Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Snelheid WiFi Internet bij 400 versus 1000 Mb

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Snelheid WiFi Internet bij 400 versus 1000 Mb

    Heb nu abbo van 400 Mbs, Gemiddelde WiFi snelheid is in werkelijkheid net geen 200.
    Stap ik nu over op 1000 Mbs kan ik dan verwachten dat WiFi dan ca. 500 Mbs wordt ??

    Advies was om ca. maandelijks router/modem te resetten. Ach paar keer gedaan, maar na nog geen 2 weken is het weer terug naar ca. 195.


  • #2
    Die snelheidsverhoging naar 1000/100 gaat je in ieder geval niet helpen om je wifi snelheid hoger te krijgen. Met wifi 5G zou je in de buurt van het modem wel hoger moeten kunnen uitkomen dan 200 Mbps.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht
      Die snelheidsverhoging naar 1000/100 gaat je in ieder geval niet helpen om je wifi snelheid hoger te krijgen. Met wifi 5G zou je in de buurt van het modem wel hoger moeten kunnen uitkomen dan 200 Mbps.
      Dan kan ik die 3 euro extra wel uitsparen :-)

      Reageer


      • #4
        Ik zit er ook weer aan te denken om teru te gaan naar 400 Mbps…. Die tik ik al met moeite aan als ik meerdere zaken tegelijk start, maar ja.. het is dat het kan he ;-)

        Reageer


        • #5
          Ik ben ook onlangs overgestapt naar 1000 Mbps, op acht meter van het modem haal ik dit, zie bijlage, met een kabel kom ik op ong. 970 Mbps.

          Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Schermafbeelding 2021-10-31 om 16.17.35.png
Bekeken: 577
Grootte: 114,9 Kb
ID: 207017
          Bijgevoegde bestanden

          Reageer


          • #6
            Met de speedtest haal ik ongeveer de 940/125 maar tijdens dagelijks gebruik kom ik daar lange bij na niet aan… dagelijks heb ik uitschieters tot max 400 Mbps naar de buitenwereld.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Kennie-L Bekijk bericht
              Ik ben ook onlangs overgestapt naar 1000 Mbps, op acht meter van het modem haal ik dit, zie bijlage, met een kabel kom ik op ong. 970 Mbps.

              Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Schermafbeelding 2021-10-31 om 16.17.35.png
Bekeken: 577
Grootte: 114,9 Kb
ID: 207017
              Heb ook 1000mb werkt perfect zie foto

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door buizerd Bekijk bericht

                Heb ook 1000mb werkt perfect zie foto
                Hoe de oorspronkelijke vraagstelling van cschults over de snelheid via WiFi verzandt in speedtests met bedrading!. Laat de expert maar uitleggen hoe je je snelheid via WiFi aan te passen.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door hillebregt Bekijk bericht

                  Hoe de oorspronkelijke vraagstelling van cschults over de snelheid via WiFi verzandt in speedtests met bedrading!. Laat de expert maar uitleggen hoe je je snelheid via WiFi aan te passen.
                  Mijn schermafbeelding is via wifi.
                  Laatst bewerkt door Kennie-L; 1 Nov 2021, 07:48.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door hillebregt Bekijk bericht

                    Hoe de oorspronkelijke vraagstelling van cschults over de snelheid via WiFi verzandt in speedtests met bedrading!. Laat de expert maar uitleggen hoe je je snelheid via WiFi aan te passen.
                    Dat heb ik gezien maar heb al heel wat testen gedraaid in 33 jaar internet maar het ligt niet enkel aan de snelheid uit de modem maar ook hoe oud is de laptop en wat staat erop win10 en heb je alle drivers geüpdate of heb je enkel maar windows erop gezet maar de systeembussen en de rest daarvan helemaal niet heb geïnstalleerd en tegenwoordig moet alles via de wifi mijn ervaring is daar in gebruik zo weinig mogelijk want de veiligheid is stukken minder dan met een kabel eraan.
                    Heb zelf altijd een pc of diversen pc's in huis gehad 1 voor me eigen voor grabit en de andere om te testen is hobby en daar is het zo welke kabel gebruik je cat5 kan niet zo snel als een cat7 kabel en bij de delta kreeg altijd catt 5 kabel als standaard erbij nu zijn na 25 jaar naar catt 6 gegaan omdat alles sneller en sneller moet
                    Laatst bewerkt door _onbekend_2; 1 Nov 2021, 11:45.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door buizerd Bekijk bericht

