Ik weet dat er meerdere discussies lopen op dit forum over de snelheid van de Delta internetverbindingen dus ik hoop dat ik hier ook wat meer duidelijkheid kan krijgen.
In de afgelopen twee weken heb ik meerdere keren via de chat met de klantenservice gesproken en diverse zaken getest op verzoek van de medewerkers en in het laatste gesprek kreeg ik te horen dat het netwerk hier geen hogere snelheid aankan en het is onbekend wanneer dit wordt aangepast.
Situatie:
Flex abonnement met 400Mbps download en 100Mbps upload (tot december 2021 was dit 300/50Mbps)
Modem: EPC3940AD
Daadwerkelijke snelheid: 400Mbps down en 30Mbps up.
In overleg met de klantenservice een test uitgevoerd door een pc direct op het modem aan te sluiten en alle mogelijke beperkende software uitzetten (firewall, virusscanner, etc), cat6a kabel, gigabit netwerkkaart. De upload snelheid wordt probleemloos gehaald, en regelmatig zelfs een paar procent meer. De uploadsnelheid blijft consequent steken op 30Mbps. In ongeveer 20 metingen met verschillende software instellingen op de pc en via verschillende poorten op het modem was de spreiding van de upload snelheid minder dan 0,06%
In maart 2020 kreeg ik al een e-mail van Delta dat mijn upload snelheid binnen een week van 15 naar 50Mbps zou gaan. In mei 2020 ging de snelheid daadwerkelijk omhoog naar 20Mbps en op dit forum las ik dat er door de corona situatie vertraging was in de uitrol van het netwerk. In maart 2021 ging de daadwerkelijke snelheid naar 30Mbps in in december heb ik mijn abonnement aangepast in de hoop dat dit iets zou verbeteren maar dit had alleen effect op de downloadsnelheid.
Als ik nu naar de Delta website ga en mijn postcode intik krijg ik te zien dat op ik mijn adres een Flex abonnement van 1000/100Mbps beschikbaar is. Hier en daar las ik op het forum dat de oude Cisco modems vervangen moeten worden voor een hogere snelheid maar de klantenservice van Delta heeft meermalen bevestigd dat mijn modem geschikt is voor 1000/100Mbps.
Zoals ik het nu zie krijg ik al bijna twee jaar niet de snelheid waarvoor ik betaal en als het klopt wat de klantenservice van Delta mij vertelt dan biedt Delta internetabonnementen aan met onjuiste specificaties.
Concrete vragen:
- Klopt de informatie dat de EPC3940AD 1000/100Mbps aankan?
- Wat is de situatie met de uitrol van het snellere netwerk? In de afgelopen twee jaar zijn er wel wat aangekondigde netwerkonderbrekingen geweest omdat Delta in de wijk/in de straat apparatuur moest vervangen.
Ik hoop dat iemand me wat wegwijs kan maken. Alvast bedankt!
In de afgelopen twee weken heb ik meerdere keren via de chat met de klantenservice gesproken en diverse zaken getest op verzoek van de medewerkers en in het laatste gesprek kreeg ik te horen dat het netwerk hier geen hogere snelheid aankan en het is onbekend wanneer dit wordt aangepast.
Situatie:
Flex abonnement met 400Mbps download en 100Mbps upload (tot december 2021 was dit 300/50Mbps)
Modem: EPC3940AD
Daadwerkelijke snelheid: 400Mbps down en 30Mbps up.
In overleg met de klantenservice een test uitgevoerd door een pc direct op het modem aan te sluiten en alle mogelijke beperkende software uitzetten (firewall, virusscanner, etc), cat6a kabel, gigabit netwerkkaart. De upload snelheid wordt probleemloos gehaald, en regelmatig zelfs een paar procent meer. De uploadsnelheid blijft consequent steken op 30Mbps. In ongeveer 20 metingen met verschillende software instellingen op de pc en via verschillende poorten op het modem was de spreiding van de upload snelheid minder dan 0,06%
In maart 2020 kreeg ik al een e-mail van Delta dat mijn upload snelheid binnen een week van 15 naar 50Mbps zou gaan. In mei 2020 ging de snelheid daadwerkelijk omhoog naar 20Mbps en op dit forum las ik dat er door de corona situatie vertraging was in de uitrol van het netwerk. In maart 2021 ging de daadwerkelijke snelheid naar 30Mbps in in december heb ik mijn abonnement aangepast in de hoop dat dit iets zou verbeteren maar dit had alleen effect op de downloadsnelheid.
Als ik nu naar de Delta website ga en mijn postcode intik krijg ik te zien dat op ik mijn adres een Flex abonnement van 1000/100Mbps beschikbaar is. Hier en daar las ik op het forum dat de oude Cisco modems vervangen moeten worden voor een hogere snelheid maar de klantenservice van Delta heeft meermalen bevestigd dat mijn modem geschikt is voor 1000/100Mbps.
Zoals ik het nu zie krijg ik al bijna twee jaar niet de snelheid waarvoor ik betaal en als het klopt wat de klantenservice van Delta mij vertelt dan biedt Delta internetabonnementen aan met onjuiste specificaties.
Concrete vragen:
- Klopt de informatie dat de EPC3940AD 1000/100Mbps aankan?
- Wat is de situatie met de uitrol van het snellere netwerk? In de afgelopen twee jaar zijn er wel wat aangekondigde netwerkonderbrekingen geweest omdat Delta in de wijk/in de straat apparatuur moest vervangen.
Ik hoop dat iemand me wat wegwijs kan maken. Alvast bedankt!
Reageer