ombouw van zijn bestaande netwerk naar XGS-PON dus wie weet komt dit ooit nog.

Ik verwacht overigens dat Delta de ombouw op aanvraag gaat doen en niet proactief.
          Laatst bewerkt door driepinter; 27 Jul 2022, 17:19.

Reageer

Nou, als ik dat zo lees ben ik blij dat ik nog niet heb gekozen voor (Delta) glasvezel. Wij blijven lekker gebruik maken van de kabel, hoef ik ook niet te investeren in allerlei nieuw rand apparatuur.... ;-)

Reageer

Oorspronkelijk gepost door ErikM Bekijk bericht
              Nou, als ik dat zo lees ben ik blij dat ik nog niet heb gekozen voor (Delta) glasvezel. Wij blijven lekker gebruik maken van de kabel, hoef ik ook niet te investeren in allerlei nieuw rand apparatuur.... ;-)
              Twee tientjes voor een mediaconverter (TP-Link MC220L) die je op je eigen router aansluit. Die investering had ik er graag voor over.

Reageer

Ik heb zelf nog even gevraagd en na een 3 kwartier wist ze te melden dat het een Genexis Platinum 7840 (AON) of een Nokia XS-2426G-A (XGS-PON) zou worden
                Op de Nokia zit Mesh (bridge modus geen idee) dus aangezien wij xgs-pon krijgen ga ik daarvoor en zet mijn eigen router erachter

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Japie Bekijk bericht
                  Ik heb zelf nog even gevraagd en na een 3 kwartier wist ze te melden dat het een Genexis Platinum 7840 (AON) of een Nokia XS-2426G-A (XGS-PON) zou worden
                  Op de Nokia zit Mesh (bridge modus geen idee) dus aangezien wij xgs-pon krijgen ga ik daarvoor en zet mijn eigen router erachter
                  Helaas kun je de Nokia XS-2426G-A niet in Bridge zetten dat is nou net het probleem.
                  Laatst bewerkt door driepinter; 28 Jul 2022, 06:49.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Japie Bekijk bericht
                    Link naar de Nokia handleiding is gewijzigd, deze is nu hier te vinden.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht

Twee tientjes voor een mediaconverter (TP-Link MC220L) die je op je eigen router aansluit. Die investering had ik er graag voor over.
                      Is dat net zo makkelijk als alleen de Nokia op glas inprikken en het werkt? Of is daar ergens een manual voor?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Quetensky Bekijk bericht

Is dat net zo makkelijk als alleen de Nokia op glas inprikken en het werkt? Of is daar ergens een manual voor?
                        Dit is voor Genexis, voor de Nokia is het minder eenvoudig. Op Tweakers worden oplossingen besproklen.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                          In ieder geval wel bij een zakelijk abonnement.

Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                          X