Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Adblockers, tracking en websites

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Adblockers, tracking en websites

    Dat het gebruik van adblockers zo ingrijpt op het (niet consequent) functioneren van een website is een verontrustende ontwikkeling. Bezoekers van websites wordt opeens verheven tot de helpdesk voor het serviceverlenende bedrijf dat er voor het grootste deel zelf voor verantwoordelijk is dat iets niet correct werkt (cross-browser compatible, tracking, cookies etc).

    Niet alleen voor de beheerders van een website (frustratie + tijd), maar ook voor de bezoekers is het niet echt iets waar je mee geconfronteerd wilt worden. Wij nemen goedwillend de moeite om aan de voorkant het probleem te signaleren en back office worden er allerlei toeren uitgehaald om ons in onze comfort zone te houden. Frustratie alom dus.

    Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: 2021-01-22_16-01-54.jpg Bekeken: 0 Grootte: 13,7 Kb ID: 189931??
    Het plaatje hierboven geeft site-activiteit weer tijdens het schrijven van dit berichtje.

    Sommigen van ons zien het als een middelvinger naar de bezoeker (tracking is ons 'laaghangend fruit' en iedereen doet het). Zelf ben ik nog niet echt onder de indruk van wat er hier allemaal fout gaat omdat het reuze meevalt en support er alles aan gelegen is om ons uit de brand te helpen.

    Whitelisting
    Laatst bewerkt door Webkabouter; 23 Jan 2021, 14:39.
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
    Dat het gebruik van adblockers zo ingrijpt op het (niet consequent) functioneren van een website is een verontrustende ontwikkeling. Bezoekers van websites wordt opeens verheven tot de helpdesk voor het serviceverlenende bedrijf dat er voor het grootste deel zelf voor verantwoordelijk is dat iets niet correct werkt (cross-browser compatible, tracking, cookies etc).

    Niet alleen voor de beheerders van een website (frustratie + tijd), maar ook voor de bezoekers is het niet echt iets waar je mee geconfronteerd wilt worden. Wij nemen goedwillend de moeite om aan de voorkant het probleem te signaleren en back office worden er allerlei toeren uitgehaald om ons in onze comfort zone te houden. Frustratie alom dus.

    Klik op de afbeelding voor grotere versie Naam: 2021-01-22_16-01-54.jpg Bekeken: 0 Grootte: 13,7 Kb ID: 189931?
    Sommigen van ons zien het als een middelvinger naar de bezoeker (tracking is ons 'laaghangend fruit' en iedereen doet het). Zelf ben ik nog niet echt onder de indruk van wat er hier allemaal fout gaat omdat het reuze meevalt en support er alles aan gelegen is om ons uit de brand te helpen. Waarvoor dank!
    Een beetje ad blocker kun je toch sturen/instellen zoals je zelf wilt? Of begrijp ik iets niet?

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht
      Of begrijp ik iets niet?
      Het moraal van mijn verhaal is, dat wij als internaut twee keuzes hebben:

      (1) meer privacy door (onder andere) gebruik van een adblocker en minder functionaliteit op een website;
      Als ik dan even dit forum als voorbeeld neem: er wordt vaak gelijk op allerlei zaken ingevlogen; kijk eens wat dat soort acties aan achtergrondinformatie over jou als gebruiker oplevert bij het beheer van deze website.

      (2) alle functies van een website kunnen gebruiken in ruil voor je privacy.

      ... en dat is een ontwikkeling die zeker verontrustend is.
      Persoonlijk zou ik daarom niet al te veel meer reageren op site-gerelateerde issues omdat het mes altijd aan twee kanten snijdt.
      Laatst bewerkt door Webkabouter; 23 Jan 2021, 00:59.
      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #4
        Laatst bewerkt door Guest01; 23 Jan 2021, 10:46.

        Reageer


        • #5
          Hallo Waarheid, de persoon die de (spam)link heeft gestuurd heb ik gebanned. Hier zouden we geen last meer van moeten hebben.

          Reageer

          Om te reageren, moet je eerst .

          verwerken...
          X