Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Upload snelheid veel te laag

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Upload snelheid veel te laag

    Ik weet dat er meerdere discussies lopen op dit forum over de snelheid van de Delta internetverbindingen dus ik hoop dat ik hier ook wat meer duidelijkheid kan krijgen.
    In de afgelopen twee weken heb ik meerdere keren via de chat met de klantenservice gesproken en diverse zaken getest op verzoek van de medewerkers en in het laatste gesprek kreeg ik te horen dat het netwerk hier geen hogere snelheid aankan en het is onbekend wanneer dit wordt aangepast.

    Situatie:
    Flex abonnement met 400Mbps download en 100Mbps upload (tot december 2021 was dit 300/50Mbps)
    Modem: EPC3940AD

    Daadwerkelijke snelheid: 400Mbps down en 30Mbps up.
    In overleg met de klantenservice een test uitgevoerd door een pc direct op het modem aan te sluiten en alle mogelijke beperkende software uitzetten (firewall, virusscanner, etc), cat6a kabel, gigabit netwerkkaart. De upload snelheid wordt probleemloos gehaald, en regelmatig zelfs een paar procent meer. De uploadsnelheid blijft consequent steken op 30Mbps. In ongeveer 20 metingen met verschillende software instellingen op de pc en via verschillende poorten op het modem was de spreiding van de upload snelheid minder dan 0,06%

    In maart 2020 kreeg ik al een e-mail van Delta dat mijn upload snelheid binnen een week van 15 naar 50Mbps zou gaan. In mei 2020 ging de snelheid daadwerkelijk omhoog naar 20Mbps en op dit forum las ik dat er door de corona situatie vertraging was in de uitrol van het netwerk. In maart 2021 ging de daadwerkelijke snelheid naar 30Mbps in in december heb ik mijn abonnement aangepast in de hoop dat dit iets zou verbeteren maar dit had alleen effect op de downloadsnelheid.

    Als ik nu naar de Delta website ga en mijn postcode intik krijg ik te zien dat op ik mijn adres een Flex abonnement van 1000/100Mbps beschikbaar is. Hier en daar las ik op het forum dat de oude Cisco modems vervangen moeten worden voor een hogere snelheid maar de klantenservice van Delta heeft meermalen bevestigd dat mijn modem geschikt is voor 1000/100Mbps.

    Zoals ik het nu zie krijg ik al bijna twee jaar niet de snelheid waarvoor ik betaal en als het klopt wat de klantenservice van Delta mij vertelt dan biedt Delta internetabonnementen aan met onjuiste specificaties.

    Concrete vragen:
    - Klopt de informatie dat de EPC3940AD 1000/100Mbps aankan?
    - Wat is de situatie met de uitrol van het snellere netwerk? In de afgelopen twee jaar zijn er wel wat aangekondigde netwerkonderbrekingen geweest omdat Delta in de wijk/in de straat apparatuur moest vervangen.

    Ik hoop dat iemand me wat wegwijs kan maken. Alvast bedankt!

  • #2
    Een Cisco EPC3940 is een Docsis 3.0 modem een Sagemcom F@ST 3890v3 is een Docsis 3.1 modem.

    Volgens de datasheet :

    https://www.normann-engineering.com/...or/EPC3940.pdf


    Gaat de EPC3940 maar tot 889.9 Mbps download en 122.9 Mbps upload.

    Reageer


    • #3
      Voor 1000/100 heb je het Sagemcom FAST3890V3 modem (DOCSIS 3.1) nodig.

      Zo ongeveer het hele netwerk (Zeeland kabel) is al enige tijd omgebouwd. Er bestaan nog een klein aantal uitzonderingen waar nog wel technische beperkingen zitten, maar de kans is bijzonder klein dat je daar onder valt.

