Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

's avonds internet problemen

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • 's avonds internet problemen

    Hallo,

    Ik ben nieuw op dit forum, ik hoop hier een oplossing te vinden voor mijn storing.

    Elke avond vanavond ongeveer 20.00 uur heb ik geen internetverbinding meer met bepaalde apps op mijn Samsung S9 telefoon: bijvoorbeeld: Nos.nl app, Dumpert en Wikipedia zijn apps die geen internetverbinding meer hebben. Om ongeveer 23 uur werkt het weer prima. Dit is iedere dag zo. (apps blijven laden).

    Nu speelt dit probleem ook op de telefoon van mijn dochter en partner. (beide ook Android telefoons). Allen voorzien van de laatste Android versie.

    Internet via de webbrowser werkt wel. Internet op TV (NetFlix o.i.d.) en laptop gaat ook goed.

    - WiFi via een range extender of Wifi direct via het Delta Modem geeft geen verschil.
    - Er is geen restrictie op Wifi op het modem ingesteld (geen tijd, geen MAC filter, firewall op low).
    - Modem herstart heeft geen effect.
    - Telefoons opnieuw starten ook geen effect.


    Als ik WiFi op de telefoons uitzet en gebruik maak van mobiele data (4G), dan werken de apps weer wel prima. Zodra ik het WiFi inschakel weer niet. Totdat het ongeveer 23.00 uur, dan is alles opeens opgelost. Overigens is het niet altijd precies 20.00 uur tot 23.00 uur. Dit verschilt soms enige minuten tot een half uur in begin en einddtijd.

    Om uit te sluiten dat de internetverbinding wellicht beperkt is, nog een speedtest gedaan via Google. Hier geen afwijkingen te zien als ik vergelijk met de speedtest die ik overdag uitvoer.

    Als ik in plaats van de app, op de telefoon de internet browser start en dan bijvoorbeeld naar nos.nl ga, werkt het e.e.a. wel. Het zijn dus puur een aantal apps die 's avonds geen verbinding meer hebben via WiFi. Op meerdere telefoons speelt dit probleem. Heeft er iemand een suggestie? Alvast bedankt.






  • #2
    Maak je naast het wifi modem van DELTA nog gebruik van een eigen router?

    Graag verneem ik via de e-mail je klantgegevens en een link naar dit bericht. Dan kijk ik de verbinding van het modem even voor je na.

    Je mag de e-mail richten aan [email protected]

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Nicko84 Bekijk bericht
      Op meerdere telefoons speelt dit probleem.
      Is dit al een tijdje zo of speelt dit na upgrade van Android?

      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
        Is dit al een tijdje zo of speelt dit na upgrade van Android?
        Het probleem speelde met de vorige Android versies ook al. Ik heb nog een aanvullende test gedaan met een Tablet, deze heeft dezelfde symptomen.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Edwinb Bekijk bericht
          Maak je naast het wifi modem van DELTA nog gebruik van een eigen router?

          Graag verneem ik via de e-mail je klantgegevens en een link naar dit bericht. Dan kijk ik de verbinding van het modem even voor je na.

          Je mag de e-mail richten aan [email protected]
          Ik heb toch nog eens een speedtest gedaan.
          Eerste screenshot is via 4G (mobiele gegevens, 114MBPS).
          Tweede screenshot is via Delta (41.1MBPS).
          Het derde screenshot is WiFI maar dan om 18:03 uur (75,9MBPS).

          Volgens mij heb ik een abonnement met 100 MPBS. Ik haal 's avonds nog niet de helft zo lijkt het.
          Ik zal u een mailtje sturen met mijn gegevens.

          Er is geen 2e router/bridge: direct op het WiFi van het Delta Modem.



          Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Screenshot_20201012-210413_Chrome.jpg
Bekeken: 596
Grootte: 37,1 Kb
ID: 187823 Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Screenshot_20201012-210303_Chrome.jpg
Bekeken: 494
Grootte: 36,5 Kb
ID: 187824 Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Screenshot_20201013-180325_Chrome.jpg
Bekeken: 499
Grootte: 33,4 Kb
ID: 187826?
          Bijgevoegde bestanden

          Reageer


          • #6
            Bedankt voor de e-mail . Deze is inmiddels beantwoord.

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X