Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Download snelheid veel lager dan abonnement.

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Download snelheid veel lager dan abonnement.

    Ik heb een abonnement van 1000 mbps download en 100 mbps upload. Het modem is de 3890v3.
    De max downloadsnelheid is rond de 600 mbps en de upload ligt rond de 95. Deze heb ik als volgt vastgesteld. Op poort 1 van het modem een laptop verbonden met een cat. 6 kabel. En hierna meerdere snelheidstesten uitgevoerd.
    Ik heb de testen uitgevoerd met de modem in bridgemode en zonder bridgemode.
    de upload snelheid is conform het abonnement. Alleen de download presteert er sterk onder.

    ​​​​​​​Modem ook al een keer gereset; zonder resultaat.

    Ieland een idee wat de oorzaak kan zijn en de mogelijke oplossing?

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door Pascal_zld Bekijk bericht
    Ik heb een abonnement van 1000 mbps download en 100 mbps upload. Het modem is de 3890v3.
    De max downloadsnelheid is rond de 600 mbps en de upload ligt rond de 95. Deze heb ik als volgt vastgesteld. Op poort 1 van het modem een laptop verbonden met een cat. 6 kabel. En hierna meerdere snelheidstesten uitgevoerd.
    Ik heb de testen uitgevoerd met de modem in bridgemode en zonder bridgemode.
    de upload snelheid is conform het abonnement. Alleen de download presteert er sterk onder.

    Modem ook al een keer gereset; zonder resultaat.

    Ieland een idee wat de oorzaak kan zijn en de mogelijke oplossing?
    Beter even bellen naar klantenservice, kunnen ze meekijken.

    Reageer


    • #3
      Hallo Pascal_zld, heb je inmiddels contact gehad met onze helpdesk? En is het allemaal opgelost?

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Pascal_zld Bekijk bericht
        Ik heb een abonnement van 1000 mbps download en 100 mbps upload. Het modem is de 3890v3.
        De max downloadsnelheid is rond de 600 mbps en de upload ligt rond de 95. Deze heb ik als volgt vastgesteld. Op poort 1 van het modem een laptop verbonden met een cat. 6 kabel. En hierna meerdere snelheidstesten uitgevoerd.
        Ik heb de testen uitgevoerd met de modem in bridgemode en zonder bridgemode.
        de upload snelheid is conform het abonnement. Alleen de download presteert er sterk onder.

        ​​​​​​​Modem ook al een keer gereset; zonder resultaat.

        Ieland een idee wat de oorzaak kan zijn en de mogelijke oplossing?
        Dat is hier ook zo monteurs al geweest die kunnen het ook niet oplossen.

        Reageer


        • #5
          Herkenbaar. Ik heb 1GB up en downloaden (glasvezel). Die laatste haalt het bij mij ook niet. Bij lange na niet zelfs. De monteur die bij mij kwam kijken (ik had het zelf aangesloten) kon alleen maar zuchten en aangeven dat dit zo is bij Delta. Bij Caiway had ik dit probleem niet.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door mrmeere Bekijk bericht
            Herkenbaar. Ik heb 1GB up en downloaden (glasvezel). Die laatste haalt het bij mij ook niet. Bij lange na niet zelfs. De monteur die bij mij kwam kijken (ik had het zelf aangesloten) kon alleen maar zuchten en aangeven dat dit zo is bij Delta. Bij Caiway had ik dit probleem niet.
            Wat kan ik verwachten van de internetsnelheid op mijn adres? | DELTA Fiber Nederland BV

            Reageer


            • #7
              Dank Diepinter. Maar dit ken ik al. Gemiddelde 440 en max 480 met downloaden op een glasvezel abonnement van 1gb up en down is dus niet wat ik mag verwachten.

