Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Nokia XPON modem problemen

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Nokia XPON modem problemen

    Sinds 3 maanden problemen met het Nokia modem. Regelmatig lijkt dat ding zich te resetten waarbij dus alle lampjes uitgaan en vervolgens alle verbindingen weer worden opgebouwd. Zelfde gedrag als bij spanningsloos maken. Na 3 maanden regelmatig met de klantenservice in de slag te zijn geweest leek ik eindelijk iemand te hebben gevonden die snapt dat er een probleem met het modem is en zorgt dat er een monteur komt: om mijn deco’s na te kijken want de internetverbinding valt weg…
    NEE, ALLES VALT WEG DOOR PROBLEMEN MET HET MODEM!

    Uit frustratie zelf maar gaan troubleshooten, toch prettig als je zelf in dat vakgebied zit.
    In de logs gevonden dat het modem regelmatig naar systeemdatum 1-1-1970 terug valt en dat is, ja klantenservice Delta, overeenkomstig een reset van het modem zoals is opgenomen in de documentatie van Nokia zelf. Alleen de reden kom ik niet achter. Stroomuitval kan ik ieder geval uitsluiten, misschien de adapter of gewoon een slecht modem.
    Ik hoop dat de monteur daar achter komt en het eindelijk eens kan herstellen.

    Dienstverlening vanuit Delta is ver onder de maat, jammer dat KPN in Kapelle nog geen glasvezel aanlegt.

    -VERVOLG 12-04 -

    Probleem is nog steeds niet opgelost. Adapter is inmiddels gewisseld maar helpt ook niet. driepinter : ik heb getest met een UPS, kabelhaspel is wat vreemd.
    Deze avond heeft het modem zichzelf gereset waarna de Deco's niet meer werkten. Hoofddeco van de spanning gehaald waarna Wifi weer werkte maar het modem vervolgens nog een keer onderuit ging.
    Inmiddels kruipt KPN hier weer naar binnen.
    Zelfs als we niet thuis zijn doet dat ding dat.
    7 maart was er (eindelijk) een medewerker van Delta die hier serieus mee aan de slag is gegaan dus ik hoop dat hij zijn goede werk verder zet. Na 6 maanden dooretteren ben ik het inmiddels wel beu en overweeg ik over te stappen. Dan maar geen glasfiber.
    Laatst bewerkt door pekacee; 12 Apr 2022, 21:01. Reden: Aanvulling 12-04

  • #2
    Ik zou de Nokia eerst een proberen aan te sluiten met een losse kabelhaspel op een ander stopcontact.


    Want het lijkt toch erg op (net)spanningsproblemen al dan niet veroorzaakt door een defecte voedingsadapter.

    Reageer


    • #3
      Hier zal Delta toch echt serieus aandacht aan moeten besteden, zeker met een nieuw product zich niet verschuilen achter de helpdesk die ook niet de juiste kennis en ervaring heeft.
      Komop Delta, jullie hebben een mooi product in handen en zijn druk aan het investeren in naamsbekendheid maar geef de juiste aandacht aan service, kennis en helpdesk. Dit kun je niet even outsourcen naar een externe partij.

      Benieuwd hoe dit afloopt, succes en hou ons op de hoogte @pekcee

      Reageer


      • #4
        Het is om te huilen zoals Delta jou in de kou laat staan.

        Reageer


        • #5
          Delta en goede service gaat niet samen😤 helaas

          Reageer


          • #6
            Als dat zo is, waarom heeft dan een ander forumlid streeds zere handen van het applaudisseren voor Delta?

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door stofdoek Bekijk bericht
              Als dat zo is, waarom heeft dan een ander forumlid streeds zere handen van het applaudisseren voor Delta?
              Omdat Delta ook goede dingen doet.
              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

              Reageer


              • #8
                Hallo Stofdoek en Webkabouter dit is een forum voor andere problemen, tref elkaar in het bos en veeg daar het bos schoon.

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X