                      Dat heb ik gezien maar heb al heel wat testen gedraaid in 40 jaar internet maar het ligt niet enkel aan de snelheid uit de modem maar ook hoe oud is de laptop en wat staat erop win10 en heb je alle drivers geüpdate of heb je enkel maar windows erop gezet maar de systeembussen en de rest daarvan helemaal niet heb geïnstalleerd en tegenwoordig moet alles via de wifi mijn ervaring is daar in gebruik zo weinig mogelijk want de veiligheid is stukken minder dan met een kabel eraan.
                      Heb zelf altijd een pc of diversen pc's in huis gehad 1 voor me eigen voor grabit en de andere om te testen is hobby en daar is het zo welke kabel gebruik je cat5 kan niet zo snel als een cat7 kabel en bij de delta kreeg altijd catt 5 kabel als standaard erbij nu zijn na 35 jaar naar catt 6 gegaan omdat alles sneller en sneller moet
                      Je kunt best lang op internet zitten maar 40 jaar lijkt me een beetje onwaarschijnlijk want dan zat je nog op arpanet.

                      Internet in Nederland is er pas sinds 1988.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

                        Je kunt best lang op internet zitten maar 40 jaar lijkt me een beetje onwaarschijnlijk want dan zat je nog op arpanet.

                        Internet in Nederland is er pas sinds 1988.
                        33 jaar dus heb het aangepast

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door hillebregt Bekijk bericht

                          Hoe de oorspronkelijke vraagstelling van cschults over de snelheid via WiFi verzandt in speedtests met bedrading!. Laat de expert maar uitleggen hoe je je snelheid via WiFi aan te passen.
                          Nou kennie-l is duidelijk wifi en de opm van reddwarf i houdelijk gelezen ook.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door buizerd Bekijk bericht

                            Dat heb ik gezien maar heb al heel wat testen gedraaid in 33 jaar internet maar het ligt niet enkel aan de snelheid uit de modem maar ook hoe oud is de laptop en wat staat erop win10 en heb je alle drivers geüpdate of heb je enkel maar windows erop gezet maar de systeembussen en de rest daarvan helemaal niet heb geïnstalleerd en tegenwoordig moet alles via de wifi mijn ervaring is daar in gebruik zo weinig mogelijk want de veiligheid is stukken minder dan met een kabel eraan.
                            Heb zelf altijd een pc of diversen pc's in huis gehad 1 voor me eigen voor grabit en de andere om te testen is hobby en daar is het zo welke kabel gebruik je cat5 kan niet zo snel als een cat7 kabel en bij de delta kreeg altijd catt 5 kabel als standaard erbij nu zijn na 25 jaar naar catt 6 gegaan omdat alles sneller en sneller moet
                            Klopt iets niet. Als ik laptop of tablet opstart en snelheid test, is of windows of android geladen. Dan hebben drivers etc geen invloed op die te meten snelheid, wel hoe snel mijn laptop in dagelijks gebruik is. Wat ook weer afhankelijk is van procesor, geheugen etc.
                            en JA met kqbel werkt sneller, ook bekend, maar het ging of gaat in mijn geval over wifi.

                            Reageer


                            • #15
                              Mijn conclusie lijkt te zijn. Opwaarceren naar 1 gbs loont de moeite, als ik eea zo lees.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X