Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Muis

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Muis

    Op mijn (nieuwe) HP laptop blijft mijn muis steeds stilstaan; na wat schudden doet-ie het wel weer, maar héél irritant.
    Ik wil niet steeds het 'stikkie' eruit en erin doen (dan doet-ie het wel goed).

    Wie herkent het probleem en heeft DE oplossing ? (Ubuntu-Linux)

  • #2
    Geen idee gebruik een usb muis tijdelijk en ga voor je touchpad naar een pc boer. Er kan misschien ook wat troep daar zitten. Of verkeerde montage en als je zegt nieuwe heb je nog garantie ga dan terug naar de verkoper.

    Reageer


    • #3
      ik werk niet graag met het touchpad, en die garantie? Uitgepakte (goeie) muis is niet te ruilen, helaas...
      Dus geen oplossing voor mij ! Dank voor je reactie, dat wel!

      Reageer


      • #4
        Misschien de muis verwijderen uit je configuratie beheer. Daarna opnieuw opstarten met de muis aangesloten.
        Of kijken of er misschien nieuwe drivers te downloaden zijn en die installeren.

        Reageer


        • #5
          Ik zou in ieder geval de bluetooth powersave mode uitzetten en kijk hoe de IdleTimout staat in /etc/bluetooth/input.conf

          Reageer


          • #6
            volgens mij Windows - oplossingen ???

            Reageer


            • #7
              Ik gebruik met succes een Logitech M235 muis met Ubuntu 20.04.3

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door hswartjes Bekijk bericht
                volgens mij Windows - oplossingen ???
                Het is niet de gewoonte dat je zelf bepaalt wat de inhoud van de reacties op je vraag is

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door hswartjes Bekijk bericht
                  volgens mij Windows - oplossingen ???
                  Dat zijn toch echt linux files…

                  google eens op ubuntu bluetooth powersave

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door hswartjes Bekijk bericht
                    volgens mij Windows - oplossingen ???
                    De map /etc bevindt zich in de hoofdmap van een *nix systeem. Het bevat configuratiebestanden van programma's die nodig zijn om het systeem op te starten en (soms) enkele logbestanden. In Windows wordt ook wel eens een map/directory aangemaakt met deze naam, maar dat is voornamelijk bij opensource programma's waarvan de maker(s) de *nix stijl willen handhaven (Windows heeft een andere bestandstructuur mbt opslag programma's en configuraties).
                    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door hswartjes Bekijk bericht
                      Wie herkent het probleem en heeft DE oplossing ? (Ubuntu-Linux)
                      Op je systeem staat een tekstbestandje dat wordt aangemaakt bij het opstarten van je notebook: dmesg (staat waarschijnlijk in de /etc/rc.d folder) en kijk wat daar in staat mbt je mouse driver en je USB poort(en). Soms is daar al te zien dat er iets niet goed gaat bij het initialiseren van betreffende driver(s).
                      Het is ook mogelijk dat je je packages moet updaten. Zie @ https://linuxhint.com/update_all_packages_ubuntu/

                      Geb
                      ruik je de laatste versie van Ubuntu?
                      https://wiki.ubuntu.com/FocalFossa/R...4_LTS_or_19.10

                      Probeer anders het NL Ubuntu forum eens @ https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?board=8.0
                      Laatst bewerkt door Webkabouter; 3 Sep 2021, 11:35.
                      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                      Reageer


                      • #12
                        ok, dank! het proberen zeker waard !

                        Reageer


                        • #13
                          en ja, ik heb de meest recente versie

                          Reageer


                          • #14
                            Kwam je laptop met Linux? Of heb je dat er zelf op gezet, of laten doen door iemand die zei dat dat een goed idee was?
                            Als je wilt dat het ‘gewoon werkt’ neem dan een bedrade muis, of gebruik Windows.
                            Als het iemand anders zijn idee was, vraag die persoon dan ook om dit probleem op te lossen.
                            Hier in huis was het werkend krijgen van muis en touchpad (na de slaapstand) in combinatie met Linux een behoorlijke onderneming met andere stuurprogramma’s, instellingen en het uitvoeren van een script bij het weer wakker worden van het apparaat. Dat was Linux Mint, net als Ubuntu gebaseerd op Debian.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
                              Als je wilt dat het ‘gewoon werkt’ neem dan een bedrade muis, of gebruik Windows
                              'Gebruik Windows als je een probleem hebt met connectivity'. Ik was juist om die reden geswitched naar Linux. Oudere hardware werkt nl prima met *nix exoten, helaas in tegenstelling tot MS en Apple die hele volksstammen dwingt om om de zoveel jaar nieuwe hardware aan te schaffen, al was het maar voor de updates en driversupport :-(

                              Sjappo hswartjes , je hebt gewoon een goede keus gemaakt en ik weet zeker dat je die muis weer aan de praat krijgt!
                              Laatst bewerkt door Webkabouter; 4 Sep 2021, 00:21.
                              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X