Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

WiFi bereik Genexis 7840 v.s. Fritz!Box 5530

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • WiFi bereik Genexis 7840 v.s. Fritz!Box 5530

    Heeft de Fritz!box 5530 nu een groter bereik vergeleken met de Genexis 7840, of maakt dat niet veel uit ?
    Dank alvast voor een reactie.

  • #2
    Ja, het Wifi bereik van een 5530 is een stuk groter.
    Laatst bewerkt door driepinter; 25 May 2022, 17:09.

    Reageer


    • #3
      Vorige week een 4060 geïnstalleerd en die heeft ook een fijn bereik.

      Reageer


      • #4
        Nou, slechter dan de 7840 kan in ieder geval niet.

        Reageer


        • #5
          Dank voor reactie's !
          Had nog wel een vraag en misschien kunnen jullie die beantwoorden n.l. wordt er een kabel bij de Fritzbox 5530 geleverd welke ik kan gebruiken of moet ik een speciale kabel erbij bestellen? (Caiway P2P aansluiting)
          Ook nu weer dank voor de reactie(s) !
          Laatst bewerkt door puccini; 28 May 2022, 16:05.

          Reageer


          • #6
            puccini Bij de 5530 werd bij mij geen kabel geleverd.
            Gek genoeg stond dit wel op de doos 🤔 Ik had destijds bij fs.com een kabel gekocht.
            Welke weet ik even zo 123 niet meer… dat zou ik moeten chekken.
            Wel was het een boel gekriegel om de kabel uiteindelijk in de connector te krijgen.
            Maar dat was direct op Glas, ik weet niet wat bij u de bedoeling word.

            Reageer


            • #7
              ^ Toch sneller gevonden dan gedacht
              Buy 5m (16ft) OS2 9/125 LC-SC Single Mode Fibre Patch Lead Simplex 2.0mm PVC(OFNR) at reliable fibre Cable manufacturer FS.COM. In stock, Custom Service on-line.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Zeeuwse90 Bekijk bericht
                puccini Bij de 5530 werd bij mij geen kabel geleverd.
                Gek genoeg stond dit wel op de doos 🤔 Ik had destijds bij fs.com een kabel gekocht.
                Welke weet ik even zo 123 niet meer… dat zou ik moeten chekken.
                Wel was het een boel gekriegel om de kabel uiteindelijk in de connector te krijgen.
                Maar dat was direct op Glas, ik weet niet wat bij u de bedoeling word.
                @Zeeuwse90

                Dank voor de reactie.
                Ik wil een Fritzbox 5530 direct op de Attema FTU kastje aansluiten, en ik begrijp dat dat gaat lukken met de kabel welke je noemde, de connector heb ik zonder schade uit elkaar kunnen halen.
                Nu nog even de Fritzbox 5530 en kabel bestellen en dan kunnen we verder.

                Reageer


                • #9
                  puccini Top succes !

                  Reageer


                  • #10
                    Zou het niet handig zijn als de Wifi zoveel beter is als van de Genexis dat Deltafiber net zoals KPN een Fritzbox opneemt in zijn producten?

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door stofdoek Bekijk bericht
                      Zou het niet handig zijn als de Wifi zoveel beter is als van de Genexis dat Deltafiber net zoals KPN een Fritzbox opneemt in zijn producten?
                      Die vraag kun je beter aan Delta/Caiway voorleggen denk ik.
                      De Fritzbox is aanzienlijk duurder dan de Genexis.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door puccini Bekijk bericht

                        @Zeeuwse90

                        Dank voor de reactie.
                        Ik wil een Fritzbox 5530 direct op de Attema FTU kastje aansluiten, en ik begrijp dat dat gaat lukken met de kabel welke je noemde, de connector heb ik zonder schade uit elkaar kunnen halen.
                        Nu nog even de Fritzbox 5530 en kabel bestellen en dan kunnen we verder.
                        waarom neemt u geen powerline adapters???

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door puccini Bekijk bericht

                          Die vraag kun je beter aan Delta/Caiway voorleggen denk ik.
                          De Fritzbox is aanzienlijk duurder dan de Genexis.
                          Waar maak je dat uit op? De Genexis is alleen voor ISP’s te koop dus de inkoopprijs voor Delta weten we niet.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door lambik Bekijk bericht

                            waarom neemt u geen powerline adapters???
                            Dat heeft niet zoveel met de vraag te maken omdat je die niet gebruikt om glasvezelverbindingen te maken.
                            Daarnaast zijn Powerline adapters een vervanging voor koperen netwerkkabels op die plekken waar een kabel echt niet mogelijk is.

                            Overigens heb ik de SFP en glasvezelkabel van de Genexis 7840 hergebruikt dus geen nieuwe kabel hoeven aan te schaffen.
                            Laatst bewerkt door GoeRoe; 31 May 2022, 21:23.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht

                              Dat heeft niet zoveel met de vraag te maken omdat je die niet gebruikt om glasvezelverbindingen te maken.
                              Daarnaast zijn Powerline adapters een vervanging voor koperen netwerkkabels op die plekken waar een kabel echt niet mogelijk is.

                              Overigens heb ik de SFP en glasvezelkabel van de Genexis 7840 hergebruikt dus geen nieuwe kabel hoeven aan te schaffen.
                              ik bedoel eigenlijk dat na het modem van de Delta (glasvezel) ik verder ga met Powerline adapters die ook een wifi-punt zijn, zodat ik hier in het hele huis zeer goede wifi heb...

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X