Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Port Forward Sagemcom f@st 3890v3 lukt niet

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Port Forward Sagemcom f@st 3890v3 lukt niet

    Sinds enkele weken in het bezit van een nieuw modem, de Sagecom f@st 3890v3.
    Dit ter vervanging van mijn Asus modem die geen snelheden boven de 200 Mbps aan kom.
    Waar ik nu tegen aanloop, dat ik geen enkel apparaat binnen mijn netwerk via de optie Port Forwarding benaderbaar kan maken via het internet.
    Bv mijn NAS, beveiligings camera, zonnepaneel invertor, enz.
    Via de Asus modem was alles in een paar klikken geregeld, nu krijg het niet voor elkaar.
    Iemand raad wat ik moet in de Sagecom modem om Port Forwarding werkend te krijgen.
    Rebooten cq stekker eruit heeft nog geen soelaas gebracht.

    Groeten,

    PetKay


  • #2
    https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...ver#post181598

    Stuur anders een e-mail naar deltacpe AT deltafibernederland.nl (vervang AT door @)

    Reageer


    • #3
      Heb je dit topic bekeken?
      https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...necraft-server

      Reageer


      • #4
        Hier klopt iets niet.
        Er zijn namelijk geen ASUS modems in gebruik bij ZeelandNet.

        Zou het kunnen dat je niet alleen een Sagemcom modem hebt maar ook een eigen router?
        In dat geval zou het helpen om het Sagemcom modem in bridge mode te zetten via Mijn DELTA en daarna beide apparaten opnieuw op te starten.
        Of om je eigen router er tussenuit te halen.

        Reageer


        • #5
          Tekst was idd niet geheel juist, was een Asus router achter een van de eerste Cisco modems van Delta die altijd in bridge mode stond.
          Port Forwarding met de Asus router was totaal geen probleem, met de nieuwe Sagemcom modem/router gaat het dus (nog) niet.
          Asus router gaat niet hoger dan 200 mbps, vandaar een nieuwe modem/router geinstalleerd.
          Nieuw modem in bridge mode zetten en alles weer via de Asus router laten lopen kan, maar dan is de snelheid weer beperkt tot 200mbps.

          Reageer


          • #6
            Heb je wel gezien dat je apparaten nu een nieuw ip-adres hebben gekregen? Nieuwe modem geeft 192.168.11.x uit waar je ASUS router waarschijnlijk een andere reeks had.

            Wat gaat er mis bij het instellen?

            Reageer


            • #7
              Hier staat ook nog een stukje :

              https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...0v3#post207841

              Reageer


              • #8
                Is gekend dat alle netwerk apparaten een ander IP adres hebben gekregen met het nieuw modem cq router.
                Bij de Asus was het 192.168.2.x, wat nu inderdaad 192.168.11.x is geworden
                In het modem is een overzicht beschikbaar van alle Ip adressen per aangesloten en actief apparaat, dus dat is geen probleem.
                Weet eigenlijk niet wat ik verkeerd doet, daar het bij de Asus zo eenvoudig was.
                Kan het zo eenvoudig zijn als het * bij External host, zoals in het voorbeeld van de link?
                Heb dat geprobeerd, maakt dus niet uit, betreffende poort staat dus niet open.

                Reageer


                • #9
                  Probleem is verholpen.
                  Bleek iets te zijn met de settings tbv default poorten van de diverse applicaties, services en apparaten.
                  Iets waar blijkbaar de Asus router slimmer mee weg kon dan de Sagemcom modem/router
                  Case closed.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door petkay Bekijk bericht
                    Probleem is verholpen
                    Kun je uitleggen hoe je die settings hebt kunnen aanpassen?

                    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                    Reageer


                    • #11
                      Na wat speurwerk op het internet, heb ik eerst gekeken naar welke poorten de diverse apparaten standaard gebruiken voor netwerk communicatie.
                      Zoals bv diverse IP camera's, een NAS en overige apparaten welke een webinterface hebben.
                      Toen dat eenmaal duidelijk was, was het achteraf vrij simpel om de interne en externe poorten aan elkaar te koppelen.
                      Kan me niet herinneren dat het bij de Asus router ook zo'n gedoe is geweest, maar goed het werkt nu.

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X