      Je kunt het beste bij de klantenservice een modemwissel aanvragen.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
        Gaat de EPC3940 maar tot 889.9 Mbps download en 122.9 Mbps upload.
        Dat zou betekenen dat de 30Mbps upload die ik nu maximaal haal niet aan het modem ligt en is het aannemelijk dat het inderdaad een netwerkprobleem is

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door deltacpe Bekijk bericht
          Je kunt het beste bij de klantenservice een modemwissel aanvragen.
          Ik heb meerdere keren contact gehad met de klantenservice en die vertellen dat het modem geschikt is. Misschien niet tot de volle 1000Mbps download maar mijn abonnement is 400/100 dus dat zou haalbaar zijn volgens @driepinter.
          Als ik op de Delta website kijk staat daar eigenlijk dat ik al lang een nieuw modem had moeten krijgen dus ik zal een nieuwe poging doen bij de klantenservice

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door John1963 Bekijk bericht

            Ik heb meerdere keren contact gehad met de klantenservice en die vertellen dat het modem geschikt is. Misschien niet tot de volle 1000Mbps download maar mijn abonnement is 400/100 dus dat zou haalbaar zijn volgens @driepinter.
            Als ik op de Delta website kijk staat daar eigenlijk dat ik al lang een nieuw modem had moeten krijgen dus ik zal een nieuwe poging doen bij de klantenservice
            Ook voor een 400/100 abonnement heb je een Sagemcom FAST3890V3 (DOCSIS 3.1) modem nodig. Laat even weten of het gelukt is en dan daarmee ook opgelost is.

            Reageer


            • #7
              De Delta klantenservice blijft volhouden dat mijn modem geschikt is voor de snelheid van mijn abonnement en dat het aan het netwerk ligt. De medewerker van de klantenservice "hoopt dat alles snel wordt omgebouwd zodat ik hiervan af ben" :-(

              Ik vind het toch wel storend dat Delta daarmee dus al twee jaar de leveringsverplichting niet nakomt. Tot eind vorig jaar maakte ik me daar niet echt druk om dus ik het pas drie weken geleden gemeld. Ik zie een toenemende behoefte aan meer bandbreedte omdat ik voor mijn werk steeds meer gebruik ga maken van video conferencing.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door John1963 Bekijk bericht
                De Delta klantenservice blijft volhouden dat mijn modem geschikt is voor de snelheid van mijn abonnement en dat het aan het netwerk ligt. De medewerker van de klantenservice "hoopt dat alles snel wordt omgebouwd zodat ik hiervan af ben" :-(

                Ik vind het toch wel storend dat Delta daarmee dus al twee jaar de leveringsverplichting niet nakomt. Tot eind vorig jaar maakte ik me daar niet echt druk om dus ik het pas drie weken geleden gemeld. Ik zie een toenemende behoefte aan meer bandbreedte omdat ik voor mijn werk steeds meer gebruik ga maken van video conferencing.
                Graag zoek ik even uit wat er hier mis lijkt te gaan. Kun je postcode/huisnummer en kabelmodem mac adres (klantnummer mag ook) per email sturen naar deltacpe AT deltafibernederland.nl (vervang AT door @).

                Reageer


                • #9
                  E-mail is verstuurd. Bij voorbaat hartelijk dank voor het uitzoeken!

                  Reageer


                  • #10
                    In het verleden, na de netwerk-ombouw die hogere uploadsnelheden mogelijk maakte, kon de EPC3940AD niet meer dan 30 Mbit upload halen en was er echt een nieuwer modem nodig.
                    Als ik jou was zou ik dus aansturen op een modemwissel.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
                      Als ik jou was zou ik dus aansturen op een modemwissel.
                      Daar ben ik mee bezig, met hulp van deltacpe.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door John1963 Bekijk bericht

                        Daar ben ik mee bezig, met hulp van deltacpe.
                        Dan komt het vast goed.
                        Behalve het modem is ook het AOP van belang, oudere modellen kunnen de snelheid niet doorgeven omdat de filters bepaalde frequenties niet doorlaten.

                        Reageer


                        • #13
                          Ook net eens een test gedaan op laptop.
                          Down=399 Up=8.8
                          Denk dat 8.8 wel erg laag is.
                          Deze is met nieuw modem 100 geweest

                          Reageer


                          • #14
                            Vanmorgen is er een monteur geweest die het AOP en het modem heeft vervangen en ik haal nu probleemloos de 400Mbps download en 100Mbps upload.

                            Reageer


                            • #15
                              Hallo John1963, fijn dat je nu wel de snelheid haalt! Dan kun je weer genieten van de juiste snelheid!

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X