Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Probleem met WiFiSpots

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Probleem met WiFiSpots

    Jarenlang op diverse smartfoons Delta WifiSpots geinstalleerd en nu plotseling geen verbinding meer op mijn Samsung S10 met Android 11.

    Heb het volgende geprobeerd om weer verbinding te krijgen. (zie bijlage)

    - Bij "Verbindingen" en "WiFi" en Delta WifiSpots gekozen waarop ik een scherm kreeg waarop ik mijn identiteit en wachtwoord moest invullen.
    - Vervolgens bij "CA-certificaat" DELTA WifiSpots CA gekozen. Op dit moment kwam er een regel bij met "Domein" (zie bijlage)
    - Bij "Online certificaatstatus" Niet valideren laten staan.
    - Bij "Domein" niets ingevuld.
    - Geprobeerd op "Verbinden" te drukken, maar dit reageerde niet.
    Niemand heeft mij tot op heden kunnen vertellen wat er bij "Domein" moet staan, ook de Serviceafdeling was hier niet mee bekend.

    Daarna het volgende geprobeerd (nieuwe installatie):
    - Bij "Verbindingen" en "WiFi" bij DELTA Wifispots" gekozen voor Netwerk vergeten
    - Op de site van Delta certificaat geladen
    - Bij "Ïnstellingen" - "Biometrie en Beveiliging" gekozen voor "Andere beveiligingsinstellingen"
    - Daar gekozen voor "Installeren uit opslag" en gekozen voor "Wi-Fi certificaat
    - Nu gekozen voor het eerder gedownloade certificaat en de juiste naam gegeven "Delta WifiSpots CA
    - Hierna gekozen voor "Verbindingen" en "WiFi" en Delta WifiSpots
    - En daarna na invullen van identiteit en wachtwoord kwam bij invullen CA-certificaat wéér de extra regel van "" Domein"

    Heb ook nog bij Domein een keer geprobeerd met delta en een keer met zeelandnet op advies van de Serviceafdeling, maar ook dat werkte niet want na proberen te verbinden kwam de melding "wachtwoord onjuist". Heb nog het wachtwoord gewijzigd via MijnDelta, maar met hetzelfde resultaat.

    Dit probleem heeft al eens in het forum gestaan op 9 mei 2021 en uiteindelijk heeft iemand de oplossingen gevonden maar helaas niet aangegeven hoe.!!
    Bijgevoegde bestanden
    Laatst bewerkt door zappy17; 16 Aug 2021, 16:46.

  • #2
    Check even deze pagina @ https://www.delta.nl/internet/wifi/w...gen-wifispots/

    - heb je onlangs op je smart phone een update verwerkt?
    - probeer je in te loggen op een spot in de omgeving of op die van je eigen modem/router? Staat die dan wel op 'actief'?
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

    Reageer


    • #3
      Procedure is inderdaad gewijzigd onder Android 11

      Online certificaatstatus : Status vereist

      Domein : Delta.nl
      Bijgevoegde bestanden
      Laatst bewerkt door driepinter; 16 Aug 2021, 18:35.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
        Procedure is inderdaad gewijzigd onder Android 11

        Online certificaatstatus : Status vereist

        Domein : Delta.nl
        Bedankt voor de snelle en duidelijke info !!!!!
        Heb vanmorgen nog aan de Serviceafdeling gevraagd naar de domeinnaam, maar die was daar niet bekend.
        Heb zelf 2 verschillende domeinnamen gevonden (zie bijlagen) en ga ze allebei proberen en hopen dat bij een van de twee WiFiSpots nu weer werkt.
        Bijgevoegde bestanden

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door zappy17 Bekijk bericht

          Bedankt voor de snelle en duidelijke info !!!!!
          Heb vanmorgen nog aan de Serviceafdeling gevraagd naar de domeinnaam, maar die was daar niet bekend.
          Heb zelf 2 verschillende domeinnamen gevonden (zie bijlagen) en ga ze allebei proberen en hopen dat bij een van de twee WiFiSpots nu weer werkt.
          Voor degenen die misschien ook t.z.t. tegen dit probleem aanlopen: de domeinnaam die je moet gebruiken is: delta.nl
          Met dank aan driepinter !!!

          Reageer


          • #6
            Dit is zo oudbollig en bovendien niet echt veilig Wifispots. Zorg gewoon voor een abonnement met voldoende data. Dat kost geen drol meer.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Velzen666 Bekijk bericht
              Dit is zo oubollig en bovendien niet echt veilig Wifispots. Zorg gewoon voor een abonnement met voldoende data. Dat kost geen drol meer.
              Toch fijn dat er van dit soort simpele en oubollige mensen zijn die al snel tevreden zijn. Het is trouwens OUBOLLIG !
              Ik hoop in ieder geval dat er meer van dit soort simpele en vooral oubollige mensen hier hun voordeel mee kunnen doen.
              De naam van dit forum is ook serviceforum, dus graag opmerkingen die met service te maken hebben want dan is het pas zinvol.

              Reageer


              • #8
                Grote kans dat dit in toekomstige android versies niet eens meer zit en kan. Dus leer daar maar mee te leven.
                Maar dan ook niet zeuren dat het niet werkt, dan wel, dat je gehackt bent. Want veilig is anders dit.

                Bovendien service forum laat mij niet lachen, dit is eerder een klaagforum.

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X