Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Hulp, bedrijf wordt door Delta beschadigd !!!!!!!!!

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Hulp, bedrijf wordt door Delta beschadigd !!!!!!!!!

    Waarom kan Delta niet regelen dat men de afspraken nakomt die gemaakt zijn en wordt ons bedrijf beschadigd (al dagen zonder email) omdat men bij Delta de zaken niet goed regelt en op reclame niet verder komt dan te zeggen dat er het in onderzoek is. We zijn vanaf al maandag elke dag twee tot drie keer aan het bellen met de zakelijke servicedesk en krijgen telkens weer een vaag antwoord. Wie van de leidinggevenden kan contact met mij opnemen? Dit moet opgelost worden!

    Van dop + Mathot architecten Schiedam

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door vdmarchitecten Bekijk bericht
    Dit moet opgelost worden!
    https://www.consumentenbond.nl/inter...ternetprovider

    Elk verhaal heeft twee kanten - er kunnen altijd zaken spelen die de afhandeling van dit probleem in de weg zitten.
    Website werkt wel (is helaas niet om aan te gluren). Het lijkt het er ook op dat jullie mailserver is blacklisted; met name de vermelding bij Spamhaus ZEN is een serieus issue omdat daar veel gebruik van wordt gemaakt.
    Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: 2022-01-06_16-04-51.jpg Bekeken: 0 Grootte: 93,1 Kb ID: 213741 Check deze link @ https://mxtoolbox.com/problem/blackl...hitecten.nl​
    Jullie IT'er kan een aantal oorzaken checken en deze oplossen voordat hij/zij een verzoek voor verwijdering indient.
    Succes!
    Laatst bewerkt door Webkabouter; 6 Jan 2022, 16:33.
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door vdmarchitecten Bekijk bericht
      Waarom kan Delta niet regelen dat men de afspraken nakomt die gemaakt zijn en wordt ons bedrijf beschadigd (al dagen zonder email) omdat men bij Delta de zaken niet goed regelt en op reclame niet verder komt dan te zeggen dat er het in onderzoek is. We zijn vanaf al maandag elke dag twee tot drie keer aan het bellen met de zakelijke servicedesk en krijgen telkens weer een vaag antwoord. Wie van de leidinggevenden kan contact met mij opnemen? Dit moet opgelost worden!

      Van dop + Mathot architecten Schiedam
      Wat ik eruit kan halen, heeft u een eigen mailserver op het kantoor draaien via de glasvezel, ben zelf een hosting provider. En heb al regelmatig dit soort situaties meegemaakt bij klanten, die pertinent hun eigen mail server wilde draaien. Maar vroeg of laat kwamen de problemen, zoals een IP wisseling, of nog erger dat de standaard IP reeksen van de ISP op een blacklist stonden zgn greylisted.
      Daarom zou ik als advies geven, neem bv een exchange account met MS, in combinatie met een backup mogelijk van acronis. Bent u zeker verzekerd dat de mail blijft werken ook als er eventueel brand op kantoor uitbreekt. Of de server komt in de problemen, en met de backup van Acronis bent u altijd verzekerd van geen verlies van mail.

      De blacklist check kunt u hier doen voor een complete /24 range http://www.bulkblacklistcheck.com/
      Maar zover ik u MX ip adres heb kunnen nagaan staat die op 2 blacklists.

      https://mxtoolbox.com/blacklists.aspx

      Succes met verdere uitzoeken.

      Reageer


      • #4
        Dit is wat hierboven (exchange account met MS) bedoelt wordt :

        Exchange Online: gehoste e-mail voor bedrijven (microsoft.com)

        Reageer


        • #5
          Als ik een vaag antwoord krijg, blijf ik aan de lijn tot ik iets hoor wat ik wat mee kan. Wat ik zeer zeker niet doe is me laten afschepen en dan een forum opzoeken waar ze je ook niet kunnen helpen. De enige die je kan helpen is Delta; op dit forum vind je enkel goedwillende medeklanten. Ik ken je situatie niet, maar als je iets vraagt wat domweg niet ondersteund wordt, ben je natuurlijk snel klaar...En: Heb je een zakelijk abo? Want als je een consumentenlijntje hebt, all bets are off.

          /update: Als ik Webkabouter goed lees krijgt Delta hier iets in haar schoen geschoven dat de beheerder van de mailserver van de klant eerst zelf zal moeten proberen. Zet de toon van 'delta beschadigt bedrijf' toch even in een ander licht.
          Laatst bewerkt door Koeba; 7 Jan 2022, 07:10.

          Reageer


          • #6
            Mail is zo 2005. Maar je kunt er maar van afhankelijk zijn.
            Laatst bewerkt door Koeba; 6 Jan 2022, 16:06.

