Dat het gebruik van adblockers zo ingrijpt op het (niet consequent) functioneren van een website is een verontrustende ontwikkeling. Bezoekers van websites wordt opeens verheven tot de helpdesk voor het serviceverlenende bedrijf dat er voor het grootste deel zelf voor verantwoordelijk is dat iets niet correct werkt (cross-browser compatible, tracking, cookies etc).
Niet alleen voor de beheerders van een website (frustratie + tijd), maar ook voor de bezoekers is het niet echt iets waar je mee geconfronteerd wilt worden. Wij nemen goedwillend de moeite om aan de voorkant het probleem te signaleren en back office worden er allerlei toeren uitgehaald om ons in onze comfort zone te houden. Frustratie alom dus.

??
Het plaatje hierboven geeft site-activiteit weer tijdens het schrijven van dit berichtje.
Sommigen van ons zien het als een middelvinger naar de bezoeker (tracking is ons 'laaghangend fruit' en iedereen doet het). Zelf ben ik nog niet echt onder de indruk van wat er hier allemaal fout gaat omdat het reuze meevalt en support er alles aan gelegen is om ons uit de brand te helpen.
Whitelisting
Niet alleen voor de beheerders van een website (frustratie + tijd), maar ook voor de bezoekers is het niet echt iets waar je mee geconfronteerd wilt worden. Wij nemen goedwillend de moeite om aan de voorkant het probleem te signaleren en back office worden er allerlei toeren uitgehaald om ons in onze comfort zone te houden. Frustratie alom dus.
Het plaatje hierboven geeft site-activiteit weer tijdens het schrijven van dit berichtje.
Sommigen van ons zien het als een middelvinger naar de bezoeker (tracking is ons 'laaghangend fruit' en iedereen doet het). Zelf ben ik nog niet echt onder de indruk van wat er hier allemaal fout gaat omdat het reuze meevalt en support er alles aan gelegen is om ons uit de brand te helpen.
Whitelisting
Reageer