Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Problemen streaming na overstap 1Gb Coax

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Problemen streaming na overstap 1Gb Coax

Sinds ik m'n abonnement heb aangepast naar 1Gb. Coax heb ik problemen bij het streamen van video's vanaf Amazon Prime. Nadat een stream is gestart krijg ik na enkele minuten steeds een zandloper te zien. Dit met tussenpozen van enkele seconden. Dit gebeurt in de app maar ook in de browser (Chrome en Safari). Deze problemen zijn structureel. Het is dus niet zo dat het ook wel eens goed gaat . Deze problemen heb ik niet ervaren toen ik nog van 400Mb Coax verbinding gebruik maakte. Mijn computer is een iMax 27" Retina 5K.

Ook bij 4K video's op Youtube ervaar ik dit probleem. Bij het streamen vanaf het Netflix platform ervaar ik deze problemen niet.

Herkent iemand dit probleem? Wat zou ik kunnen doen om dit op te lossen? Een speedtest levert wel de juiste waarden op.

Dit kan nooit goed zijn.
    Heb je wel een nieuw model AOP en kabelmodem?

Reageer

stofdoek
      Ik weet niet wat je bedoelt. Ik heb de upgrade online besteld en op enig moment is deze upgrade ook online ingesteld. Ik heb geen andere hardware gekregen. De hardware en infrastructuur erachter is niet gewijzigd.

Ik heb even gekeken. Dit is wat in m'n meterkast hangt:

Sagem F@ST 3890V3 DELTA
      TRATEC TRIS-260E Data 2/10,5 dB FM/TV 3dB
      Laatst bewerkt door jsteurrijs; 19 Feb 2022, 10:39.

Reageer

Volgens mij is jouw AOP zwaar verouderd.

Reageer

Helemaal eens dat moet vervangen worden door een monteur want dat is niet geschikt voor 1Gbps snelheden.

Reageer

Het beste is nu een AOP dat gaat tot 2000 mhz

Reageer

stofdoek @drieprinter
              Dank voor jullie reactie. Als ik jullie mag geloven (en waarom zou ik dat niet ), dan verbaas ik mij hierover.

In feite verkoopt Zeelandnet dus producten waarvan zij weet dat de klant hiervan geen gebruik kan maken. Bij de upgrade heb ik ook nergens gelezen dat er voorwaarden verbonden zijn aan het gebruik van de hogere snelheid. Nergens staat te lezen dat er eisen aan de hardware worden gesteld. Was dat wel zo, dan had ik zelf kunnen inschatten of de upgrade voor mij wel of niet beschikbaar/toegankelijk was.

Ik heb wat moeite met bedrijven die zo met klanten omgaan. Helaas al vaker dit soort akkefietjes met Zeelandnet gehad. Het is dat ik nu geen andere optie heb (wat helaas Zeelandnet zelf ook heel goed beseft), anders had ik al lang, na meer dan 30 jaar trouw klant te zijn geweest, afscheid genomen .

Reageer

Ik weet zeker dat Delta kosteloos jouw AOP vervangt.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door jsteurrijs Bekijk bericht
                  stofdoek @drieprinterIk heb wat moeite met bedrijven die zo met klanten omgaan. Helaas al vaker dit soort akkefietjes met Zeelandnet gehad. Het is dat ik nu geen andere optie heb (wat helaas Zeelandnet zelf ook heel goed beseft), anders had ik al lang, na meer dan 30 jaar trouw klant te zijn geweest, afscheid genomen .
                  Als ik 'afscheid' zou moeten nemen van elk bedrijf dat zich niet aan elke regel en code houdt, zou ik in een kartonnen doos wonen en moeten bedelen.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door jsteurrijs Bekijk bericht
                    stofdoek @drieprinter
                    Dank voor jullie reactie. Als ik jullie mag geloven (en waarom zou ik dat niet ), dan verbaas ik mij hierover.