            Reageer


            • #7
              Er zijn twee mogelijke problemen met deze mailserver:
              1. Als het een dynamisch ip-adres is, kun je daar nooit een mailserver op draaien. Het moet een vast ip-adres zijn uit een zakelijke pool.
              2. Er moet een reverse (PTR) record worden ingesteld door de zakelijke helpdesk zodat een 'nslookup <ipadres>' mail.vdmarchitecten.nl als resultaat teruggeeft.

              Als een van beide niet is uitgevoerd kun je nooit mails versturen via deze mailserver, tenzij je mail.zeelandnet.nl als smarthost instelt.

              Mail ontvangen is een ander hoofdstuk

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
                Als het een dynamisch ip-adres is, kun je daar nooit een mailserver op draaien. Het moet een vast ip-adres zijn uit een zakelijke pool.
                Nee hoor, kan ook anders worden opgelost @ https://www.strato.nl/hosting/wat-is-dyndns/

                Zakelijke pools zijn niet echt handig. Zakelijke pools maken gebruik van ip adressen die al een zgn. 'reputatie' hebben. Je kunt daar heel goed de mist mee ingaan: eerder gebruikte ip adressen die aan spamservers waren gekoppeld of adressen van domeinen die onder vuur lagen door spammers of dDOS aanvallen.
                Een nieuwe 'reputatie' opbouwen ging voorheen moeizaam, omdat bij gebruik ontvangende servers het ip adres niet kennen en dus niet vertrouwen. Resultaat: weigering van het IP adres of geslachtofferd worden door grey-listing loops. Gelukkig bestaan er tegenwoordig oplossingen in de vorm van SPF, DKIM en DMARC die je ip reputatie hoog houden, ook al is een ip adres op dat moment niet/minder bekend.
                @ https://nl.internet.nl/faqs/mailauth/

                In theorie kun je dus het beste een gloednieuw ip adres gebruiken omdat je dan weet dat het geen (abuse) reputatie heeft. En daarmee lopen we gelijk tegen een probleem op: IPv4 adressen raken op.
                @ https://www.bnr.nl/nieuws/technologi...essen-raken-op

                Oplossing: IPv6. Nog steeds niet populair maar echt onontkoombaar.
                @ https://www.sidn.nl/nieuws-en-blogs/...n-uitzondering

                Een IPv6 adres is _altijd_ uniek omdat dat adres gedeeltelijk de 'interface identifier' (het unieke MAC-adres van de netwerkkaart) bevat of handmatig is gegenereerd. Dan is SPF, DKIM en DMARC een goede oplossing om in een korte tijd een goede reputatie op te bouwen.

                Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
                Er moet een reverse (PTR) record worden ingesteld door de zakelijke helpdesk zodat een 'nslookup <ipadres>' mail.vdmarchitecten.nl als resultaat teruggeeft.
                Tegenwoordig is een PTR record ten zeerste aan te bevelen, maar niet noodzakelijk. Mailservers die alleen e-mail _ontvangen_ (die zijn er ook) kunnen makkelijk zonder. Versturen van e-mail kan dan wel een probleem zijn, omdat steeds meer ontvangende servers aan reversed DNS lookup doen. Heb zelf jaren zonder PTR record gewerkt, maar in die tijd maakte men nog weinig gebruik van dat soort validatie :-) Dat is nu inderdaad anders.

                Fijn weekend!
                Laatst bewerkt door Webkabouter; 7 Jan 2022, 12:28.
                Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
                  Er zijn twee mogelijke problemen met deze mailserver:
                  1. Als het een dynamisch ip-adres is, kun je daar nooit een mailserver op draaien. Het moet een vast ip-adres zijn uit een zakelijke pool.
                  2. Er moet een reverse (PTR) record worden ingesteld door de zakelijke helpdesk zodat een 'nslookup <ipadres>' mail.vdmarchitecten.nl als resultaat teruggeeft.

                  Als een van beide niet is uitgevoerd kun je nooit mails versturen via deze mailserver, tenzij je mail.zeelandnet.nl als smarthost instelt.

                  Mail ontvangen is een ander hoofdstuk
                  Is niet noodzakelijk, als je maar een geldig reverse op je IP adres heb. De shared hosting omgeving werkt onder een eigen reverse van de server IP.
                  En met volgende tool kun je snel controleren of de SPF in orde zijn van het domeinnaam:
                  https://www.dmarcanalyzer.com/nl/spf-2/checker/

                  En volgende is voor de leek helemaal top, https://mail-tester.com om heel snel fouten uit je email adres te halen.


                  Reageer


                  • #10
                    Jullie als forum zijn goed bezig, dit is echt waarvoor dit formum dient: chapeau!

                    En wat Koeba zegt: ""/update: Als ik Webkabouter goed lees krijgt Delta hier iets in haar schoen geschoven dat de beheerder van de mailserver van de klant eerst zelf zal moeten proberen. Zet de toon van 'delta beschadigt bedrijf' toch even in een ander licht"", daar sta ik helmaal achter.

                    En ik hoop echt dat vdmarchitecten eruit komen met de juiste oplossing.

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X