Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Glasvezel eerst blijdschap nu meer vragen

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Glasvezel eerst blijdschap nu meer vragen

    Vandaag de brief ontvangen dat ook in Souburg glasvezel komt. In eerste instantie was ik erg blij. Maar nu ik me er in verdiept heb eigenlijk heel vragen.

    Ten eerste. Wat ga je extra betalen ?

    ?????(we hebben nu 250mbit internet, digitale tv en vast bellen)


    Gaat heel onze infrastructuur thuis op de schop?
    Nu komt er aan de achterzijde de kabel binnen. Hierop zit de coax naar de tv (2meter) en de modem (50cm).

    In deze hoek staat een NAS met utp aangesloten. Plus zijn de HUE bridge en Denon receiver aangesloten. Deze laatste ivm interradio. Want delta levert geen analoge radio meer.
    van af de Modem gaat ook nog een utp naar de 1e verdieping. Via een gat in het plafond.
    Hierop zit hoofd wifi mesh ontvanger.

    Jullie schrijven dat de glasvezel in de meterkast kast komt. Die zit bij ons aan de voorkant.

    Blijft de coax aansluiting voor de tv bestaan? En hoe gaan wij tv kijken als deze komt te vervallen.
    Hoe sluit ik mijn Denon opnieuw aan? Want om nu een utp kabel door de huiskamer te leggen , zien wij niet echt zitten.

    De NAS en HUE bridge zouden nog wel kunnen verhuizen naar de meterkast.
    En de wifi mesh zou, door, weer een gat te boren plafond nog naar de voorkant van de eerste verdieping kunnen verhuizen. Of misschien toch hiervoor denken aan een nieuwe plek in de huiskamer. Want de Modem in de meterkast is niet de meest praktische plek voor het wifi signaal.

    Graag jullie toelichting/ gedachten hierover.

    ?????

  • #2
    Bottom line: coax gaat er af, je gaat naar een tv product dat qua beeld goed is, meer HD. Echter je gaat van Dolby geluid en stereo 320 kb.sec naar een stereo 96Kb/sec. Kortom geluid is ver onder de maat,

    Reageer


    • #3
      switch, dan kan alles zoveel mogelijk heel blijven.

      De coax aansluiting van de tv blijft bestaan het signaal gaat er alleen af dus die wordt in principe overbodig.

      Bij het modem in de meterkast krijg je 3 GigaWifi-punten in bruikleen voor verbetering van de Wifi.
      Laatst bewerkt door driepinter; 12 May 2021, 11:00.

      Reageer


      • #4
        Dat verschilt per aanbieding. Als bestaande klant kreeg ik 3 maanden maximale snelheid voor 10 euro. De keuze voor 'gigawifi in bruikleen' heb ik niet gekregen.

        Reageer


        • #5
          Prima Vragen, en Antwoorden dat helpt een iemand .die er niks of bijna niks van af weet ,toch een eind op weg
          en als men elkaar op deze manier op de hoogte kan houden ,zou erg fijn zijn
          en ik hoop dat er meer mensen deze ervaringen willen delen?
          En een gewaarschuwde klant weet dan ook wat hem overkomt

          Reageer


          • #6
            Weet iemand of het DIT-kastje nog steeds niet van wifi is voorzien?
            Tijdens het testen van het DIT-kastje (enkele jaren geleden) werkte dat ook middels WiFi, waarmee ik toen geen problemen had (die er overigens verder met het hele systeem verder wel waren)
            De belangrijkste reden voor mij om geen glasvezelabonnement te gaan nemen, is het ontbreken van die wifi mogelijkheid.
            Een powerline-adapter heb ik ook geprobeerd, maar daarmee had ik enkel WEL problemen, die moest om de paar dagen worden gereset. (Geprobeerd met verschillende sets)
            Met wifi had ik geen problemen en die heb ik nu (met bijv. Netflix) nog steeds nauwelijks. Als er al eens een storing is, is dat stilstaand beeld voor enkele seconden en dat gebeurt sporadisch.
            Netwerkkabels naar elke tv zouden dus noodzakelijk zijn, om nog normaal tv te kunnen kijken!
            M.i. is het enige voordeel van glasvezel op dit moment de hogere uploadsnelheid en daar heb ik met 100Mbps momenteel meer dan genoeg aan.