In feite verkoopt Zeelandnet dus producten waarvan zij weet dat de klant hiervan geen gebruik kan maken. Bij de upgrade heb ik ook nergens gelezen dat er voorwaarden verbonden zijn aan het gebruik van de hogere snelheid. Nergens staat te lezen dat er eisen aan de hardware worden gesteld. Was dat wel zo, dan had ik zelf kunnen inschatten of de upgrade voor mij wel of niet beschikbaar/toegankelijk was.

Ik heb wat moeite met bedrijven die zo met klanten omgaan. Helaas al vaker dit soort akkefietjes met Zeelandnet gehad. Het is dat ik nu geen andere optie heb (wat helaas Zeelandnet zelf ook heel goed beseft), anders had ik al lang, na meer dan 30 jaar trouw klant te zijn geweest, afscheid genomen .
                    Delta bellen voor vervanging van de AOP en eventueel een nieuw geschikt modem. Ze sturen een gratis monteur die alles vervangt.
                    En overstappen op glasvezel wanneer Delta deze bij jou aanlegt.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

Delta bellen voor vervanging van de AOP en eventueel een nieuw geschikt modem. Ze sturen een gratis monteur die alles vervangt.
                      En overstappen op glasvezel wanneer Delta deze bij jou aanlegt.
                      Nu ga je het ook al voor een ander regelen Bor ,Wat hij moet doen????????? zo te lezen is hij niet zo tevreden over Delta
                      Laatst bewerkt door koekeroe; 20 Feb 2022, 13:35.

Reageer

Bordewolf baalt zelf dat Caiway het televisie signaal heeft afgesloten van de coaxkabel toen hij overging naar Delta glasvezel, maar een ander adviseert hij zo snel mogelijk van de coaxkabel af te gaan.
                        Komischer moet het toch niet worden.

Reageer

Ik neem inderdaad wel aan dat Delta dit probleem (kosteloos) zal oplossen maar..... zij hadden dit moeten voorkomen!!! Zij weten wat er in mijn meterkast hangt en desondanks verkopen ze mij toch een product waarvan ze weten dat het niet functioneert zoals het zou moeten. Dat is waar mijn frustratie zit en het is niet de eerste keer dat Delta mij zoiets flikt.

Steeds meer raak ik gefrustreerd door de wijze waarop Delta haar klanten behandeld. Neem de landelijke TV reclame. Die wordt mede betaald uit de pot waaraan ik al meer dan 30 jaar een bijdrage lever. Wat doet Delta daarvoor terug? Niks!!!! Ze adverteren met supersnel internet via de glasvezel. Nou, daar moet ik de komende jaren nog niet op rekenen. Wel mooi weer spelen met onze centen o.a. met peperdure reclames tot ver buiten de regio. Ik ben van mening dat zolang je je trouwe klanten niet kunt bedienen, je het ook niet buiten de deur moet gaan zoeken. Zorg eerst maar es voor de mensen die ervoor zorgen dat ze bij Delta al 30 jaar een stoel hebben om op te zitten aan hun bureau.

Reageer

Contact gehad met de helpdesk (via chat). Ik moest een laptop op poort 1 van de router aansluiten. Daarvoor was ik niet in de gelegenheid. M'n Macbooks werken alleen met Wifi en m'n iMac staat vast op m'n bureau in kantoor. Volgens de helpdeskmedewerker is er niks mis met de AOP en hoeft ook niet ge-update te worden. Ik moest maar weer contact opnemen als ik wel in de gelegenheid ben een device op poort 1 aan te sluiten en in veilige modus te starten.

Dit bedoel ik nou met frustraties. Je wordt gewoon niet serieus genomen. Zij verkopen mij een product dat niet naar behoren werkt en stoppen zelf geen tijd en energie in het oplossen van het probleem. Hoeveel klanten zijn er in de gelegenheid om hun computers richting te meterkast te slepen en aan te sluiten? Lukt dat niet, dan is daarmee voor Delta de case gesloten en mag je het zelf uitzoeken.

Reageer

Ongelofelijk slechte klantervaring van Delta. Dat AOP is zwaar verouderd.

IK HEB HIER GEEN WOORDEN VOOR!!

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X