Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Ervaringen Glasvezel

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Ervaringen Glasvezel

    Zijn er al mensen met ervaringen met Glasvezel van Delta,?
    Zo ja hoe is het bereik en bevalt het.

    Ik had ergens gelezen dat het nieuwe modem niet in bridge modus gezet kon , kan worden klopt dit?
    mochten wij op glasvezel over stappen en het bereik of iets is niet voldoende zou ik graag mijn NetGear er tussen hangen.

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door Zeeuwse90 Bekijk bericht
    Ik had ergens gelezen dat het nieuwe modem niet in bridge modus gezet kon , kan worden klopt dit?
    mochten wij op glasvezel over stappen en het bereik of iets is niet voldoende zou ik graag mijn NetGear er tussen hangen.
    Omdat het modem niet in Bridge gezet kan worden (wel met Business pack) kan dit helaas dus niet.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

      Omdat het modem niet in Bridge gezet kan worden (wel met Business pack) kan dit helaas dus niet.
      Dan mag ik hopen dat het bereik top is en alles goed werkt ook het 2.4 kanaal anders kan ik mijn rookmelders ook weg doen.
      net als ik dus begrijp mijn NetGear router, Anders waarom overstappen?

      Reageer


      • #4
        Ik hoop niet dat de rookmelders afgaan als het glasvezel aanstaat Zeeuwse90 anders gaat er iets niet goed

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door keestramper Bekijk bericht
          Ik hoop niet dat de rookmelders afgaan als het glasvezel aanstaat Zeeuwse90 anders gaat er iets niet goed


          Dan gaat er inderdaad iets niet goed maar dat was niet wat ik bedoelde.
          De vraag was of er mensen zijn met ervaringen met glasvezel & het modem.
          En het bereik hiervan ik neem aan dat er geen antennes op zitten… ?
          en of hij 2.4 ondersteund.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Zeeuwse90 Bekijk bericht

            Dan mag ik hopen dat het bereik top is en alles goed werkt ook het 2.4 kanaal anders kan ik mijn rookmelders ook weg doen.
            net als ik dus begrijp mijn NetGear router, Anders waarom overstappen?
            Wanneer het Wifi bereik van de glasvezel router niet voldoende is daar levert Delta als oplossing Mesh Wifi-punten voor :

            Verschillende apparaten als extra wifi-punt in huis | DELTA

            Dan kun je op het Glasvezel modem de Wifi uitschakelen en verder dan gebruiken van de Mesh Wifi-punten.

            De kun je ook huren voor 3 euro per maand zodat je het eerst eens kunt proberen voordat je ze aanschaft.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

              Wanneer het Wifi bereik van de glasvezel router niet voldoende is daar levert Delta als oplossing Mesh Wifi-punten voor :

              Verschillende apparaten als extra wifi-punt in huis | DELTA

              Dan kun je op het Glasvezel modem de Wifi uitschakelen en verder dan gebruiken van de Mesh Wifi-punten.

              De kun je ook huren voor 3 euro per maand zodat je het eerst eens kunt proberen voordat je ze aanschaft.
              Je kan ook gewoon 12 maanden gratis het businesspack nemen en deze vroegtijdig opzeggen en omzetten naar een klantenabo.
              Dat heb je toch het Titanium-modem, die pakken ze je niet meer af :-) Tip van de helpdesk van Delta.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                Je kan ook gewoon 12 maanden gratis het businesspack nemen en deze vroegtijdig opzeggen en omzetten naar een klantenabo.
                Dat heb je toch het Titanium-modem, die pakken ze je niet meer af :-) Tip van de helpdesk van Delta.
                Aha, dit bedoel je dus ?
                Bijgevoegde bestanden

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

                  Aha, dit bedoel je dus ?
                  Yes, wel telefonisch bestellen en aangeven dat je een modem in bridge wil. Anders moet je later nog eens bellen en omruilen,
                  Bij een business pack heb je recht op een modem die in bridge kan, maar je moet daar wel om vragen, dit is niet standaard.

                  Wanneer je het businesspack opzegd na een maand (of 11 maanden) hou je het modem,

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                    Yes, wel telefonisch bestellen en aangeven dat je een modem in bridge wil. Anders moet je later nog eens bellen en omruilen,
                    Bij een business pack heb je recht op een modem die in bridge kan, maar je moet daar wel om vragen, dit is niet standaard.

                    Wanneer je het businesspack opzegd na een maand (of 11 maanden) hou je het modem,
                    Vreemde constructie zeker > Tip van de helpdesk van Delta.
                    Voordeel is dat je dan wel de modem hebt maar voor mij te veel gedoe.
                    Vind het best bizar dat het zo moet & Je maar Mesh punten moet kopen of huren mocht het signaal niet voldoende zijn, Aan de andere kant hangt er hier nu ook een versterker boven dus eigenlijk tja…

                    Vraag blijft zijn er mensen met ervaringen ?

