Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Glasvezel en highwinds nieuwsgroepen

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #31
    Oorspronkelijk gepost door Guest01 Bekijk bericht

    Dat is volgens mij het probleem Delta glasvezel is als ik het goed heb begrepen Caiway en die biedt geen gratis newsserver aan.

    Caiway biedt een newsserver aan, maar rekent hier 5,08 euro per maand voor. De retentie is niet zo hoog, dus je kunt beter kiezen voor een payserver.

    https://www.binaries4all.nl/nieuwsservers/

    https://www.spot-net.nl/usenet


    https://www.snelnl.com/nl/nieuwsgroe...ARIsAII3C_Hovd Z2dA-dc9ugZKwwxKzEpwA4wkSV6iNYrOChIiJj1ZYZArzNfi8aAjqkE ALw_wcB
    Dat maar even rechtzetteb. Caiway doet dit alleen voor bestaande klanten die ooit newsserver in het coaxpakket hadden. Nieuwe klanten kunnen niet meer kiezen voor de newsserver.

    Reageer


    • #32
      Oorspronkelijk gepost door hm_aapje Bekijk bericht
      Update: vandaag nogmaals geprobeerd en Zeelandnet/Delta vindt glasvezelklanten weer lief
      Dan wil ik graag weten of dit gratis is en of dit voor alle glasvezelklanten geldt.

      Reageer


      • #33
        Oorspronkelijk gepost door GoeRoe Bekijk bericht

        Net geprobeerd, ik krijg een 502 Authentication failed met mijn zeelandnet-emailadres van het hoofdaccount en het bijbehorende wachtwoord.
        Wat doe ik verkeerd?
        Gebruik je @delta.nl adres

        Reageer


        • #34
          Oorspronkelijk gepost door hm_aapje Bekijk bericht

          Gebruik je @delta.nl adres
          Geldt dit nu voor alle Delta glasvezelklanten? Of alleen voor klanten die van coax komen in Zeeland?

          Reageer


          • #35
            Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

            Geldt dit nu voor alle Delta glasvezelklanten? Of alleen voor klanten die van coax komen in Zeeland?
            Maak zelf een @delta.nl adres aan, probeer het en je weet het.

            Reageer


            • #36
              Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

              Maak zelf een @delta.nl adres aan, probeer het en je weet het.
              Ik kan alleen @zeelandnet.nl adressen aanmaken helaas. En die geven mij dus helaas nog steeds geen toegang tot highwinds.

              Reageer


              • #37
                Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

                Maak zelf een @delta.nl adres aan, probeer het en je weet het.
                Dat zal, maar wat zijn de servergegevens/instellingen die ik moet ingeven? Ik zie dat nergens op de Deltapagina

                Reageer


                • #38
                  Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                  Dat zal, maar wat zijn de servergegevens/instellingen die ik moet ingeven? Ik zie dat nergens op de Deltapagina
                  Nee dat klopt, die zijn (weer) raadselachtig verdwenen :


                  Instellingen:

                  Provider: Anders (helemaal onderaan in de server lijst)
                  Bij Server overal (3x) invullen: highwinds.zeelandnet.nl
                  verbindingen:8
                  poort: 119
                  Gebruikersnaam en wachtwoord zijn die van delta
                  Bij gebruikersnaam je volledige naam invullen, dus: *******@delta.nl
                  Laatst bewerkt door driepinter; 23 Jan 2022, 17:10.

                  Reageer


                  • #39
                    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

                    Nee dat klopt, die zijn (weer) raadselachtig verdwenen :


                    Instellingen:

                    Provider: Anders (helemaal onderaan in de server lijst)
                    Bij Server overal (3x) invullen: highwinds.zeelandnet.nl
                    verbindingen:8
                    poort: 119
                    Gebruikersnaam en wachtwoord zijn die van delta
                    Bij gebruikersnaam je volledige naam invullen, dus: *******@delta.nl
                    Dat werkt bij mij niet, ik heb een delta mailadres

                    Reageer


                    • #40
                      Ik begrijp de discussie niet helemaal, highwinds is een antieke newsserver die enkel onbeveligde verbindingen toestaat op port 119, bij zeelandnet ben je verplicht hiervoor je hoofdaccount te gebruiken qua login. Deze informatie gaat dus onbeveiligd je netwerk en internet ovet, iets wat mij niet meer van deze tijd lijkt.

                      hier nog steeds voor eenpaar euro per jaar een newsserver met uitgebreide retentie, beveiligde verbindingen en een snelheid waarmee ik eindelijk mijn 1 Gbps verbinding mee gebruik. Ik weet dat het gratis is en ook ik kom uit Zeeland….

                      Reageer


                      • #41
                        Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht
                        Ik begrijp de discussie niet helemaal, highwinds is een antieke newsserver die enkel onbeveligde verbindingen toestaat op port 119, bij zeelandnet ben je verplicht hiervoor je hoofdaccount te gebruiken qua login. Deze informatie gaat dus onbeveiligd je netwerk en internet ovet, iets wat mij niet meer van deze tijd lijkt.

                        hier nog steeds voor eenpaar euro per jaar een newsserver met uitgebreide retentie, beveiligde verbindingen en een snelheid waarmee ik eindelijk mijn 1 Gbps verbinding mee gebruik. Ik weet dat het gratis is en ook ik kom uit Zeeland….
                        Nogmaals bij mij werkt het niet.

                        Reageer


                        • #42
                          Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
                          Nogmaals bij mij werkt het niet.
                          Wees er blij mee dat het niet werkt, als je serieus met niewsgroepen wil downloaden kun je voor een paar eurp per jaar bij eweka of andere nieuws provider een oplossing vinden die wel werkt.

                          En ja hier werkt het wel maar maak er geen gebruik van via de kabel.

                          Reageer


                          • #43
                            Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht

                            Wees er blij mee dat het niet werkt, als je serieus met niewsgroepen wil downloaden kun je voor een paar eurp per jaar bij eweka of andere nieuws provider een oplossing vinden die wel werkt.

                            En ja hier werkt het wel maar maak er geen gebruik van via de kabel.
                            excuse me goedkoopste Eweka (aanbieding) is nog altijd 84 euro per jaar. Wel veel keer paar euros.

                            Reageer

                            Om te reageren, moet je eerst .

                            verwerken...
                            X