Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Nieuwbouw woning met Delta fiber of toch kabel?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Nieuwbouw woning met Delta fiber of toch kabel?

    ?????Vorige week heb ik de sleutels gekregen van m'n nieuwbouw woning in Middelburg.

    Door de aannemer werd gemeld dat we een kabel aansluiting kregen van Delta en glasvezel van KPN.

    Echter als ik in de meterkast kijk dan lijkt er door Delta ook gewoon glasvezel aangelegd te zijn. Dus dan heb ik dus straks 2 glasvezel aansluitingen?

    Op mijn postcode huisnummer combinatie krijg ik via delta.nl echter nog geen pakketten te zien die ik kan bestellen. De nieuwbouw woningen verder op in de straat die eerder zijn opgeleverd kent hij wel, en toont dan het reguliere 'kabel' aanbod met 100/10 als minimale snelheid en voor TV een CI+ module.

    Ook heb ik checks gedaan via https://www.deltafibernetwerk.nl/ en https://www.deltaglasvezel.nl/ maar die geven op mijn postcode/huisnummer aan dat er geen glasvezel beschikbaar is. Ook als ik de huisnummers van de eerder opgeleverde woningen probeer.

    Of krijg ik hier mogelijk zo'n aansluiting die vanaf de glasvezel omgezet wordt naar 'kabel' via een RFoG kastje?
    Bijgevoegde bestanden
    Laatst bewerkt door Jeroen06; 3 Feb 2021, 08:41.

  • #2
    Glasvezel in Middelburg | Internet Middelburg | DELTA
    Laatst bewerkt door driepinter; 3 Feb 2021, 09:05.

    Reageer


    • #3
      driepinter Ik woon in de Mortiere, echter val ik niet binnen het gearceerde wat er op dat kaartje vermeld word (MDB-01).

      Reageer


      • #4
        Ok vraag het Delta :


        Stel je vraag via Delta WhatsApp.


        Het lijkt me sterk dat jij drie verschillende internetaansluitingen (Delta Glas, KPN Glas en Delta Kabel) zult krijgen.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
          Ok vraag het Delta :


          Stel je vraag via Delta WhatsApp.


          Het lijkt me sterk dat jij drie verschillende internetaansluitingen (Delta Glas, KPN Glas en Delta Kabel) zult krijgen.
          coax meestal niet meer bij nieuwbouw. KPN legt voorlopig er een lijn naast omdat de huur van de tweede ader schrikbarend is. Delta vraagt de hoofdprijs.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

            coax meestal niet meer bij nieuwbouw. KPN legt voorlopig er een lijn naast omdat de huur van de tweede ader schrikbarend is. Delta vraagt de hoofdprijs.
            Het lijkt mij duidelijk dat er nu een soort ''glasvezeloorlog'' over de ruggen van klanten wordt gevoerd.

            Dit kan alleen maar leiden tot hogere kosten van aansluitingen op e.e.a. Slechte zaak.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht

              Het lijkt mij duidelijk dat er nu een soort ''glasvezeloorlog'' over de ruggen van klanten wordt gevoerd.

              Dit kan alleen maar leiden tot hogere kosten van aansluitingen op e.e.a. Slechte zaak.
              Wat er vooral slecht aan is, is dat Delta in de gebieden waar ze leveren halsstarrig vasthoudt aan zijn monopolie.
              Men moet en zal met Delta of Caiway leveren en alleen nietszeggende flutnamen met aantoonbaar een minder aanbod mogen als 'concurrent" leveren.

              KPN zou in Twente ook op de tweede ader komen is ons 6 jaar geleden al beloofd. Echter CIF/EQT/Delta houdt dit nu al 6 jaar tegen door belachelijk hoge huurprijzen te vragen.
              Dat geldt overigens ook voor andere providers die op het Delta-netwerk (1e ader) willen leveren).

              Het gevolg is dat KPN goedkoper zelf kan leggen en dat dus ook gaat doen daar waar Delta gaat graven. Die laten zich niet meer piepelen en Delta heeft uiteindelijk het nakijken.
              KPN heeft op zijn netwerk keuze uit meer dan 10 providers waarvan een aantal vooraanstaande. Het voordeel is bovendien dat je dan ook kan kiezen elk jaar en ook elk jaar profiteert van kortingen doordat je overstapt. Bij Delta betaal je de hoofdprijs., je kan er niet weg en kortingen op mobiel zijn sigaren uit eigen doos (het aanbod van T Mobile zelf is vele malen goedkoper en je hebt WEL 5G)

              En zelfs de COAX hebben ze hier in Twente overgenomen omdat men bang was met het eigen glasvezelproduct niet te kunnen concurreren met Ziggo.
              Ziggo hebben we weggejaagd met als drogreden dat Ziggo te veel geld zo vragen (dit bleek echter niet te kloppen).

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Jeroen06 Bekijk bericht
                driepinter Ik woon in de Mortiere, echter val ik niet binnen het gearceerde wat er op dat kaartje vermeld word (MDB-01).
                De DELTA aansluiting is nog niet actief, omdat de andere kant nog afgemonteerd moet worden (kleine huisje dat tussen de woonwijk en ZEP in staat). Dat zou ongeveer deze maand moeten gebeuren. Als de administratie is bijgewerkt zullen ze je bestelling kunnen verwerken, verwacht ik (misschien sturen ze je hier zelf bericht over).
                Dat je niet op het kaartje staat, is waarschijnlijk omdat dat een project is om bestaande bouw aan te sluiten. Nieuwbouw zit in een apart traject. Wel gunstig dat je keuze hebt uit twee aanbieders. DELTA gaat zeker niet naar coax converteren. Ik denk ook dat hun techniek superieur is aan KPN, ik verwacht dat KPN GPON aanbiedt en dat daar (in elk geval theoretisch) minder gereserveerde bandbreedte beschikbaar is.

                Overigens is er op 15 maart een wijktafel, meer info op wtmortiere.nl waar je ook info vindt over de buurt-apps.

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X