Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

1000 Mbps

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • 1000 Mbps

    Wat is het verschil tussen de snelheid van het internet kabel en glasvezel.
    Volgens mij is 1000 Mbps op allebei even snel?

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door 4454at27 Bekijk bericht
    Wat is het verschil tussen de snelheid van het internet kabel en glasvezel.
    Volgens mij is 1000 Mbps op allebei even snel?
    De upload is ook 1000Mbps. Glasvezel vind ik persoonlijk ook stabieler.

    Reageer


    • #3
      Helemaal juist, alleen glasvezel kent een synchrone upload dat wil zeggen 1000 Mbps upload en 1000 Mbps download.

      Bij kabel is dit asynchroon en is dit 1000 Mbps download en 125 Mbps upload.

      Reageer


      • #4
        Bandbreedte = bandbreedte (100 km/uur op de snelweg is gelijk aan 100km/uur door de stad).

        In de praktijk gaat het er echter om welke infrastructuur het minst gevoelig is voor storingen en hoeveel bandbreedte je (daardoor) hebt en hoeveel je eigenlijk zou moeten hebben (in een stad vlieg je met die snelheid eerder uit een bocht). Die ruis en andere storingen hebben eerder te maken met het gebruik van slechte bekabeling en/of de apparatuur bij je thuis dan bij gebruik van glasvezel of kabel.
        Daarnaast is bij gebruik van glasvezel de uploadsnelheid theoretisch hetzelfde als de downloadsnelheid, terwijl dat bij kabel maximaal 125Mbit is.

        Uiteindelijk zal voor jou het belangrijkste zijn wat je per maand betaalt en of je kunt kiezen tussen kabel en glasvezel. Ikzelf heb kabel en ben daar prima tevreden over. Je keuze hangt dus af van het uiteindelijke resultaat mbt wat er wordt beloofd en wat je in de praktijk krijgt.
        Daarvoor is dit forum bestemd; om uit de praktijk te kunnen lezen wat er op beide infrastructuren goed en vooral nog fout gaat.
        Laatst bewerkt door Webkabouter; 18 Aug 2021, 12:29.
        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

        Reageer


        • #5
          Een upload is bij Ziggo op zijn hoogst 50 mbps. Prut dus.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door snoepdoos Bekijk bericht
            Prut dus.
            Is dat in algemeen of bij welk soort abonnement?

            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
              Is dat in algemeen of bij welk soort abonnement?
              Kabelinternet is langzaam het kopernetwerk van KPN aan het worden.
              Het kan de ontwikkelingen op glasvezel niet meer bijbenen. Glasvezelinternet is altijd aan te raden, ik zou zelf de stap terug niet meer willen doen.
              Ziggo, maar ook Delta kan ook qua tv product op de kabel niet meer HD leveren, laat staan 4K.
              Via glasvezel levert men meer HD en straks ook 4K.

              En mijns inziens is een overstap naar glas altijd goedkoper.

              Reageer


              • #8
                Kijk zit gewoon bij de Delta en blijf daar ook weinig storing dus waarom veranderen.
                Als ik het zo lees is het uploaden beter maar wat moet ik uploaden ik doe meer downloaden.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door 4454at27 Bekijk bericht
                  Kijk zit gewoon bij de Delta en blijf daar ook weinig storing dus waarom veranderen.
                  Ik denk dat je daar wel een punt hebt. Sta er zelf ook zo in.
                  Neemt niet weg dat het altijd goed is om te kijken wat de conculega's aanbieden en je daar ook sterk voor te maken bij Delta. Het is alleen frustrerend dat dat (nog) nauwelijks resultaat oplevert.

                  Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X