Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Mesh wifi spots

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Mesh wifi spots

    Ik zit nu op Zeelandnet

    Binnenkort komt er glasvezel. Het aansluitpunt zit er al en de monteur sluit het modem in September aan.

    Het modem staat dan niet meer naast de printer maar op 7 meter afstand in een gesloten meterkast. De printer wil ik graag op wifi aansluiten maar moet ik dan een setje Mesh wifi versterkers nemen?

    Ik neem aan dat het wifi signaal vanuit de meterkast 7 meter verder door wanden niet sterk genoeg is of wel?

  • #2
    Niet mijn provider!!!. Nooit meer!!
    ik heb KPN Glasvezel en ik kon
    aangeven waar de kabel binnen
    kon komen..
    Dus niet via de meterkast maar op een
    zeer goede plek in huis. Dicht bij stopcontact
    en uit het zicht in de woonkamer😉😉

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Hallo58 Bekijk bericht
      Niet mijn provider!!!. Nooit meer!!
      ik heb KPN Glasvezel en ik kon
      aangeven waar de kabel binnen
      kon komen..
      Dus niet via de meterkast maar op een
      zeer goede plek in huis. Dicht bij stopcontact
      en uit het zicht in de woonkamer😉😉
      Ik krijg Glasvezel van Delta en ik mocht wel aangeven waar de Glasvezel UTP moest komen, namelijk gewoon in de woonkamer😉😉 naast de oude coax-aansluiting.
      En hoezo niet uw provider!!! Wat doe u hier dan op dit Forum ?? Ik hoor alleen maar valse klaaggezangen.😣😣

      Reageer


      • #4
        keestramper
        Je zou het eerst kunnen proberen vanuit de meterkast.
        En mocht het niet lukken, kun je altijd nog een mesh set aanschaffen.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Hallo58 Bekijk bericht
          Niet mijn provider!!!. Nooit meer!!
          ik heb KPN Glasvezel en ik kon
          aangeven waar de kabel binnen
          kon komen..
          Dus niet via de meterkast maar op een
          zeer goede plek in huis. Dicht bij stopcontact
          en uit het zicht in de woonkamer😉😉
          Dat was zijn vraag niet.
          Wat doe je hier dan? Ga naar KPN forum.
          Succes!

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door hillebregt
            Een Deco-wifiset werkt prima met een goede app erbij met daarop een prima overzicht wat er allemaal in jouw eigen privé huis-wifi gaande is.
            Dat is leuk om te weten maar het gaat er om dat je zo min mogelijk verlies in bereik en (dus) in bandbreedte hebt. Daarbij is de functie van mesh eigenlijk ondergeschikt (dat is maar een truukje om niet elke keer op een ander wifipunt te hoeven inloggen). Daarbij komt nog dat DECO mesh onderling (de zgn. bedrade router met de draadloze satellieten) met een compleet ander/ sneller protocol communiceren dan de wifi5 of wifi6 waarmee jij draadloos internet.

            Wat het belangrijkste is: hoeveel bandbreedte heb je volgens je abonnement en wat is je wifi bandbreedte via je Deco set?
            Mocht je wifi via een Deco-wifiset gebruiken, vergeet dan niet om wifi op je modem/router uit te zetten. Beiden kunnen elkaar namelijk in de weg zitten (net zoals de wifi van je buren) en daardoor vertraging veroorzaken.

            Test je bandbreedte @
            https://www.speedtest.net/nl (browser - maak eerst je cache leeg)
            https://www.speedtest.net/nl/apps (via een app)

            Ben benieuwd of je verschil meet tussen meten via je browser en meten via de app?
            Laatst bewerkt door Webkabouter; 18 Aug 2021, 19:47.
            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

            Reageer


            • #7
              Hillebrecht ik snap even niet wat u bedoeld met glasvezel UTP. Dat zijn namelijk 2 verschillende formaten. De glasvezel komt bij mij in de meterkast binnen omdat alle aansluitingen in de straat nu eenmaal op het zelfde punt binnenkomen. Ze gaan niet voor mij alleen aan de achterkant van het huis een aparte glasvezelkabel aanleggen. Die ligt in de straat aan de voorkant van het hijs bij de meterkast.

              Coax komt aan de achterkant binnen door de grote tuin.

              Vanuit de meterkast ligt vanaf het modem wel UTP uiteraard naar het punt waar de coax binnenkomt,

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Hallo58 Bekijk bericht
                Niet mijn provider!!!. Nooit meer!!
                ik heb KPN Glasvezel en ik kon
                aangeven waar de kabel binnen
                kon komen..
                Dus niet via de meterkast maar op een
                zeer goede plek in huis. Dicht bij stopcontact
                en uit het zicht in de woonkamer😉😉
                Haha als die meterkast nu juist aan de voorkant van het huis is naast de woonkamer ?
                laat je kpn het dan ook op een andere plek aansluiten ????

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door keestramper Bekijk bericht
                  Hillebrecht ik snap even niet wat u bedoeld met glasvezel UTP. Dat zijn namelijk 2 verschillende formaten. De glasvezel komt bij mij in de meterkast binnen omdat alle aansluitingen in de straat nu eenmaal op het zelfde punt binnenkomen. Ze gaan niet voor mij alleen aan de achterkant van het huis een aparte glasvezelkabel aanleggen. Die ligt in de straat aan de voorkant van het hijs bij de meterkast.

                  Coax komt aan de achterkant binnen door de grote tuin.

                  Vanuit de meterkast ligt vanaf het modem wel UTP uiteraard naar het punt waar de coax binnenkomt,
                  ??
                  je hebt een utp vanaf meterkast 7 meter verderop. Die kun je blijven gebruiken. Bijv. Bij glasvezel heb je utp kabel nodig naar je tv-ontvanger. Monteur heeft 40 meter bij hem daar voor.
                  maar
                  wat bedoel je dat coax via de achtertuin binnenkomt ? Heb je 2 aansluitingen op delta dan.

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X