Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Google balk

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
    Ik zou je aanraden om van IE af te stappen en desnoods MS Edge te gaan gebruiken (of, beter nog, Firefox of Brave). Daar is het 'probleem' niet mee opgelost maar stap je wel gelijk 2021 in (zeker vwb je privacy).

    https://www.mozilla.org/nl/firefox/b...compare/brave/
    Of Chrome of Tor, is ook goed toch? IE geeft geen updates meer volgens mij!

    Reageer


    • #17
      Oorspronkelijk gepost door Dutchplace Bekijk bericht
      Internet Explorer heeft dit probleem ook.
      Gebruik je die nog? En waarom?

      Reageer


      • #18
        Oorspronkelijk gepost door Waarheid Bekijk bericht

        Of Chrome of Tor, is ook goed toch?
        Neen, niet echt...

        https://www.zeelandnet.nl/forum/welk...-meest-veilige
        Laatst bewerkt door Webkabouter; 17 Jan 2021, 13:10.
        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

        Reageer


        • #19
          Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
          Oudere lezers zullen zich Microsoft herinneren als de grote vijand in de browseroorlog die heeft gezorgd voor de opkomst van Firefox en Chrome. Maar Microsoft staat nu aan de goede kan en zijn browser Edge is herbouwd met Chrome aan de basis. Het is de standaardbrowser van Windows en er zijn ook versies voor iOS, Android en Mac.

          De nieuwe, op Chrome-gebaseerde versie is aanzienlijk sneller dan zijn voorganger en bevat een aantal nuttige functies zoals Read Aloud, de mogelijkheid om media zoals inline video's op Chromecast-apparaten te streamen, een startpagina in Opera-stijl en een goede selectie van add-ons zoals wachtwoordmanagers, ad-blockers, enzovoort. Je kunt ook webpagina's downloaden als apps die vervolgens als stand-alone applicaties draaien zonder dat je de hele browser hoeft te starten. Dat is handig voor bijvoorbeeld Google Docs of Twitter.

          Er zijn veel aanpassingsmogelijkheden en we vonden vooral de pagina Privacy en Services, die potentieel verwarrende instellingen kristalhelder maakt, en de pagina Sitemachtigingen erg leuk. Dat geeft je nauwkeurige controle over wat specifieke sites kunnen doen, inclusief alles rond pop-ups en het blokkeren van advertenties tot de toegang tot MIDI-apparaten en het automatisch afspelen van media.

          Edge ziet eruit als Chrome en werkt als Chrome, maar we vinden het leuker dan Chrome: het is merkbaar sneller op onze Mac en de aanpassingsopties zijn uitstekend.

          Lees onze volledige Microsoft Edge review

          Reageer


          • #20
            oke , Microsoft Edge wordt dus aanbevolen, nu nog een vraag
            kan ik die ook gebruiken voor Linux
            uit de vraag stelling begrijp je wel dat ik geen pc deskundige ben

            Reageer


            • #21
              Oorspronkelijk gepost door Turfsteker Bekijk bericht
              oke , Microsoft Edge wordt dus aanbevolen, nu nog een vraag
              kan ik die ook gebruiken voor Linux
              uit de vraag stelling begrijp je wel dat ik geen pc deskundige ben
              Ja, die kun je ook gebruiken voor Linux zie :

              Microsoft Edge Chromium Linux - ZeelandNet Serviceforum

              Reageer


              • #22
                Oorspronkelijk gepost door Turfsteker Bekijk bericht
                kan ik die ook gebruiken voor Linux
                Zou ik zeker niet doen. Zelf gebruik ik Firefox op mijn BSD notebook en Mac (= ook een Unix variant)
                Kijk anders even @ https://nl.joensuuregion.info/linux-web-browsers-246

                Met betrekking tot browsers, privacy & veiligheid kun je hier wat nuttige info lezen
                https://www.zeelandnet.nl/forum/welk...-meest-veilige
                Laatst bewerkt door Webkabouter; 17 Jan 2021, 15:46.
                Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                Reageer


                • #23
                  Oorspronkelijk gepost door Turfsteker Bekijk bericht
                  oke , Microsoft Edge wordt dus aanbevolen, nu nog een vraag
                  kan ik die ook gebruiken voor Linux
                  uit de vraag stelling begrijp je wel dat ik geen pc deskundige ben
                  Ik gebruik zelf Chrome maar heb ook de andere er opstaan. Ik ben een oude man en die blijven in het verleden hangen.

                  Ik ben geen PC deskundige , bouw ze wel zelf maar dat is net als Lego.

                  De Linux-versie van Edge is te downloaden via Microsofts Insider-website. Er is een .deb-package en een .rpm-bestand beschikbaar. De browser is nu beschikbaar op alle grote pc-platforms. Eerst verscheen de nieuwe Edge-browser in Windows en daarna kwam er ook een macOS-versie.

                  https://www.zeelandnet.nl/forum/welk...-meest-veilige

                  Reageer


                  • #24
                    Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                    Ik zou je aanraden om van IE af te stappen en desnoods MS Edge te gaan gebruiken (of, beter nog, Firefox of Brave). Daar is het 'probleem' niet mee opgelost maar stap je wel gelijk 2021 in (zeker vwb je privacy).

                    https://www.mozilla.org/nl/firefox/b...compare/brave/
                    Ja klopt , ik gebruik hem ook niet meer. Ik ben tevreden over Google chrome.

                    Reageer


                    • #25
                      Oorspronkelijk gepost door Waarheid
                      Wat is dit?
                      Vraag me echt af wat dit bericht van 18 SEPTEMBER 2010 01:06 toevoegt aan dit topic.

                      Gelukkig heb je je bericht al weggehaald, bedankt hiervoor.
                      Laten we ons ver houden van stemmingsmakerij ok?
                      Laatst bewerkt door Webkabouter; 19 Jan 2021, 18:15.
                      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                      Reageer


                      • #26
                        Het probleem met de Google balk en Firefox is opgelost, maar in MS Edge bestaat het nog steeds.

                        Wanneer ik een zoekopdracht geef bv : test

                        Dan is het resultaat nog steeds leeg.
                        Bijgevoegde bestanden

                        Reageer


                        • #27
                          Op een PC en laptop met Edge getest en die geeft een pagina met zoekresultaten terug. Misschien omdat je een adblocker gebruikt o.i.d. waardoor het misgaat?

                          Reageer


                          • #28
                            Oorspronkelijk gepost door Jeroen Bekijk bericht
                            Op een PC en laptop met Edge getest en die geeft een pagina met zoekresultaten terug. Misschien omdat je een adblocker gebruikt o.i.d. waardoor het misgaat?
                            Klopt, sorry maar is idd de adblocker.

                            Reageer

                            Om te reageren, moet je eerst .

                            verwerken...
                            X