Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

IP Adres afkomstig uit buiteland?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • IP Adres afkomstig uit buiteland?

    Hallo !

    Sinds overstap naar Glasvezel regelmatig een IP - Adres wat niet uit NL lijkt te komen?
    Vandaag geeft Spotnet ook de melding dat er alleen gebruik gemaakt kan worden met een Delta IP.

    Iemand die dit herkent? , Delta zelf gaf als tip het Modem even zonder stroom te laten + - 1 min ?....
    Zover ik weet geeft dit niet meteen een nieuw IP.


  • #2
    Wat Spotnet betreft had ik begrepen dat de highwindsserver niet meer werkt met glasvezel.

    Zie: https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...-nieuwsgroepen

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Zeeuwse90 Bekijk bericht
      Hallo !

      Sinds overstap naar Glasvezel regelmatig een IP - Adres wat niet uit NL lijkt te komen?
      Vandaag geeft Spotnet ook de melding dat er alleen gebruik gemaakt kan worden met een Delta IP.

      Iemand die dit herkent? , Delta zelf gaf als tip het Modem even zonder stroom te laten + - 1 min ?....
      Zover ik weet geeft dit niet meteen een nieuw IP.
      Dan moet je er bv ook last hebben bij de Delta TV app die zegt dan dat je in het buitenland zit.

      En kan ook geval zijn bij andere streaming diensten.

      Reageer


      • #4
        Via de Delta App, nergens last van zover ik dat kan zien…. Ik maak hier ook geen gebruik van.
        Het probleem met Spotnet, is eigenlijk sinds vandaag voorheen ( ook met glasvezel ) geen problemen gehad 🤔
        Ik gok zo dat 204 IP een probleem is, maar zeker weet ik dat niet.

        Volgens Google, is 204 ook een IP uit de USA?
        Waarom gebruikt Delta dit?

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Zeeuwse90 Bekijk bericht
          Hallo !

          Sinds overstap naar Glasvezel regelmatig een IP - Adres wat niet uit NL lijkt te komen
          Wat is dat ip adres? Internet heeft geen grenzen, zeker niet met VPN

          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

          Reageer


          • #6
            Het begint met > 204.168 ,

            Reageer


            • #7
              Deze miste nog
              Bijgevoegde bestanden

              Reageer


              • #8
                Ik heb dit ook gehad! Het was een 204.168 ip-adres. Ik kon niet inloggen bij ov-chipkaart.nl hierdoor. Het is nu van caiw maar was kennelijk eerst van de US:

                https://www.ipqualityscore.com/ip-re...04.168.133.101

                Reageer


                • #9
                  GoeRoe Is het van zelf “ opgelost “ ?
                  of wat

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Zeeuwse90 Bekijk bericht
                    GoeRoe Is het van zelf “ opgelost “ ?
                    of wat
                    Ik kon een paar dagen later er weer op, met een ander IP maar wel uit hetzelfde blok.
                    Edwinb kunnen jullie de reputatie opkrikken van dit subnet?

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht

                      Ik kon een paar dagen later er weer op, met een ander IP maar wel uit hetzelfde blok.
                      Edwinb kunnen jullie de reputatie opkrikken van dit subnet?
                      Oké oké…. Ik blijf het bijzonder vinden maar goed.

                      Reageer


                      • #12
                        Tsja de ipv4 adressen zijn op dus koopt men willekeurige blokken op dan krijg je meestal dat de geoip databases nog niet zijn aangepast op de goede (nieuwe) locatie.
                        Laatst bewerkt door driepinter; 14 Mar 2022, 18:58.

                        Reageer


                        • #13
                          Misschien dat het inderdaad slimmer was geweest dat, voordat tot koop over te gaan, Caiway eerst de reputatie had gechecked (het ip adres waar het over gaat heeft een gemiddelde score van 65).
                          @ https://talosintelligence.com/reputation_center/lookup

                          Voor n
                          ieuwsgroepen, game- en ftpservers is een slechte reputatie niet echt een probleem.
                          Het wordt pas kritisch als je met dat ip een server inzet die je email- en marketing-activiteiten host (met de nadruk op uitgaand verkeer).

                          Gelukkig gaat domeinreputatie meestal voor ip reputatie; Caiway doet daar dan wel weer z'n voordeel mee.

                          Het verbaast me trouwens dat Spotnet problemen geeft; die malen niet om reputatie (laat dat maar over aan Brein)
                          Laatst bewerkt door Webkabouter; 14 Mar 2022, 22:49.
                          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                          Reageer


                          • #14
                            Ik gok zo maar eens dat het belangrijker was om zo veel mogelijk klanten binnen te harken & geld verdienen.
                            Ik zag andere berichten over dit “ probleem “ zo oud als 2019, en sommige konden ook geen Netflix kijken ofzo 🤔🤔
                            Bijzondere manier om met je klanten om te gaan,

                            Reageer


                            • #15
                              Spotnet geeft 502 fout melding , Alleen toegang met Delta IP , best gek want eerder deze week werkte het allemaal nog maar goed…Hopelijk werkt het zsm weer.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X