Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Gezocht: Testers voor Sagemcom FAST3896

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #31
    Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht
    Bekabeld aangesloten of WiFi? Wat voor device?
    bekabeld aan de laptop..

    Reageer


    • #32
      Het bekabelde resultaat is een klein beetje sneller hetzelfde dan via wifi, Cat5e kabel.

      Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Schermafbeelding 2022-02-27 om 11.20.25.png
Bekeken: 271
Grootte: 32,1 Kb
ID: 219893

      Reageer


      • #33
        Oorspronkelijk gepost door lambik Bekijk bericht
        deze snelheid heb ik nu, coax en volgens Delta een 1 gig aansluiting...
        Deze snelheid haal ik precies hetzelfde als ik een macbook pro uit 2012 met kabel aansluit, wil ook niet sneller dan driehonderd en een beetje.

        Reageer


        • #34
          Ja, maar welke speedtets moet ik nu gebruiken ??
          https://www.delta.nl/internet/speedtest/ of https://delta.speedtestcustom.com/
          Opvallend is dat de 2de beter scoort.
          Nog opvallender vind ik, dat als je maar 1x de test doet, de score laag is. en hoe vaker je de test doet, de score steeds hoger wordt.
          Begint zeg maar download ca 150 en bij de 5de keer is het al ca 550. Terwijl de 1ste dan op 470 blijft hangen.
          Ja dan heb je 1Gb abbo, gebruik wifi tijdens deze tests met een deco, vlakbij de desktop.
          Ach Ookla geeft ca 350 download. 1ste keer en 2de keer 420.


          Oh, ja alles Delta Fiber ----- Delta Middelburg

          Reageer


          • #35
            ik heb het nieuwe modem aangesloten maar heb nog geen internetverbinding, hoe krijg ik dit nu voor elkaar,zo moeilijk kan het toch niet wezen ???
            kan wel inloggen in het modem met de gegevens die erop staan. hoe krijg ik dat internet nou aan de praat, scheelt weer een monteur of moet delta het modem activeren?

            Reageer


            • #36
              Voor een kabelmodem moet wel het juiste mac adres zijn geregistreerd want anders werkt het niet.

              Reageer


              • #37
                Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                Voor een kabelmodem moet wel het juiste mac adres zijn geregistreerd want anders werkt het niet.
                ja en alleen delta kan dat dus???

                Reageer


                • #38
                  Oorspronkelijk gepost door lambik Bekijk bericht

                  ja en alleen delta kan dat dus???
                  Volgens mij alleen met een monteur tegenwoordig, ik had al een afspraak voor het modem was geleverd, prima geregeld.

                  Reageer


                  • #39
                    Oorspronkelijk gepost door lambik Bekijk bericht

                    ja en alleen delta kan dat dus???
                    Precies

                    Reageer


                    • #40
                      Als je de klantenservice belt en het mac adres doorgeeft, dan wordt het gelijk aangepast en getest. Aan het eind van het gesprek heb je dus altijd een werkende verbinding. Geldt ook voor het gebruik van routers die in bridge mode 'achter' het Deltamodem zijn gekoppeld (dan wel het mac adres van de router doorgeven ipv die van het modem).

                      @ https://www.vpngids.nl/privacy/anoni...-een-mac-adres
                      Laatst bewerkt door Webkabouter; 6 Mar 2022, 11:42.
                      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                      Reageer


                      • #41
                        Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                        Geldt ook voor het gebruik van routers die in bridge mode 'achter' het Deltamodem zijn gekoppeld (dan wel het mac adres van de router doorgeven ipv die van het modem).
                        Dat is nieuw voor mij, hier staat het modem in bridge mode en is toch echt het modem gekoppeld met delta en niet mijn router die erachter hangt. Wel met een coax modem uiteraard.

                        Reageer


                        • #42
                          Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                          Als je de klantenservice belt en het mac adres doorgeeft, dan wordt het gelijk aangepast en getest. Aan het eind van het gesprek heb je dus altijd een werkende verbinding. Geldt ook voor het gebruik van routers die in bridge mode 'achter' het Deltamodem zijn gekoppeld (dan wel het mac adres van de router doorgeven ipv die van het modem).
                          In de test kiezen we bewust voor activatie van het modem met monteur, zodat die kan controleren of de aansluiting verder in orde. (en de test niet 'vervuilt' door oorzaken die vooraf gecheckt hadden moeten/kunnen zijn). Dat staat overigens ook in de email die je ontvangen hebt. (Acivatie = monteur)

                          Maak dus je monteursafspraak voor activatie.




                          Reageer


                          • #43
                            Oorspronkelijk gepost door deltacpe Bekijk bericht

                            In de test kiezen we bewust voor activatie van het modem met monteur, zodat die kan controleren of de aansluiting verder in orde. (en de test niet 'vervuilt' door oorzaken die vooraf gecheckt hadden moeten/kunnen zijn). Dat staat overigens ook in de email die je ontvangen hebt. (Acivatie = monteur)

                            Maak dus je monteursafspraak voor activatie.



                            dank u wel, ik heb al een afspraak gemaakt.

                            Reageer


                            • #44
                              Oorspronkelijk gepost door deltacpe Bekijk bericht
                              Maak dus je monteursafspraak voor activatie.
                              Eh ja natuurlijk, we hebben het hier over de testgroep. Zat met mijn hoofd in een ander forum, sorry hiervoor.

                              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                              Reageer


                              • #45
                                Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht
                                Dat is nieuw voor mij, hier staat het modem in bridge mode en is toch echt het modem gekoppeld met delta en niet mijn router die erachter hangt. Wel met een coax modem uiteraard.
                                Dat coaxmodem (aka kabelmodem) is je router/modem in bridge mode. Modem in bridge mode is dan niets meer dan een internetstekker geworden en stuurt _alle_ data van het internet rechtstreeks door naar je lokale netwerk. Dat netwerk is dus 1 op 1 verbonden met het web en dus ook met allerlei zaken die je liever buiten de deur zou houden. Zie het maar als jouw woning zonder voordeur.

                                Ik zou tussen je netwerkcomputers en het modem in bridge mode zeker een router plaatsen (de uitsmijter aan je voordeur) omdat die de binnenkomende data kan analyzeren en waar nodig kan tegenhouden. Dus nog voordat deze data de computer in je netwerk bereikt.

                                @ http://www.internetsnelheid-testen.n...en-een-router/
                                Laatst bewerkt door Webkabouter; 6 Mar 2022, 15:22.
                                Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                                Reageer

                                Om te reageren, moet je eerst .

                                verwerken...
                                X