Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Sagemcom moden f@st 3890V3 niet bereikbaar

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Je kunt natuurlijk ook altijd een traceroute doen om al je ip-adressen te bekijken.

    Voer een traceroute uit in macOS | Linux Hosting (cPanel) - GoDaddy Help NL
    Laatst bewerkt door driepinter; 20 Sep 2021, 18:17.

    Reageer


    • #17
      Dat werkt dus niet lekker met een kabelmodem/sagemcom in bridge mode, bij een traceroute kom je als eerste een 10.105.127.x adres tegen voordat je de normale routers ziet… in ieder geval niet je eigen publieke adres

      Reageer


      • #18
        Ik gebruik het zelf nooit hiervoor, maar met nslookup schijnt het ook te werken :

        nslookup myip.opendns.com resolver1.opendns.com

        Server: dns.opendns.com
        Address: 208.67.222.222

        Non-authoritative answer:
        Name: myip.opendns.com
        Address: 82.176.xxx.xxx
        Laatst bewerkt door driepinter; 20 Sep 2021, 21:32.

        Reageer


        • #19
          Hallo Driepinter: Wanneer ik intype in cmd: nslookup dns.opendns.com dan krijg ik als server: UnKnown en als adress: mijn 172.16.110.x (= mijn extreme routeradres) . Als non-authoritative answer: Name: dns.opendns.com met adresses:208.67.222.222 en 208.67.220.220
          Vreemd is ook dat ik geen enkel device een vast ip-adres kan geven. De Airport Extreme deelt DHCP uit vanaf 172.16.110.45 t/m 200. Zolang ik mijn PC of iMac of TV of Humax instel op automatisch ip adres ophalen werkt alles prima. Stel ik een vast ip-adres in bv. 172.16.110.15 voor bv mijn PC dan gaat het mis. Geen internet meer.

          Reageer


          • #20
            Ik weet hier ook niet 123 een passend antwoord op, maar het is duidelijk dat er iets niet goed zit in je
            configuratie (setup).

            Je zou het commando nog eens kunnen proberen wanneer je een pc of laptop rechtstreeks aansluit op de Sagemcom zonder Airport dus.

            Je kunt natuurlijk ook geen twee Airports achter elkaar aansluiten want dan krijg je dubbel NAT.
            Laatst bewerkt door driepinter; 28 Sep 2021, 08:58.

            Reageer


            • #21
              De 2e Airport is een express versie dus geen router. die heeft een ip-adres binnen de DHCP range en als gateway de gateway van mijn airport-extreme. Dat werkt tot nu toe prima. Loop ik met mijn iphone van de huiskamer(waar de Extreme staat) naar de kamer waar de airport express staat , dan zie je de wifi verbinding automatische connecten met het dichtsbijzijnde wifinetwerkt. Maar in ieder geval bedankt en zo heeft een mens wat uit te puzzelen. Zodra ik de oplossing heb geeft ik deze aan jullie bedankt. Trouwens een top forum!!

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X