Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Hoge ping - lagging bij Online games

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Hoge ping - lagging bij Online games

    Mijn zoon cast af en toe thuis wat online games - nu ervaren we hoge Ping en lagging - op forum staat wel dat ik router in bridge modus moet zetten, maar dat kan ik helaas niet instellen via Mijn Delta,

    Wat zijn de mogelijkheden om dit op te lossen

    Glasrouter:
    Platform:Lunar
    Productnaam: Platinum-7840
    Productnummer: 99615009
    Productdatum: 15 november 2020
    Hardware revisie: 1.4S
    Bootloader versie
    bootloader-lunar-3.7.0-RFirmware versie
    geneos-lunar-3.14.0-R

    Heb vanaf glasrouter een ASUS AX88U met 2 x AC92U (i.c.m. met vorige provider Ziggo met in bridgemode Ziggo modem) dit probleem niet meer gehad

    Alvast bedankt voor jullie hulp in deze!

  • #2
    Alleen een glasvezel modem (router) met een zakelijk abonnement kan in Bridge gezet worden.

    Reageer


    • #3
      Bedankt voor je reactie, nog andere opties dan?

      Reageer


      • #4
        Ik zou in ieder geval de Asus devices uitsluiten door een laptop direct (bekabeld) op het glasmodem aan te sluiten en nogmaals een ping te starten.

        ik ben benieuwd en succes!

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Pandabeer35 Bekijk bericht
          Bedankt voor je reactie, nog andere opties dan?
          Router achter Router is meestal geen goede zaak dan krijg je dubbel NAT dus blijft de tip van reddwarf nog over.

          Dan verval je toch in moeilijke technische oplossingen zoals een DMZ en eigen glasvezel router.
          Laatst bewerkt door driepinter; 23 Aug 2021, 06:44.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht
            Ik zou in ieder geval de Asus devices uitsluiten door een laptop direct (bekabeld) op het glasmodem aan te sluiten en nogmaals een ping te starten.

            ik ben benieuwd en succes!
            Nog steeds achter de Asus router - nu wel met kabel - verder niets gewijzigd... nu ping op google.nl en geen problemen -
            ook ping op Iphone (Wifi connected) geeft geen problemen op dit moment

            kan een ander apparaat de WiFi verstoren zodra deze aanhaakt?


            Zo ja, is er dan een manier om te achterhalen welk device dan zo vervelend doet?
            Laatst bewerkt door Pandabeer35; 24 Aug 2021, 12:00.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Pandabeer35 Bekijk bericht

              Nog steeds achter de Asus router - nu wel met kabel - verder niets gewijzigd... nu ping op google.nl en geen problemen -
              ook ping op Iphone (Wifi connected) geeft geen problemen op dit moment

              kan een ander apparaat de WiFi verstoren zodra deze aanhaakt?


              Zo ja, is er dan een manier om te achterhalen welk device dan zo vervelend doet?
              Heb je dezelde latency spikes weer als je hetzelfde device via wifi aansluit? Zou kunnen zijn dat het ‘spontaan’ is opgelost.

              Zowel via wifi als bekabeld krijg je een ip adres in hetzelfde netwerk? Even de check dat er maar 1 dhcp server in je netwerk staat (neem aan dat wifi, dhcp enzo uitstaat op het glasmodem)

              En mooie snelheden met het glasmodem, toch wel snel met uploaden 😎

              Reageer


              • #8
                Je echte probleem is dat je twee routers achter elkaar hebt, namelijk het glasmodem en je Asus router.

                Er zijn een paar oplossingen mogelijk:
                - wachten tot DELTA de vrije modemkeuze heeft geregeld (is op dit forum ook over geschreven)
                - het business pack nemen, je krijgt dan nl. een aansluitpunt/modem dat wel in bridge mode kan. Dit is maandelijks opzegbaar en je hoeft de apparatuur dan niet in te leveren.
                - het glasmodem vervangen door een eigen router, of heel eenvoudig door een mediaconverter zoals een TP-Link MC200L van twee tientjes. Elders op het forum lees je hoe dat werkt.
                Heb je ook telefonie van DELTA? Dan kun je die oplossing niet gebruiken omdat je je telefoon dan niet meer kunt aansluiten.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht
                  het glasmodem vervangen door een eigen router
                  https://draytek.nl/producten/glasvez...?tab=overzicht
                  Laatst bewerkt door Webkabouter; 25 Aug 2021, 20:40.
                  Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                  Reageer


                  • #10
                    Het klinkt alsof je vooruitgang hebt geboekt met de Asus-router, nu met behulp van een kabel. Goed om te horen dat er geen problemen zijn met Google.nl en de iPhone-ping. Wat betreft mogelijke WiFi-interferentie van een ander apparaat: het is mogelijk. Om het lastige apparaat te identificeren, kunt u de lijst met aangesloten apparaten op de beheerderspagina van uw router controleren of een netwerkanalyse-app gebruiken.

                    Reageer


                    • #11
                      Andere apparaten in het netwerk kunnen de prestaties beïnvloeden. Zorg ervoor dat er geen zware downloads of uploads plaatsvinden op andere apparaten tijdens het gamen.Als mogelijk, gebruik een bedrade (Ethernet) verbinding in plaats van Wi-Fi. Bedrade verbindingen zijn over het algemeen stabieler en hebben minder last van interferentie.

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X