Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Brainwave: 2/3de Deco M5 met utp kabel verbinden met desktop.

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Brainwave: 2/3de Deco M5 met utp kabel verbinden met desktop.

    Kreeg een brainwave :-)
    Ferry tippie voor helpdesk.
    Had 1stedeco netjes met utp verbonden aan router.
    2de ergens in de huiskamer gedropt.
    3de boven op mijn "study" onder de desktop.
    Snelheden wifi super traag, zie bericht Super traag internet Wifi via modem en DecoM5 - ZeelandNet Serviceforum

    Dacht ineens, die utp kabel, die ik nu gebruik om snelheid bedraad te testen, als ik die nu eens in die 3de deco steek.
    Gedaan, Delta speedtest en ja hoor.
    Haal nu op desktop een snelheid van ca 400. Schommelde t(naast 1ste keer op 540) de laatste ca 4x 380 - 420
    In ieder geval beter, dan de max 250-260 via wifi. 5Ghz

    Bij netwerkverbindingen staat nu OOK dat de desktop verbonden is met ethernet, NAAST de wifi 5ghz.

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door cschults Bekijk bericht
    Kreeg een brainwave
    Bedraad is _altijd_ sneller dan draadloos, ook als het de communicatie tussen hub en Wifi satellieten betreft.
    Laatst bewerkt door Webkabouter; 3 Jan 2022, 17:55.
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
      Bedraad is _altijd_ sneller dan draadloos, ook als het de communicatie tussen hub en Wifi satellieten betreft.
      Ja klopt. Maar in dit geval gaat eea via wifi van 1ste deco naar 3de en dan pas bedraad naar pc.
      toch apart dat dan 2x zo snel is, als van ELKE deco of modem naar pc.
      DIE 3DE LIGT ONDRR DE PC.
      Laatst bewerkt door cschults; 3 Jan 2022, 21:14.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door cschults Bekijk bericht

        Ja klopt. Maar in dit geval gaat eea via wifi van 1ste deco naar 3de en dan pas bedraad naar pc.
        toch apart dat dan 2x zo snel is, als van 1ste deco of modem naar pc.
        Niet heel apart hoor. Gebeurt vaak.
        Laatst bewerkt door Koeba; 3 Jan 2022, 22:39.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

          Niet heel apart hoor.
          Expert in inhoudelijke toevoegingen?

          Reageer


          • #6
            Expert in in andermans topic een ander de maat nemen? Ach ja. Ik ben je geen uitleg verschuldigd.

            Reageer


            • #7
              Wanneer de laptop oud is en alleen 2,5Ghz Wifi aankan dan is dat niet vreemd. Door deze weer te bedraden haal je gewoon de snelheid wel (geen wifi).

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
                Wanneer de laptop oud is en alleen 2,5Ghz Wifi aankan dan is dat niet vreemd. Door deze weer te bedraden haal je gewoon de snelheid wel (geen wifi).
                Docht oal, waa bluuft tie
                Graag eerst even het 1ste bericht goed lezen.
                'k Weet dat echt lezen voor velen niet gemakkelijk is.
                Maar wel zo handig om dat eerst te doen, voordat je reageert.

                Reageer


                • #9
                  Nou, nou, ....ik lees het dan toch weer anders.
                  Ik heb óók gereageerd op uw ander, eerder, topic, mij niet tijdig realiserende dat dit topic gerelateerd is aan dat ander, eerder, topic: Super traag internet Wifi via modem en DecoM5 - ZeelandNet Serviceforum. Dus ja, de brainwave in dat topic gepost te hebben-, zo van 'ik heb de oplossing'-, zou minder vergissingen in de hand kunnen werken, dan het openen van een nieuw topic dat over hetzelfde onderwerp gaat. In ieder geval heeft u wel uw oplossing gepost en daarvoor ben ik u zeer erkentelijk; het kan anderen helpen.

                  Reageer


                  • #10
                    spunsjketa daarom had ik link ook in dit 1ste bericht gezet.
                    leek mij duidelijker om dit apart te posten.
                    die andere mogelijkheid is nog steeds NIET naar tevredenheid opgelost.
                    mijn desktop werkt nu iets sneller, maar de laptop van mijn vrouw nog steeds iets van rond de 160mbs met uitschieters naar 260.
                    met een abbo van 1000
                    dat was er ook met abbo van 400.
                    toen we overgingen naar de 1gbs kregen we hier wifi snelheden van ca 600 mbs, wat dan inzakte en na reset modem weer 600 werd.
                    nu, helpt reset modem ook niet meer.

                    Reageer


                    • #11
                      cschults Ja, ik snap u wel dat u het zo gedaan hebt, maar zoals ik al zei het was voor mij ook niet meteen duidelijk dat dit topic over hetzelfde onderwerp ging als het vorige.
                      Heeft u ook wel eens de signaal sterktes gemeten van die Deco's en Wifi van modem/router? Het is wel vervelend als u zo'n abonnement heeft maar u haalt onvoldoende snelheid; dat wat een bron van vreugde zou moeten zijn wordt zo een bron van ergernis.
                      Ik heb de Cisco van de Delta in bridgemode staan en daarachter zitten dan Asus routers in een Ai-mesh configuratie. Ik heb daar veel problemen mee gehad. De eerste verbetering was het inruilen van beide apparaten tegen een nieuwe set. Van de oude set bleek uiteindelijk een van de voedingen niet helemaal jofel.... Maar de uiteindelijke oplossing kwam pas na diverse firmware updates van Asus; het netwerk is stabiel en snel conform mijn abonnement. Vandaar mijn opmerking daar over in het vorige topic.
                      Wat ook nog een rol speelde was het netwerk van de omvormer van mijn zonnepanelen; dat ging over TP-link power plugs en stoorde op m.n. een WiFi client in het netwerk. Sinds ik de power plugs heb vervangen met een WiFi antenne op de omvormer is ook die storing weg. Het enige wat ik nog kan bedenken is alles echt uit zetten, alles controleren op de meest recente firmware en drivers en het netwerk volgens voorschriften van de apppartuur helemaal opnieuw op zetten. Ik ben wel benieuwd wat de oplossing is en wat het probleem dan is geweest. Succes!

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X