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Zeeuwse90 Bekijk bericht

                      Vreemde constructie zeker > Tip van de helpdesk van Delta.
                      Voordeel is dat je dan wel de modem hebt maar voor mij te veel gedoe.
                      Vind het best bizar dat het zo moet & Je maar Mesh punten moet kopen of huren mocht het signaal niet voldoende zijn, Aan de andere kant hangt er hier nu ook een versterker boven dus eigenlijk tja…

                      Vraag blijft zijn er mensen met ervaringen ?
                      Het is allemaal vreemd. Caiway en Delta zijn zusjes. Caiway blijft zijn liederlijke prijzen hanteren terwijl het zusje gaat stunten.
                      Ze maken gebruik van elkaars medewerkers en voorraden. Maar toch laten ze toe dat je van de een naar de ander gaat, korting pakt en dat ze er zelf ook nog eens een administratieve last door krijgen en ook nog eens de Caiwayspullen innemen en weer dezelfe spullen opsturen uit naam van Delta.

                      Dan denk ik waar zijn ze nu mee bezig? Is dit moedwil of komt er na een maand een brief aan de Caiwayklanten dat Caiway gaat stoppen en krijgen de Caiwayklanten alsnog de Delta-abonnementen? Dan zou het handig zijn dat ze daar nu alvast transparant over zijn zodat ik nu niet al die toestanden uit moet halen.
                      Hier is of heel goed over nagedacht of heel slecht. Zeg het maar….

                      Ik ga eerst Caiway bellen morgen om ze daar nog eens de kast uit te vegen waarom ze de prijzen niet ook meteen verlagen en willen ze niks dan is mijn volgende telefoontje aan Delta. Met een beetje pech krijg ik dan dezelfde medewerker aan de lijn die ik eerst de kast uitgekeerd heb die me vervolgens het Delta-abo gaat verkopen. Wat een kermis.
                      Laatst bewerkt door Bordewolf; 1 Sep 2021, 22:00.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                        Het is allemaal vreemd. Caiway en Delta zijn zusjes. Caiway blijft zijn liederlijke prijzen hanteren terwijl het zusje gaat stunten.
                        Ze maken gebruik van elkaars medewerkers en voorraden. Maar toch laten ze toe dat je van de een naar de ander gaat, korting pakt en dat ze er zelf ook nog eens een administratieve last door krijgen en ook nog eens de Caiwayspullen innemen en weer dezelfe spullen opsturen uit naam van Delta.

                        Dan denk ik waar zijn ze nu mee bezig? Is dit moedwil of komt er na een maand een brief aan de Caiwayklanten dat Caiway gaat stoppen en krijgen de Caiwayklanten alsnog de Delta-abonnementen? Dan zou het handig zijn dat ze daar nu alvast transparant over zijn zodat ik nu niet al die toestanden uit moet halen.
                        Hier is of heel goed over nagedacht of heel slecht. Zeg het maar….

                        Ik ga eerst Caiway bellen morgen om ze daar nog eens de kast uit te vegen waarom ze de prijzen niet ook meteen verlagen en willen ze niks dan is mijn volgende telefoontje aan Delta. Met een beetje pech krijg ik dan dezelfde medewerker aan de lijn die ik eerst de kast uitgekeerd heb die me vervolgens het Delta-abo gaat verkopen. Wat een kermis.
                        Helemaal juist geformuleerd. Ook de constructie om een zakelijke abonnement te moeten nemen om je modem te behouden als je vanuit Caiway komt is echt bizar. #kansloos
                        We horen graag je info wat ze tegen je hebben gezegd.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Zeeuwse90 Bekijk bericht
                          Dan mag ik hopen dat het bereik top is en alles goed werkt ook het 2.4 kanaal
                          Met wifi5 een topbereik op het 2.4Ghz kanaal hebben is tegenwoordig bijna kansloos (glasvezel of kabel). Het hangt voornamelijk af van je buren/woonomgeving, de indeling van je woning en wat voor apparaten je verder nog in huis gebruikt.
                          Laatst bewerkt door Webkabouter; 1 Sep 2021, 23:59.
                          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                          Reageer


                          • #14
                            Een glasvezelmodem wordt altijd in de meterkast geplaatst wat dus geen beste uitgangspostie is voor Wifi want die moet dan komen vanuit de meterkast.

                            Er zal dus een UTP kabel moeten worden getrokken vanuit de meterkast naar de woonkamer tbv de DIT ontvanger en/of PC.

                            Dit vergt boorwerk door muren waarbij de monteur niet van dienst kan zijn en je alles zelf moet doen of laten doen.

                            Heb je toevallig nog telefonie ook dan geldt hetzelfde verhaal voor de telefoonkabel ook.

                            Dat is zeker een aandachtspunt wat niet vergeten mag worden bij overstap naar glasvezel.
                            Laatst bewerkt door driepinter; 2 Sep 2021, 08:18.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                              Je kan ook gewoon 12 maanden gratis het businesspack nemen en deze vroegtijdig opzeggen en omzetten naar een klantenabo.
                              Dat heb je toch het Titanium-modem, die pakken ze je niet meer af :-) Tip van de helpdesk van Delta.
                              Ze lezen vast niet mee, toch...?

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X