Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Gezocht: Testers voor Sagemcom FAST3896

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #46
    Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
    Het kabelmodem is je router/modem in bridge mode. Modem in bridge dan niets meer dan een internetstekker geworden en stuurt _alle_ data van het internet rechtstreeks door naar je lokale netwerk. Dat netwerk is dus 1 op 1 verbonden met het web en dus ook met allerlei zaken die je liever buiten de deur zou houden. Ik zou tussen je netwerkcomputers en het modem in bridge mode zeker een router plaatsen omdat die de binnenkomende data kan analyzeren en waar nodig kan tegenhouden. Dus nog voordat deze data je netwerk computers bereikt.

    @ http://www.internetsnelheid-testen.n...en-een-router/
    Nee, technisch gezien is het Delta Modem enkel een modem in bridge mode en wordt het externe ip gebridged naar mijn zelf aangesloten router.

    in mijn.delta.nl staat echter wel het Delta modem mac adres geregisteerd met het mac adres van het modem en niet de router die hierachter is aangesloten. Hiermee kan zeelandnet het modem blijven beheren in het 10.x.x.x netwerk. Dit zal uiteraard anders zijn als je een eigen kabelmodem direct wil koppelen, maar volgens mij zitten we hier in het Sagemcom 3896 test onderwerp.
    Laatst bewerkt door reddwarf; 6 Mar 2022, 15:30.

    Reageer


    • #47
      Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht
      Nee, technisch gezien is het Delta Modem enkel een modem in bridge mode en wordt het externe ip gebridged naar mijn zelf aangesloten router.
      Dan zal het mac adres van de achterliggende router worden gebruikt indien in die opstelling een vast ip adres aan die modem is toegekend.
      Zoals deltacpe terecht opmerkte, doe ik even pas op de plaats omdat het protocol in een testfase meestal afwijkt van enige standaard procedure. Bedankt voor de bijsturing :-)
      Laatst bewerkt door Webkabouter; 7 Mar 2022, 13:25.
      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #48
        nieuwe modem vandaag geïnstalleerd door monteur, alleen geen internet via de kabel en sommige apparaten ook niet via wifi, modem stond in bridge modus, gebeld met Delta, volledige fabrieksreset gedaan en modem uit bridgemodus gehaald zoals bij mijn vorige modem. nu wel internet, alleen via mijn laptop (kabel) kan ik niet in het modem om instellingen te veranderen, via mijn mobiel (wifi) wel???? ook de snelheid is vele malen lager (download rond de 200 mbs was 380, upload 60 mbs was rond de 100)....geen idee hoe dit komt.

        Reageer


        • #49
          Oorspronkelijk gepost door lambik Bekijk bericht
          nieuwe modem vandaag geïnstalleerd door monteur, alleen geen internet via de kabel en sommige apparaten ook niet via wifi, modem stond in bridge modus, gebeld met Delta, volledige fabrieksreset gedaan en modem uit bridgemodus gehaald zoals bij mijn vorige modem. nu wel internet, alleen via mijn laptop (kabel) kan ik niet in het modem om instellingen te veranderen, via mijn mobiel (wifi) wel???? ook de snelheid is vele malen lager (download rond de 200 mbs was 380, upload 60 mbs was rond de 100)....geen idee hoe dit komt.
          De snelheidstest is bekabeld of via wifi? Hoe maak je verbinding met de router, http://<ip router>? Zit er nog een router achter het nieuwe modem?
          Iets meer informatie hoe je test en zaken zijn aangesloten maakt het ‘iets’ makkelijker ….
          Laatst bewerkt door reddwarf; 7 Mar 2022, 22:38.

