Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Blokkeren van nummers

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Blokkeren van nummers

    Ik weet dat Delta niet aan het blokkeren van nummers wil, maar de vaste telefonie komt me al weken mijn neusgaten uit.

    We worden gebeld door tig buitenlandse nummers (scammers die je meedelen dat je problemen hebt met de "ramen", creditcard en weet ik wat nog meer)
    De laatste 2 weken ook door zogenaamde nederlandse nummers, maar die bestaan dan uit 9 cijfers. Vanmorgen wel een 020 nummer met 10 cijfers, maar toen ik opnam was het een engelssprekende dame die me om 9.07 uur een goedenavond wenste.

    Nu blijf ik met een hard fluitje ze steeds afbreken (heel onfatsoenlijk, ze hangen steeds op), maar je wordt er echt sch**tziek van.

    Waarom wil Delta nou niet zorgen dat je naast anonieme nummers bijv. ook buitenlandse nummers kan blokkeren? Dit zou al heel erg veel schelen.
    Anoniem blokkeren helpt niet, want ik heb gehad dat ze met een 0044 nummer belden en een uur later met een ander 0044 nummer. Als je gewoon heel buitenland eruit kan gooien, scheelt dat al veel.
    Maar er zijn ook providers waar je zelf nummers kan blokkeren en dat zou veel fijner zijn.

    Ik sta nu op het punt om de digitale telefonie overboord te gaan gooien en over te gaan op mobiel, maar dit is toch niet wat Delta wil?????

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door Cynneke Bekijk bericht
    Ik weet dat Delta niet aan het blokkeren van nummers wil, maar de vaste telefonie komt me al weken mijn neusgaten uit.

    We worden gebeld door tig buitenlandse nummers (scammers die je meedelen dat je problemen hebt met de "ramen", creditcard en weet ik wat nog meer)
    De laatste 2 weken ook door zogenaamde nederlandse nummers, maar die bestaan dan uit 9 cijfers. Vanmorgen wel een 020 nummer met 10 cijfers, maar toen ik opnam was het een engelssprekende dame die me om 9.07 uur een goedenavond wenste.

    Nu blijf ik met een hard fluitje ze steeds afbreken (heel onfatsoenlijk, ze hangen steeds op), maar je wordt er echt sch**tziek van.

    Waarom wil Delta nou niet zorgen dat je naast anonieme nummers bijv. ook buitenlandse nummers kan blokkeren? Dit zou al heel erg veel schelen.
    Anoniem blokkeren helpt niet, want ik heb gehad dat ze met een 0044 nummer belden en een uur later met een ander 0044 nummer. Als je gewoon heel buitenland eruit kan gooien, scheelt dat al veel.
    Maar er zijn ook providers waar je zelf nummers kan blokkeren en dat zou veel fijner zijn.

    Ik sta nu op het punt om de digitale telefonie overboord te gaan gooien en over te gaan op mobiel, maar dit is toch niet wat Delta wil?????

    https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...het-buitenland

    Reageer


    • #3
      Dat Zeelandnet niet zelf een heel land wil blokkeren, snap ik....
      Maar anoniem kun je ook per aansluiting blokkeren (want dat mijn buurman dat blokkeert en wij niet, betekent niet dat wij ook geen anonieme telefoontjes meer krijgen??) dus waarom andere blokkades niet.

      Het is toch van de zotte dat wij zelf een duur apparaat aan zouden moeten schaffen waarop we wel alle landen individueel kunnen blokkeren, terwijl dat via onze provider ook mogelijk moet zijn?! Op je mobiele telefoon is dit ook mogelijk, dus waarom werkt Delta daar niet aan mee om dit op de vaste aansluiting ook te doen?

      Het is ONZE aansluiting, dus ik neem aan dat wij zelf ook mogen bepalen wie we blokkeren?
      Dat WIJ alle landen op Nederland na willen blokkeren is dan onze keuze. Maar schijnbaar mag je flink betalen, maar heb je geen zeggenschap over je eigen abonnement.

      Reageer


      • #4
        Ik zag onlangs in mijn Delta dat je zelf nummers kan blokkeren. Onder "Zelf regelen " en Telefonie>> nummers blokkeren.
        Ik was er zelf heel blij mee want ik stond op het punt mijn vaste aansluiting op te zeggen.
        Laatst bewerkt door Kwek; 9 Mar 2021, 18:24.

        Reageer


        • #5
          Ik ben heel onfatsoenlijk. Als ik een telefoontje krijgt dat ik niet vertrouw, neem ik niet op. Vaak stopt dat na een paar keer overgaan. Ik denk maar zo: als het spannend of belangrijk is bellen ze wel terug. Nummers blokkeren helpt niet zoveel; men gebruikt dan weer een ander nummer. Houdt ook eens in de gaten of er qua tijd een bepaald patroon in zit. Bij mij komen de spooktelefoontjes vaak van ongeveer 10 min. na het hele of soms halve uur. Stug volhouden, dan dimt het vanzelf.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door hansi Bekijk bericht
            Ik ben heel onfatsoenlijk. Als ik een telefoontje krijgt dat ik niet vertrouw, neem ik niet op. Vaak stopt dat na een paar keer overgaan. Ik denk maar zo: als het spannend of belangrijk is bellen ze wel terug. Nummers blokkeren helpt niet zoveel; men gebruikt dan weer een ander nummer. Houdt ook eens in de gaten of er qua tijd een bepaald patroon in zit. Bij mij komen de spooktelefoontjes vaak van ongeveer 10 min. na het hele of soms halve uur. Stug volhouden, dan dimt het vanzelf.
            Neem in ieder geval een geheim nummer, dat scheelt ook al. En zoals @Kwek aangeeft in mijn Delta op zelf regelen kun je schijnbaar ook het e.e.a blokkeren.

            Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Schermopname (589).png
Bekeken: 606
Grootte: 193,7 Kb
ID: 191485

            Reageer


            • #7
              voor een geheim nummer is het te laat nummer is al bekend
              Ik heb een geheim nummer en word regelmatig gebeld
              een mogelijke oplossingen is het als klant kunnen blokkeren van buitelandse nummers ,
              Nu moet je ieder nummer per keer ingeven een zinloze en achterhaalde methode

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door maiden Bekijk bericht
                voor een geheim nummer is het te laat nummer is al bekend
                Ik heb een geheim nummer en word regelmatig gebeld ,enige jaren geleden is zeelandnet gehachkt en die nummers zijn dus bekend.
                een mogelijke oplossingen is het als klant kunnen blokkeren van buitelandse nummers ,
                Nu moet je ieder nummer per keer ingeven een zinloze en achterhaalde methode
                Een geheim nummer geeft het voordeel dat er (hopelijk) geen nieuwe anonieme bellers meer bijkomen.

                Ook heb je bedrijfjes die onderling je nummer delen. Allemaal zeer irritant natuurlijk.

                ???????Het beste is als je een vreemd nummer ziet om niet op te nemen in de hoop dat ze stoppen.

                Reageer


                • #9
                  Bespreek in dit topic het blokkeren van telefoonnummers.. reacties met onjuiste informatie zijn verwijderd.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Cynneke Bekijk bericht
                    Ik sta nu op het punt om de digitale telefonie overboord te gaan gooien en over te gaan op mobiel
                    Delta maakt gebruik van analoge lijnen voor bellen via internet.
                    Wat je zou kunnen doen is overstappen naar VoIP en gaan bellen via een goedkope carrier (1 cent/minuut) die wel een interface heeft om zone-matig nummers te blokkeren. Dat hoeft helemaal niet zo duur te zijn; een voiptoestel heb je al voor EUR43,-. Je kunt ook Voip bellen mbv een app op je computer/notebook/app. Licentie kost rond de EUR32/jaar. Je gebruikt dan de bandbreedte van Zeelandnet om 'op maat' te bellen tegen ook nog eens lagere kosten (vanaf gratis tot 3 cent/minuut)

                    Anoniem bellen bestaat alleen voor degene die opneemt. Op alle punten die tussen A en B liggen is het nummer gewoon bekend. Die kennis kunnen belproviders dus gebruiken om voor de klant nummers/nummerblokken te blokkeren.

                    Helaas geldt hetzelfde voor degene die een geheim nummer gebruikt. Lees voor 'geheim' dus 'niet vermeld in telefoonboek'.
                    Ben zelf beziggeweest om ervoor te zorgen dat je geheime nummer dan automatisch ook in het belmenietregister werd toegevoegd maar dat kon niet (verschillende belangen). Het probleem zit hem dus op de laag die de nummers registreert om een verbinding op te zetten.
                    Dat kan dus zowel de fysieke nummerprovider zijn als het bedrijf dat de infrastructuur beheert.

                    Bij Xs4all kan ik met een * nummercombinatie een nummer blokkeren gelijk nadat ik ben gebeld.
                    Het is ook mogelijk om via hun website in je persoonlijk account nummers/blokken te (de)blokkeren.
                    Technisch is het dus mogelijk. Maar daar heb je in dit geval helaas niets aan.
                    Laatst bewerkt door Webkabouter; 11 Mar 2021, 18:50.
                    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Jeroen Bekijk bericht
                      Bespreek in dit topic het blokkeren van telefoonnummers.. reacties met onjuiste informatie zijn verwijderd.
                      Sorry het waren toen 74000 Email adressen

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Jeroen Bekijk bericht
                        Bespreek in dit topic het blokkeren van telefoonnummers.. reacties met onjuiste informatie zijn verwijderd.
                        De opmerking hoorde inderdaad niet bij dit topic, maar feitelijk waren deze incidenten in 2012 en 2018 wel juist.
                        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                        Reageer


                        • #13
                          Volgens mij kun je ook je bestaande analoge telefoon op VoIP aansluiten via een SIP adapter.
                          Laatst bewerkt door driepinter; 12 Mar 2021, 07:47.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Jeroen Bekijk bericht
                            Bespreek in dit topic het blokkeren van telefoonnummers.. reacties met onjuiste informatie zijn verwijderd.
                            Zouden jullie vaker moeten doen Niet enkel als het Zeelandnet beter uitkomt.

                            Reageer

                            Om te reageren, moet je eerst .

                            verwerken...
                            X