Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Gezocht: Testers voor Sagemcom FAST3896

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Gezocht: Testers voor Sagemcom FAST3896

    Binnenkort introduceren we een nieuw kabelmodem: Sagemcom FAST3896.

    Dit kabelmodem is voorzien van 3x 1 Gbps LAN poorten, 1x 2,5 Gbps LAN poort en WiFi 6.

    We zoeken klanten in Zeeland die het leuk en/of interessant vinden om als een van de eersten dit kabelmodem te ontvangen en het aan ons door te geven mochten er (ondanks testen) toch nog functies zijn die niet werken zoals het hoort.

    Concreet:
    - Je huidige kabelmodem wordt door een monteur omgewisseld voor het nieuwe model
    - Werkt er een functie niet (of niet zoals het hoort): melden per email
    - Er is plek voor een beperkt aantal deelnemers. Wie eerst komt, enz.

    -- update --
    We hebben genoeg testers in bridge mode, je kunt je alleen nog aanmelden als je het modem als wifirouter gaat gebruiken

    -- update 2 --
    We hebben genoeg testers, je kunt je niet meer aanmelden. Iedereen die zich aangemeld heeft ontvangt binnenkort bericht.
    Laatst bewerkt door deltacpe; 14 Feb 2022, 17:10.

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door deltacpe Bekijk bericht
    Binnenkort introduceren we een nieuw kabelmodem: Sagemcom FAST3896
    Interessant!
    - Is dat dan incl. 2,5 Gbps actief en met welke docsisversie?
    - Hebben we daarbij ook IPv6 beschikbaar?
    - Wat wordt dan de beschikbare uploadsnelheid met dat nieuwe modem?
    Laatst bewerkt door Webkabouter; 5 Feb 2022, 18:23.
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
      Interessant! Kun je aangeven wanneer 2,5 Gbps actief gaat worden met welke docsisversie? Wat wordt dan de beschikbare uploadsnelheid met dat nieuwe modem?
      De snelheid van de LAN poorten op een modem staat los van de DOCSIS versie (aan de coax-zijde (WAN zijde) van het modem.).

      Wat betreft DOCSIS versie is FAST3896 een DOCSIS 3.1 modem, net als het huidige FAST3890V3 modem.

      De technische capaciteit is afhankelijk van een aantal factoren. Wat er wanneer aan abonnementen aangeboden wordt, is weer van vele andere factoren afhankelijk, daar kan ik geen uitspraken over doen.

      Reageer


      • #4
        Leuk en ik doe graag mee als dit mogelijk is:
        - modem moet hier wel in bridge mode kunnen
        - ik gebruik Ubiquiti UDM SE router met 2.5 Gb ethernet mogelijkheid
        - ik ben al tester voor de huidige Sagemcom 3890v3

        Reageer


        • #5
          Het is natuurlijk ook een beetje bedoeld om tegengas te geven voor de Fritz!Box 6660 Cable (Wi-Fi 6, 2,5 gigabit LAN).

          Voor wie meer wil lezen (specs) over dit model :

          https://mediacomcc.custhelp.com/euf/..._datasheet.pdf
          Laatst bewerkt door driepinter; 5 Feb 2022, 22:41.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
            Het is natuurlijk ook een beetje bedoeld om tegengas te geven
            Zijn beiden twee geheel verschillende kabelmodems. Als je VoIP gebruikt, kun je het beste richting F!box kijken. Had dat zelf ook al in gedachte, maar met maximaal een jaar te gaan voordat wij hier fiber hebben, vind ik dat net iets teveel geld om te investeren.

            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
              Zijn beiden twee geheel verschillende kabelmodems. Als je VoIP gebruikt, kun je het beste richting F!box kijken. Had dat zelf ook al in gedachte, maar met maximaal een jaar te gaan voordat wij hier fiber hebben, vind ik dat net iets teveel geld om te investeren.
              Dat de telefonie mogelijkheden van de F!Box sterker en beter zijn ben ik wel met je eens ja.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht
                Leuk en ik doe graag mee als dit mogelijk is:
                - modem moet hier wel in bridge mode kunnen
                - ik gebruik Ubiquiti UDM SE router met 2.5 Gb ethernet mogelijkheid
                - ik ben al tester voor de huidige Sagemcom 3890v3
                Heb die modem ook en in bridge modus. Ik gebruik daarachter een Asus apparatuur met AiMesh. Ik wil hem dus best testen in bridge modus.


                Reageer


                • #9
                  Hier ligt het glas in de stoep maar ik ben toch wel erg blij met TV via de kabel, paar CI kaartjes en Netflix en andere zaken via internet en apps. Ik ga graag mee met de tijd en hou van nieuwe technieken maar twijfel erg ik richting DIT en glasvezel ga de komende jaren.

                  Ook telefonie is mijn inziens beter mogelijk via externe SIP providers en in ieder geval een stuk goedkoper.

                  Reageer


                  • #10
                    Is dit hetzelfde modem wat Ziggo nu test?

                    Reageer


                    • #11
                      Hahahaha
                      ik wil het niet eens in huis krijgen😂😉

                      ik zit al maanden op glasvezel van een grote concurrent 💪

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door stofdoek Bekijk bericht
                        Is dit hetzelfde modem wat Ziggo nu test?
                        Ik denk het niet want dit modem ondersteunt wel IPv6.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

                          Ik denk het niet want dit modem ondersteunt wel IPv6.
                          Het modem van de Ziggo test ondersteund wel ipv6 maar ze hadden nog issues met hun ‘smartwifi’ ondersteuning, zou dus heel goed hetzelfde modem kunnen zijn.

                          Denk niet dat je het in de huidige tijd kunt maken een serieus device uit te brengen zonder ipv6 ondersteuning.

                          Reageer


                          • #14
                            ik doe ook graag mee. ben sinds kort overgestapt van caiway naar delta en ben er erg positief over.

                            Reageer


                            • #15
                              Beste Tonvkr. Ik wil niet onaardig zijn maar als je bent overgestapt van Caiway naar Delta heb je waarschijnlijk internet over de glasvezel.

                              Deze modemtest is voor intetnet over de coaxkabel, dus ik denk dat je niet kan meedoen met deze test

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X