          Reageer


          • #50
            Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht

            De snelheidstest is bekabeld of via wifi? Hoe maak je verbinding met de router, http://<ip router>? Zit er nog een router achter het nieuwe modem?
            Iets meer informatie hoe je test en zaken zijn aangesloten maakt het ‘iets’ makkelijker ….
            de snelheidstest is bekabeld ,doe de test zoals altijd op mijn laptop die is aangesloten op mijn devolo netwerk, dus kwa aansluiting is er niets veranderd zoals ik de testen op mijn vorige modem ook deed. er zit nog wel een netgear router achter maar die is alleen voor de wifi. zijn er nog instellingen die ik in het modem kan veranderen voor een verbetering van de snelheid?

            Reageer


            • #51
              Oorspronkelijk gepost door lambik Bekijk bericht

              de snelheidstest is bekabeld ,doe de test zoals altijd op mijn laptop die is aangesloten op mijn devolo netwerk, dus kwa aansluiting is er niets veranderd zoals ik de testen op mijn vorige modem ook deed. er zit nog wel een netgear router achter maar die is alleen voor de wifi. zijn er nog instellingen die ik in het modem kan veranderen voor een verbetering van de snelheid?
              dat er nog een extra router met wifi is aangesloten kan veel storingen veroorzaken, zeker als nu op beide routers wifi aan staat. Ik zou dingen 1 voor 1 uitsluiten en als eerste een snelheidstest doen met de laptop direct op het nieuwe modem aangesloten. Je zou dan ook de instellingen van het modem moeten kunnen bereiken op http://192.168.11.1

              Reageer


              • #52
                Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht

                dat er nog een extra router met wifi is aangesloten kan veel storingen veroorzaken, zeker als nu op beide routers wifi aan staat. Ik zou dingen 1 voor 1 uitsluiten en als eerste een snelheidstest doen met de laptop direct op het nieuwe modem aangesloten. Je zou dan ook de instellingen van het modem moeten kunnen bereiken op http://192.168.11.1
                ik kan nu inderdaad in het modem van Delta, hier heb ik 2.4/5 ghz wifi uitgezet maar heb nog steeds wifi en dat zal van de netgear router zijn. de wifi snelheid is verbeterd! nu dat van de bekabeling via devolo nog. alvast bedankt voor de hulp. heb dus bij het vorige modem ook altijd de wifi aan gehad terwijl dit niet nodig was.....zo leer ik nog eens wat...

                Reageer


                • #53
                  Oorspronkelijk gepost door lambik Bekijk bericht

                  ik kan nu inderdaad in het modem van Delta, hier heb ik 2.4/5 ghz wifi uitgezet maar heb nog steeds wifi en dat zal van de netgear router zijn. de wifi snelheid is verbeterd! nu dat van de bekabeling via devolo nog. alvast bedankt voor de hulp. heb dus bij het vorige modem ook altijd de wifi aan gehad terwijl dit niet nodig was.....zo leer ik nog eens wat...
                  Normaal gesproken (met meerdere routers) wordt het delta modem in bridge mode gezet en dan wordt je netgear als enige device aangesloten op port4 van het Delta 3896 modem. In bridge mode wordt wifi automatisch uitgezet (technische beperking).
                  ik probeer te begrijpen hoe je de devolo devices hebt aangesloten, zitten deze aan het delta modem of aan de netgear router? Wel een ingewikkelde setup en snelheden via devolo en wifi kunnen behoorlijk fluctueren, het is hierbij belangrijk de juiste wifi kanalen in te stellen samen met de bandbreedte.

                  ik ben vooral benieuwd als je een snelheids test doet direct aangesloten op je delta router -> kabel -> laptop
                  Laatst bewerkt door reddwarf; 7 Mar 2022, 23:36.