              Reageer


              • #8
                Hier schrik ik enorm van.
                Dit is zeker geen applaus waard of om trots op te zijn.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door mrmeere Bekijk bericht
                  Dank Diepinter. Maar dit ken ik al. Gemiddelde 440 en max 480 met downloaden op een glasvezel abonnement van 1gb up en down is dus niet wat ik mag verwachten.
                  Dat hangt er helemaal vanaf. Als je verwachting is dat je op 1 apparaat die volle gigabit haalt dan zul je daar je best voor moeten doen (een stevige computer die je bekabeld aansluit haalt normaal gesproken 800-900). Als je die 440/480 haalt via wifi dan heb je al deftige spullen hoor.

                  Reageer


                  • #10
                    Bekabeld gemeten op glas. Op zich niks mis mee ! Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: 01 Dec. 22 06.22.jpg
Bekeken: 301
Grootte: 62,9 Kb
ID: 212049

                    Reageer


                    • #11
                      Ook ik heb even gemeten voor je. Op de coax, bekabeld via modem in bridge mode, via externe router en nog een switch ertussen.
                      Bijgevoegde bestanden

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Ferry Bekijk bericht
                        Hallo Pascal_zld, heb je inmiddels contact gehad met onze helpdesk? En is het allemaal opgelost?
                        Ik heb net een vergelijkbaar bericht geplaatst. Met nog lagere snelheden. Reactie helpdesk,
                        ja dat ligt aan de wifi, invloed andere apparaten etc.
                        Dus kunnen we niks aan doen.
                        Oh, Ja Misschien een en ander anders inrichten, want dat kan ook wel eens helpen.
                        Nou, zolang tablet en laptop op diverse plaatsen dezelfde lagere snelheid doorgeven, ga ik echt niet proberen tv etc ergens anders neer te zetten.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door mrmeere Bekijk bericht
                          Herkenbaar. Ik heb 1GB up en downloaden (glasvezel). Die laatste haalt het bij mij ook niet. Bij lange na niet zelfs. De monteur die bij mij kwam kijken (ik had het zelf aangesloten) kon alleen maar zuchten en aangeven dat dit zo is bij Delta. Bij Caiway had ik dit probleem niet.
                          Hier geen enkel probleem, trek de hele lijn dicht wanneer ik het wel 940/950 up en down (de 94% die te lezen is op https://www.delta.nl/klantenservice/...op-mijn-adres/ want je hebt je tcp/ip overhead van ong 10%).

                          Oorspronkelijk gepost door cschults Bekijk bericht

                          Ik heb net een vergelijkbaar bericht geplaatst. Met nog lagere snelheden. Reactie helpdesk,
                          ja dat ligt aan de wifi, invloed andere apparaten etc.
                          Dus kunnen we niks aan doen.
                          Oh, Ja Misschien een en ander anders inrichten, want dat kan ook wel eens helpen.
                          Nou, zolang tablet en laptop op diverse plaatsen dezelfde lagere snelheid doorgeven, ga ik echt niet proberen tv etc ergens anders neer te zetten.
                          en
                          Oorspronkelijk gepost door mrmeere Bekijk bericht
                          Dank Diepinter. Maar dit ken ik al. Gemiddelde 440 en max 480 met downloaden op een glasvezel abonnement van 1gb up en down is dus niet wat ik mag verwachten.


                          Misschien een domme vraag hoor, je test toch wel bekabeld?
                          Wat de helpdesk zegt klopt wel, de modems zijn geen WiFi 6 modems en blijven dus hangen rond ongeveer 400/500mbps up/down...
                          Laatst bewerkt door hm_aapje; 3 Jan 2022, 14:26.

                          Reageer


                          • #14
                            hm_aapje bekabeld ruim 900. Wifi max 240.
                            paar maanden geleden na reset modem wifi ruim 600. Zakte na week weer.
                            tip van delta elke maand reset doen :-)
                            vandaag na reset bedroevend laag.
                            heb daar bericht over geplaatst, vandaag.

                            Reageer

                            Om te reageren, moet je eerst .

                            verwerken...
                            X