Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Glasvezelkabel aansluiten IN woning

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Glasvezelkabel aansluiten IN woning

Binnenkort wordt de glasvezel kabel IN onze (huur) woning aangesloten.
    Voor zover ik begrepen heb, de aansluiting in de woning is gratis.

Maar als ik toestemming geef om de kabel Fysiek in de woning (komt in de meterkast ? ) aan te sluiten, betekend dat dan ook dat het kabelmodem dat overigens NIET in de meterkast staat, gedeactiveerd wordt ?

Wij zijn vooralsnog NIET van plan om over te stappen op de glasvezel, want als we dat wel zouden doen, dan betekend het ook dat we dan moeten investeren in nieuwe randapparatuur ?
    We hebben nu een eigen netwerkje met router, switch en dergelijke en dat werkt prima.

Want als we, door toestemming te geven de glasvezel IN de woning aan te sluiten, en daarmee onze huidige kabelaansluiting niet meer kunnen gebruiken, dan geven we géén toestemming om de glasvezel fysiek in de woning aan te sluiten.

Alvast bedankt voor eventuele reacties, groet, Fam. Mulder

UPDATE:

Voor het fysiek aansluiten in de woning is door Delta een datum en tijdstip gegeven. Datum is op zich oké, maar het tijdstip NIET. Netjes een voorstel voor een nieuw tijdstip gedaan ( middags i.p.v. morgens) maar HELAAS, totaal geen reactie van Delta. Jammer, maar ik blijf er niet voor thuis.....
    Laatst bewerkt door ErikM; 12 Aug 2021, 10:20. Reden: bewerkt vanwege onduidelijkheid over tijdstip aanleg in woning

Nee. Pas als je een abonnement op internet via glasvezel neemt, wordt het kabelmodem gedeactiveerd.

Je krijgt een nieuwe modem/router bij een glasvezelaansluiting. Hierop kun je ook je eigen apparatuur aansluiten. Nieuwe apparatuur kopen is dus niet nodig. Net als met het modem van ZeelandNet is het niet aanbevolen om ook nog een eigen router te gebruiken. Een switch kan uiteraard wel.

Wel verandert het tv-kijken; je smartcard werkt dan niet meer, in plaats daarvan krijg je een ontvanger voor interactieve tv. Daarover is op dit forum genoeg te lezen.

Reageer

Wel verandert het tv-kijken; je smartcard werkt dan niet meer, in plaats daarvan krijg je een ontvanger voor interactieve tv. Daarover is op dit forum genoeg te lezen.[/QUOTE]

Dan ben ik wel benieuwd wanneer ik verplicht wordt om over te stappen op glasvezel, voor mij is de smartcard de mooiste uitvinding sinds de TV, en komt er hier nooit zo'n DIT apparaat binnen. Alle TV fabrikanten doen hun best om hun apparaten zo plat en smart mogelijk te maken en dan moet er weer kastje bij, kan je dan niet beter een simpele grote monitor kopen?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Kennie-L Bekijk bericht

Wel verandert het tv-kijken; je smartcard werkt dan niet meer, in plaats daarvan krijg je een ontvanger voor interactieve tv. Daarover is op dit forum genoeg te lezen.

Dan ben ik wel benieuwd wanneer ik verplicht wordt om over te stappen op glasvezel, voor mij is de smartcard de mooiste uitvinding sinds de TV, en komt er hier nooit zo'n DIT apparaat binnen. Alle TV fabrikanten doen hun best om hun apparaten zo plat en smart mogelijk te maken en dan moet er weer kastje bij, kan je dan niet beter een simpele grote monitor kopen?
        De DIT ontvanger heeft een HDMI aansluiting dus elke monitor met HDMI aansluiting zou ook moeten werken.

Niemand zal jou (of mij) ooit glasvezel op dwingen.
        Laatst bewerkt door driepinter; 1 Aug 2021, 09:54.

Reageer

Dat was idd. een mooi ding die Pure Vision ;-))

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
          X