                  Reageer


                  • #54
                    Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht
                    Normaal gesproken (met meerdere routers) wordt het delta modem in bridge mode gezet en dan wordt je netgear als enige device aangesloten op port4 van het Delta 3896 modem. In bridge mode wordt wifi automatisch uitgezet (technische beperking).
                    ik probeer te begrijpen hoe je de devolo devices hebt aangesloten, zitten deze aan het delta modem of aan de netgear router? Wel een ingewikkelde setup en snelheden via devolo en wifi kunnen behoorlijk fluctueren, het is hierbij belangrijk de juiste wifi kanalen in te stellen samen met de bandbreedte.
                    ik ben vooral benieuwd als je een snelheids test doet direct aangesloten op je delta router -&amp;gt; kabel -&amp;gt; laptop

                    hier de test, moet wel toegeven dat laptop 6 jaar oud is.... devolo is ongeveer 2 jaar oud (1,2 Gbps). laptop rechtstreeks op modem download 535 Mbps, upload 99Mbps. ik krijg elke keer een error als ik een foto wil plaatsen.
                    op het Devolo netwerk 320 Mbps, upload 90 Mbps. Devolo in de meterkast rechtstreeks op modem 945 Mbps.

                    Reageer


                    • #55
                      Zo te lezen is er dus niets mis met je Delta modem en haal je de maximale 1 Gbps snelheid van 945 Mbps direct op het modem, met de Devolo op afstand ga je nooit de 1.2 Gbps halen en is dit net als WiFi van een hoop factoren afhankelijk. Bekabelde verbindingen geven nog steeds de meest betrouwbare verbindingen.
                      ik weet niet welk Netgear device je gebruikt maar het Delta modem zou goede WiFi moeten kunnen geven en ondersteund ook WiFi6 (waar je dan wel weer de devices voor moet hebben).
                      Als ik het juist begrijp zou ik in jou situatie het delta modem en bridge mode zetten (via mijn.delta.nl -> zelf regelen), het netgear device dan bekabeld aansluiten en als router gebruiken met de WiFi, vanuit daar kun je altijd nog verder naar zolder of ergens met de Devolo. Met 2 routers achter elkaar (delta niet in bridge) moet je goed weten hoe je zaken instelt en maak je het nodeloos ingewikkeld.

                      succes!

                      Reageer


                      • #56
                        Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht
                        Zo te lezen is er dus niets mis met je Delta modem en haal je de maximale 1 Gbps snelheid van 945 Mbps direct op het modem, met de Devolo op afstand ga je nooit de 1.2 Gbps halen en is dit net als WiFi van een hoop factoren afhankelijk. Bekabelde verbindingen geven nog steeds de meest betrouwbare verbindingen.
                        ik weet niet welk Netgear device je gebruikt maar het Delta modem zou goede WiFi moeten kunnen geven en ondersteund ook WiFi6 (waar je dan wel weer de devices voor moet hebben).
                        Als ik het juist begrijp zou ik in jou situatie het delta modem en bridge mode zetten (via mijn.delta.nl -> zelf regelen), het netgear device dan bekabeld aansluiten en als router gebruiken met de WiFi, vanuit daar kun je altijd nog verder naar zolder of ergens met de Devolo. Met 2 routers achter elkaar (delta niet in bridge) moet je goed weten hoe je zaken instelt en maak je het nodeloos ingewikkeld.

                        succes!
                        dankjewel voor de tips!! ga er zeker eens naar kijken!

                        Reageer


                        • #57
                          Wordt dit modem inmiddels al gebruikt voor nieuwe klanten?
                          of zijn jullie nog steeds bezig met de tests voor dit modem?

                          Reageer


                          • #58
                            Tot Juli was nog de Fast 3890 het standaard modem dus het zal nu nog wel zo zijn.

                            Reageer


                            • #59
                              Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                              Tot Juli was nog de Fast 3890 het standaard modem dus het zal nu nog wel zo zijn.
                              Oke jammer! Ik word over 13 dagen coax klant namelijk.
                              (heb het modem/tv installatiepakket nog niet ontvangen overigens)

                              Reageer


                              • #60
                                Oorspronkelijk gepost door Edgarf28 Bekijk bericht

                                Oke jammer! Ik word over 13 dagen coax klant namelijk.
                                (heb het modem/tv installatiepakket nog niet ontvangen overigens)
                                Dat zou kunnen kloppen want alleen een monteur kan het modem activeren.

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X