            Reageer


            • #7
              De Kamal 7x heeft nog steeds geen WiFi aansluiting, deze staat als optioneel maar hoe je hier verder aan moet komen is volgens mij een groot raadsel.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Jos Bekijk bericht
                Weet iemand of het DIT-kastje nog steeds niet van wifi is voorzien?
                Tijdens het testen van het DIT-kastje (enkele jaren geleden) werkte dat ook middels WiFi, waarmee ik toen geen problemen had (die er overigens verder met het hele systeem verder wel waren)
                De belangrijkste reden voor mij om geen glasvezelabonnement te gaan nemen, is het ontbreken van die wifi mogelijkheid.
                Een powerline-adapter heb ik ook geprobeerd, maar daarmee had ik enkel WEL problemen, die moest om de paar dagen worden gereset. (Geprobeerd met verschillende sets)
                Met wifi had ik geen problemen en die heb ik nu (met bijv. Netflix) nog steeds nauwelijks. Als er al eens een storing is, is dat stilstaand beeld voor enkele seconden en dat gebeurt sporadisch.
                Netwerkkabels naar elke tv zouden dus noodzakelijk zijn, om nog normaal tv te kunnen kijken!
                M.i. is het enige voordeel van glasvezel op dit moment de hogere uploadsnelheid en daar heb ik met 100Mbps momenteel meer dan genoeg aan.

                Ik twijfel om dezelfde reden, ik heb ook meer dan genoeg met 400 down en 100 up.


                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Jos Bekijk bericht
                  Weet iemand of het DIT-kastje nog steeds niet van wifi is voorzien?
                  Tijdens het testen van het DIT-kastje (enkele jaren geleden) werkte dat ook middels WiFi, waarmee ik toen geen problemen had (die er overigens verder met het hele systeem verder wel waren)
                  De belangrijkste reden voor mij om geen glasvezelabonnement te gaan nemen, is het ontbreken van die wifi mogelijkheid.
                  Een powerline-adapter heb ik ook geprobeerd, maar daarmee had ik enkel WEL problemen, die moest om de paar dagen worden gereset. (Geprobeerd met verschillende sets)
                  Met wifi had ik geen problemen en die heb ik nu (met bijv. Netflix) nog steeds nauwelijks. Als er al eens een storing is, is dat stilstaand beeld voor enkele seconden en dat gebeurt sporadisch.
                  Netwerkkabels naar elke tv zouden dus noodzakelijk zijn, om nog normaal tv te kunnen kijken!
                  M.i. is het enige voordeel van glasvezel op dit moment de hogere uploadsnelheid en daar heb ik met 100Mbps momenteel meer dan genoeg aan.
                  Jos, je zou altijd nog de GWU637 kunnen proberen (Wifi naar Ethernet)

                  Is misschien een betere oplossing dan een powerline-adapter.
                  Bijgevoegde bestanden

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

                    Jos, je zou altijd nog de GWU637 kunnen proberen (Wifi naar Ethernet)

                    Is misschien een betere oplossing dan een powerline-adapter.
                    Zolang coax beschikbaar is en ik met m'n Humax alle reclame kan doorspoelen, heb ik geen behoefte aan DIT met al z'n nadelen. Interactief kijken kan ik toch wel als ik daar behoefte aan heb via PC, tablet of telefoon eventueel via Chromecast. Dat ene voordeeltje van hogere uploadsnelheid weegt niet op tegen alle nadelen die je verder gratis bij een glasvezelabo krijgt!

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Jos Bekijk bericht

                      Zolang coax beschikbaar is en ik met m'n Humax alle reclame kan doorspoelen, heb ik geen behoefte aan DIT met al z'n nadelen. Interactief kijken kan ik toch wel als ik daar behoefte aan heb via PC, tablet of telefoon eventueel via Chromecast. Dat ene voordeeltje van hogere uploadsnelheid weegt niet op tegen alle nadelen die je verder gratis bij een glasvezelabo krijgt!
                      Het interactieve product is op het blikkerige stereogeluid na top.

                      Reageer


                      • #12
                        Ik heb die brief vandaag ook ontvangen, in Breskens gaat Delta ook verder met glasvezel, de snelheid van Internet en digitale TV neemt alleen maar toe. Nu nog de monteur, hij krijgt nog koffie van me ook!

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Jos Bekijk bericht
                          Weet iemand of het DIT-kastje nog steeds niet van wifi is voorzien?
                          Het is kennelijk een bewuste keuze

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door ramdev Bekijk bericht
                            Ik heb die brief vandaag ook ontvangen, in Breskens gaat Delta ook verder met glasvezel, de snelheid van Internet en digitale TV neemt alleen maar toe. Nu nog de monteur, hij krijgt nog koffie van me ook!
                            U bent de goedheid zelve U verdient een blikken Garnaal

                            Reageer

                            Om te reageren, moet je eerst .

                            verwerken...
                            X