Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Bestanden met ftp op people.zeelandnet zetten.

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Bestanden met ftp op people.zeelandnet zetten.

    Hallo,

    Ik kon altijd bestanden met ftp op mijn persoonlijke homepage people.zeeland zetten. Dat ging altijd met standaard ftp en poort 21.Dat lukt niet meer. Wie kan mij helpen?

    Ik heb al van alles geprobeerd: port forwarding op router, instellingen virusscanner, firewall

    M.vr.gr.

    Jan Flikweert


  • #2
    Welk ftp programma gebruik je? Volgens mij zijn vanuit de meeste browsers de ftp opties uitgeschakeld vanwege security.

    vanaf mijn ipad kan ik in ieder geval wel een ftp verbinding op poort 21 opzetten naar people.zeelandnet.nl, het lijkt dus niet aan de server te liggen.

    Toevoeging: blijft dat ftp geen protocol van deze tijd is en de gegevens plaintext in de tcp paketten staan (van je hoofdaccount), security wijs niet echt een aanrader.
    Laatst bewerkt door reddwarf; 7 Nov 2021, 18:18.

    Reageer


    • #3
      Eens met @reddwars. Het ligt niet aan de server van Zeelandnet; ik kan gewoon uploaden. Gebruik een ftp-programma zoals FileZilla. werkt simpel.

      Reageer


      • #4
        onderstaand hoe je filezilla moet instellen. Succes

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door hansi Bekijk bericht
          onderstaand hoe je filezilla moet instellen. Succes
          Dit ga ik proberen.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht
            Welk ftp programma gebruik je? Volgens mij zijn vanuit de meeste browsers de ftp opties uitgeschakeld vanwege security.

            vanaf mijn ipad kan ik in ieder geval wel een ftp verbinding op poort 21 opzetten naar people.zeelandnet.nl, het lijkt dus niet aan de server te liggen.

            Toevoeging: blijft dat ftp geen protocol van deze tijd is en de gegevens plaintext in de tcp paketten staan (van je hoofdaccount), security wijs niet echt een aanrader.

            Ik heb zelf een programma gemaakt wat altijd werkte. Kan uiteraard ook iets bij mij in de beveiliging zijn of in de router.

            Reageer


            • #7
              Hallo,

              Ik heb de oplossing gevonden! De firewall van mijn router stond op "high". Poort 21 zal er zo niet doorheen komen. En zoals er terecht werd opgemerkt verzend je met de firewall uit onbeveiligd gebruikersnaam, wachtwoord en andere data. Zoals ik het nu zie, ondersteunt people.zeelandnet geen beveiligde verbinding. Daar zal ook geen VPN tegen helpen.

              Is allemaal prima, maar goed om te weten.

              M.vr.gr.

              Jan Flikweert

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X