Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Dynamic range window violation

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Dynamic range window violation

    Sinds kort klapt de internet-verbinding eruit. In het logboek van het modem staat de melding Dynamic range window violation
    Volgens de helpdesk van Delta is niets aan de hand met de verbinding, echter blijf wel storingen houden.
    Als ik de melding opzoek op internet heeft deze melding te maken met de coax-aansluiting.
    Iemand een idee hoe dit op de lossen?

    Modem is Sagecom softwareversie 3.0

    bvd




  • #2
    De vaststelling dat er niets mis is met de verbinding zegt helemaal niets van het probleem dat jij lokaal ervaart en kan nooit op afstand worden gecontroleerd, tenzij de verbinding helemaal wegvalt (en dan nog moet de klantenservice het geluk hebben dat dat net op dat moment gebeurt).

    Zet het modem uit en draai de coax kabel aan zowel de splitterzijde als aan de modem/routerzijde los en zet beiden vervolgens weer voorzichtig vast (denk aan de koperen kern in het midden, die moet recht in de modem en splitter gaan).
    Zet daarna je modem aan en kijk of het probleem is opgelost. Meestal is het een issue mbt stroomvoorziening upstream/downstream (verschil mag niet meer dan 5dB zijn).

    Werkt dit niet, dan zou ik het kabelmodem om laten wisselen en daarbij gelijk de splitter en coaxkabel laten checken.
    Laatst bewerkt door Webkabouter; 19 Sep 2021, 10:59.
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

    Reageer

    Om te reageren, moet je eerst .

    verwerken...
    X