Sinds 3 maanden problemen met het Nokia modem. Regelmatig lijkt dat ding zich te resetten waarbij dus alle lampjes uitgaan en vervolgens alle verbindingen weer worden opgebouwd. Zelfde gedrag als bij spanningsloos maken. Na 3 maanden regelmatig met de klantenservice in de slag te zijn geweest leek ik eindelijk iemand te hebben gevonden die snapt dat er een probleem met het modem is en zorgt dat er een monteur komt: om mijn deco’s na te kijken want de internetverbinding valt weg…
NEE, ALLES VALT WEG DOOR PROBLEMEN MET HET MODEM!
Uit frustratie zelf maar gaan troubleshooten, toch prettig als je zelf in dat vakgebied zit.
In de logs gevonden dat het modem regelmatig naar systeemdatum 1-1-1970 terug valt en dat is, ja klantenservice Delta, overeenkomstig een reset van het modem zoals is opgenomen in de documentatie van Nokia zelf. Alleen de reden kom ik niet achter. Stroomuitval kan ik ieder geval uitsluiten, misschien de adapter of gewoon een slecht modem.
Ik hoop dat de monteur daar achter komt en het eindelijk eens kan herstellen.
Dienstverlening vanuit Delta is ver onder de maat, jammer dat KPN in Kapelle nog geen glasvezel aanlegt.
-VERVOLG 12-04 -
Probleem is nog steeds niet opgelost. Adapter is inmiddels gewisseld maar helpt ook niet. driepinter : ik heb getest met een UPS, kabelhaspel is wat vreemd.
Deze avond heeft het modem zichzelf gereset waarna de Deco's niet meer werkten. Hoofddeco van de spanning gehaald waarna Wifi weer werkte maar het modem vervolgens nog een keer onderuit ging.
Inmiddels kruipt KPN hier weer naar binnen.
Zelfs als we niet thuis zijn doet dat ding dat.
7 maart was er (eindelijk) een medewerker van Delta die hier serieus mee aan de slag is gegaan dus ik hoop dat hij zijn goede werk verder zet. Na 6 maanden dooretteren ben ik het inmiddels wel beu en overweeg ik over te stappen. Dan maar geen glasfiber.
NEE, ALLES VALT WEG DOOR PROBLEMEN MET HET MODEM!
Uit frustratie zelf maar gaan troubleshooten, toch prettig als je zelf in dat vakgebied zit.
In de logs gevonden dat het modem regelmatig naar systeemdatum 1-1-1970 terug valt en dat is, ja klantenservice Delta, overeenkomstig een reset van het modem zoals is opgenomen in de documentatie van Nokia zelf. Alleen de reden kom ik niet achter. Stroomuitval kan ik ieder geval uitsluiten, misschien de adapter of gewoon een slecht modem.
Ik hoop dat de monteur daar achter komt en het eindelijk eens kan herstellen.
Dienstverlening vanuit Delta is ver onder de maat, jammer dat KPN in Kapelle nog geen glasvezel aanlegt.
-VERVOLG 12-04 -
Probleem is nog steeds niet opgelost. Adapter is inmiddels gewisseld maar helpt ook niet. driepinter : ik heb getest met een UPS, kabelhaspel is wat vreemd.
Deze avond heeft het modem zichzelf gereset waarna de Deco's niet meer werkten. Hoofddeco van de spanning gehaald waarna Wifi weer werkte maar het modem vervolgens nog een keer onderuit ging.
Inmiddels kruipt KPN hier weer naar binnen.
Zelfs als we niet thuis zijn doet dat ding dat.
7 maart was er (eindelijk) een medewerker van Delta die hier serieus mee aan de slag is gegaan dus ik hoop dat hij zijn goede werk verder zet. Na 6 maanden dooretteren ben ik het inmiddels wel beu en overweeg ik over te stappen. Dan maar geen glasfiber.
Reageer